Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den stora ryktestråden

  • dr-masse

    Medlem
    20 november, 2008 vid 15:15

    Ååååh, ryktestrådar är farliga… stämmer det, stämmer det inte…

  • mrpop

    Medlem
    20 november, 2008 vid 15:22

    @Kamaaina 517135 wrote:

    Idag går det att läsa att i spåren av finans krisen så saknar JP tillfälligt likviditet. På styrelsemötet beslutade man att inte ta in mera pengar utan företaget kommer att likvideras/konka under december.

    De brädor som redan är distribuerade för 2009 kommer att kunna köpas, men inga nya brädor produceras längre.

    Ja, jag har också hört det ryktet, kan stämma…

  • rasmus_w

    Medlem
    20 november, 2008 vid 15:24

    @MrPop 517145 wrote:

    Ja, jag har också hört det ryktet, kan stämma…

    Källa?

  • dr-masse

    Medlem
    20 november, 2008 vid 15:31

    @Rasmus_W 517146 wrote:

    Källa?

    surfzone… 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    20 november, 2008 vid 16:00

    Då passar jag på och frågar om Kamaainas källa, är det också Surfzone?

    För övrigt hörde jag att den nya brädtillverkaren “Gazourmah” har sett dagens ljus. De kommer tillverka billiga superlätta brädor i borfiber. Storsäljaren väntas vara en vågslalom med twinsers. Albeau är inhyrd för att vinna slalomcupen på vågslalomen och Kauli väntas vinna i våg på samma bräda. Brawzinho testar just brädan i freestyle och Konagänget är omvända.

    Om fem månader väntas nybörjarbrädan (också med twinsers och i borfiber) vara klar och Gazouormah blir då störst på marknaden.

    Källa: Surfzone.

  • broderisak

    Medlem
    20 november, 2008 vid 18:42

    Well it seems that some of the rumours we heard are looking pretty real as they have now been semi-confirmed from many other web sources.

    Its looking very likely that Antoine will be joining JP as we predicted. It wont be confirmed for a couple more months due to contract restraints, but expect the current World Champ to be on new boards in 2009.

    As to the rest of the JP team? Well rumours are flying around that there will be some major changes in the whole NeilPryde/JP team. Both are strongly linked so whether all the changes are to make way for Antoine is unknown but there is quite a list of supposedly dropped riders. Levi, Alex Mussolinni and Finian are all said to have gone from NP. Then there is Ricardo, Normen Gunzlein and Baptiste said to have gone from JP and NP…. Obviously its still early days and we wouldn’t be surprised to see a few of these guys beg their way back on to the teams, especially Ricardo who has to be worth a lot to JP.

    North sails have apparently got rid of the whole F2 side of their team, with Peter Volwater, Patrik Diethelm and Karin Jaggi all moving on. With Dunkerbeck gone as well, its a drastic shrinking of the team, equal to NeilPrydes.

    So what will happen next? Well RRD have already grabbed a fair share of the top guys in the last 12 months, so maybe they will have a few more before the start of 2009.

    We also heard that Exocet have snapped up Dany Bruch and together with Gonzo (signed in the summer), they now have an impressive world cup team and look to be stepping up.

    For all the Maui based guys, expect to see a few turn up next year with Goya Sails. For many, if there is no money to be had they would rather be riding for a friend, and Goya is a much loved man out there. Not sure they have the budget for him, but if Levi cant sort something out with NP my guess would definitely be Goya sails, espeically with the strong link to Quatro.

    Anyway none of this will be fully out in the open until January 2009 so until then they will just be rumours. Interesting stuff though!

  • tobhed

    Medlem
    20 november, 2008 vid 19:14

    Källan till allt detta finns på http://beachtelegraph.com

  • george

    Medlem
    21 november, 2008 vid 08:56

    Är det någon som vet mer om Vandal sails. kommer de få distro i Sverige?
    Kommer de att locka till sig några friställda åkare? etc. etc.
    Kul med nya märken, jag är övertygad om att det bara är bra för windsurfingen.

    /George

  • surfslusken

    Medlem
    21 november, 2008 vid 09:13

    @george 517258 wrote:

    Är det någon som vet mer om Vandal sails. kommer de få distro i Sverige?
    Kommer de att locka till sig några friställda åkare? etc. etc.
    Kul med nya märken, jag är övertygad om att det bara är bra för windsurfingen.

    /George

    Ryktas att Martin “Kulan” Lundgren kanske ska köra med, förlåt, köra sönder Vandal Sails.

  • styret

    Medlem
    21 november, 2008 vid 09:49

    Först tyckte jag att vandals kändes lite cheesy, lite väl 2001-graff med en sväng av nyfunnen indy-emo-skate-punk-stil.
    Det tycker jag nog fortfarande, men det är kanske bara jag sm är cynisk. anyhow. sjukt fett med några som faller utanför ramen åt ett udda håll och som vågar vara pionjärer.
    det jag ville få ut av den här posten är det här:

    now we´re talking.

  • surfslusken

    Medlem
    21 november, 2008 vid 09:57

    Måste man köra dom seglena me knutna 18″ tampar o en halv meter mellan fästena som han har på bilden?

  • styret

    Medlem
    21 november, 2008 vid 10:21

    alvarligt talat Ila.
    VEM FAN BRYR SEJ!

  • surfslusken

    Medlem
    21 november, 2008 vid 10:36

    @styret 517275 wrote:

    alvarligt talat Ila.
    VEM FAN BRYR SEJ!

    De har ja undrat VÄLDIGT LÄNGE!
    O man blir ALLTID lika förvånad att de tydligen ALLTID finns
    nån som gör de!

  • wind-lover

    Medlem
    21 november, 2008 vid 13:20

    @surfslusken 517279 wrote:

    De har ja undrat VÄLDIGT LÄNGE!
    O man blir ALLTID lika förvånad att de tydligen ALLTID finns
    nån som gör de!

    det har du SÅ RÄTT I

    😉

  • rasmus_w

    Medlem
    21 november, 2008 vid 13:58

    @surfslusken 517269 wrote:

    Måste man köra dom seglena me knutna 18″ tampar o en halv meter mellan fästena som han har på bilden?

    Nej. Du får korta av dem och flytta isär fästena om du vill.

Sida 3 av 7

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den stora ryktestråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.