Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Den enda sanningen är att…….

  • luuddee

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 21:55

    Svar till:


    phui!!!
    tobas, jag har inte uttalat mig här ang venom förut eftersom jag inte skulle skrivit ngt positivt isf. men nu har du givit mig en anledning… hehe, här kommer det:

    jag tycker din kommentar direkt efter min test av venom 19 (och försiktigt påpekade att den var väääldigt lååångsam) passade bättre: “nja, den passar bra till gubbåkning”

    det var ju faktiskt så här att din venom 19 hade ungefär lika mycket tryck som min EH12a, du ser det som fördel till venom… öhh, skärp dig. att behöva ha ett åbäke på 19kvm för att plana i typ 7m/s kan ju faan inte va positivt!

    venom 19 svängde ungefär lika snabbt som… äh, vafan den svängde knappt över huvudtaget… “förvånansvärt snabbt..” -skämtar ni eller?

    den enda fördelen jag kan tänka mig att hålla med om gällande venom är att man kan parkera den i dragkroken på bilen när man ska äta lunch. men det går utmärkt att fästa ett solparasoll där ist om det är den funktionen man vill åt…

    hoppa… ööh visst kommer man upp i luften me skiten men man har ju ett helvete om man vill hinna få fram den till landningen. men det är klart, man behöver ju inte få fram den till landningen eftersom den ändå inte trillar ner, och ändå inte har något drag.. (men jag har gärna fart i landningen, så jag kör LEI)

    /don D
    ps. jag har kört ARC i en hel säsong men kunde iaf till slut erkänna att de suger och böt till LEI. har förresten en, förlåt två, ARC 630 kvar om någon är intresserad. eller så fäster jag dem kanske i dragkroken på bilen där den hör hemma…

    [/ QUOTE ]

    hahahaha grin.gif grin.gif grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 22:03

    Svar till:


    hahahaha grin.gif grin.gif grin.gif

    [/ QUOTE ]

    Det är nog inget att skratta åt ludde, jag tror att David inte var ute efter att smutskasta utan mer ge sin ärlig åsikt. Det hanlar inte om rätt eller fel här!

  • mrmille

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 22:03

    tuning, det handlar om tuning…

    jag ska gå ner från 60cm till 50cm bom på min v16 då den svänger väl snabbt med 60cm.
    även om v19 är en del segare än den…

    Jag antar att kriger kommer börja efter detta inlägg. Men det ska bli kul o se vem som klantar bort sig härnäst wink.gif

    (alla svar efter detta som är anti-foil, anti-mille, anti-detmesta eller som handlar om eh eller skrivs av ehfolk är ju ett klart tecken på rädsla för något som är bättre “punkt”. Och jag ser så mycket emot fram att få läsa och ignorera era svar, likväl som övriga kitesverige gör)

    kram

  • luuddee

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 22:08

    Svar till:


    Svar till:


    hahahaha grin.gif grin.gif grin.gif

    [/ QUOTE ]

    Det är nog inget att skratta åt ludde, jag tror att David inte var ute efter att smutskasta utan mer ge sin ärlig åsikt. Det hanlar inte om rätt eller fel här!

    [/ QUOTE ]

    hahahahah grin.gif grin.gif grin.gif

    det e precis det jag menar ju en helt ärlig åsikt..

  • luuddee

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 22:09

    Svar till:


    tuning, det handlar om tuning…

    jag ska gå ner från 60cm till 50cm bom på min v16 då den svänger väl snabbt med 60cm.
    även om v19 är en del segare än den…

    Jag antar att kriger kommer börja efter detta inlägg. Men det ska bli kul o se vem som klantar bort sig härnäst wink.gif

    (alla svar efter detta som är anti-foil, anti-mille, anti-detmesta eller som handlar om eh eller skrivs av ehfolk är ju ett klart tecken på rädsla för något som är bättre “punkt”. Och jag ser så mycket emot fram att få läsa och ignorera era svar, likväl som övriga kitesverige gör)

    kram

    [/ QUOTE ]
    haha jag trodde inte det tillverkades 60cm bommar längre..

  • egan

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 22:09

    ööööööööö…jag´hatar fjoil…öööööööö

  • dadil

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 22:34

    Svar till:


    (alla svar efter detta som är anti-foil, anti-mille, anti-detmesta eller som handlar om eh eller skrivs av ehfolk är ju ett klart tecken på rädsla för något som är bättre “punkt”. Och jag ser så mycket emot fram att få läsa och ignorera era svar, likväl som övriga kitesverige gör)

    kram

    [/ QUOTE ]

    ja just det, det var därför jag slutade köra peter lynn!

    (och vi e rätt många som gått från foil till LEI, men det är inte så många som gör tvärt om…. konstigt…)

    don

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 23:14

    Svar till:


    är ju ett klart tecken på rädsla för något som är bättre “punkt”.

    [/ QUOTE ]

    Förlåt men NU hade du nog lite otur när du tänkte tror jag… Trodde debatten inte handlade om vad som var bättre eller sämre utan vad man själv föredrog.. nu försa du dig lite. Foil är fan inte bättre en LEI för då skulle världs eliten köra på det, för att inte tala om alla gubbar runt om i världen som inte är på “touren” men är grymma iaf… majoriteten där kör inte füil… det är ett faktum, gissa varför!? För några år sedan när du inte visste vad kite var så gick det en liten fluga genom sporten att man skulle köra füil men den dog ganska snabbt ut faktiskt och idag så kör man på, ja du gissar rätt igen, LEI! Och påstå nu inte att crossbowen är en füil för det är den inte.. Där om inget ont sagt om füil, den är bara lite långsamare och mindre tålig för vatten, för vissa passar det för andra inte. tough shit men så är det!

    //Hoppet är det sista som överger en!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2005 vid 23:28

    Svar till:


    Svar till:


    är ju ett klart tecken på rädsla för något som är bättre “punkt”.

    [/ QUOTE ]

    Förlåt men NU hade du nog lite otur när du tänkte tror jag… Trodde debatten inte handlade om vad som var bättre eller sämre utan vad man själv föredrog.. nu försa du dig lite. Foil är fan inte bättre en LEI för då skulle världs eliten köra på det, för att inte tala om alla gubbar runt om i världen som inte är på “touren” men är grymma iaf… majoriteten där kör inte füil… det är ett faktum, gissa varför!? För några år sedan när du inte visste vad kite var så gick det en liten fluga genom sporten att man skulle köra füil men den dog ganska snabbt ut faktiskt och idag så kör man på, ja du gissar rätt igen, LEI! Och påstå nu inte att crossbowen är en füil för det är den inte.. Där om inget ont sagt om füil, den är bara lite långsamare och mindre tålig för vatten, för vissa passar det för andra inte. tough shit men så är det!

    //Hoppet är det sista som överger en!

    [/ QUOTE ]

    Och nej jag ha inget emot dig personligen! Kul att du brinner för sporten mille!

  • kiters_se

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 00:51

    Svar till:


    Svar till:


    är ju ett klart tecken på rädsla för något som är bättre “punkt”.

    [/ QUOTE ]

    Förlåt men NU hade du nog lite otur när du tänkte tror jag… Trodde debatten inte handlade om vad som var bättre eller sämre utan vad man själv föredrog.. nu försa du dig lite. Foil är fan inte bättre en LEI för då skulle världs eliten köra på det, för att inte tala om alla gubbar runt om i världen som inte är på “touren” men är grymma iaf… majoriteten där kör inte füil… det är ett faktum, gissa varför!? För några år sedan när du inte visste vad kite var så gick det en liten fluga genom sporten att man skulle köra füil men den dog ganska snabbt ut faktiskt och idag så kör man på, ja du gissar rätt igen, LEI! Och påstå nu inte att crossbowen är en füil för det är den inte.. Där om inget ont sagt om füil, den är bara lite långsamare och mindre tålig för vatten, för vissa passar det för andra inte. tough shit men så är det!

    //Hoppet är det sista som överger en!

    [/ QUOTE ]

    Flugan med foil är inte död!
    Det säljs just nu mycket Peter Lynn Venom i Sverige!
    Leveranserna har också kommit ikapp.

    Peter, kör både foil och tube kites.

    Importerar både Flexifoil och Peter Lynn samt tillverkar no-name kiteboards.

  • matthias

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 06:17

    mellan tummen och pekfingret, hur många foil har ni sålt?

  • micken

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 07:01

    Som vanligt i debatten min-kite-ær-mycket-bættre-æn-din blir det en jæmførelse mellan æpplen och pæron. Olika åkstilar kræver olika kitear. Några vill køra fort på vattnet, andra vill bara køra (japp, jag gubbkør! *stræcker upp handen*). Några vill hoppa høgt, andra vill hoppa høgre. Olika preferenser, olika utrustning. Inget rætt, inget fel.

    Jag kør Flysurfer och Peter Lynn och ær helt nøjd med det. Har nyligen køpt en Venom 19. Har inte riktigt kommit underfund med den ænnu men kænner att den har en massa potential. Och om man kan hoppa høgt med den? Tja, det spelar ingen roll, det ær inte dærfør jag kitear. Jag tycker om att køra på havet, kanske førsøka ta en våg. Vill jag ha mycket tid i luften kliver jag hellre av ett berg. Och jag lovar…. dær har jag mycket mer tid i luften æn værsta-super-LEI-cykelslang-EH-whatever…. INNAN jag drar skærmen cool.gif

    Kør foil, kør LEI……. var glad! wink.gif

    /Micke

  • melker

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 07:01

    Tror att COOP sålt drygt två ton FOLIE hittills under 2005. Har inga färska siffror från ICA, om nån har det så vore jag jättetacksam…?

  • matthias

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 08:18

    ser man på..

  • luuddee

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 09:51

    micken.. du tror inte jag skulle kunna få testa din venom nån dag..

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Den enda sanningen är att…….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.