Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH – copycats eller pionärer?

  • gogga

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:13

    det tror jag inte…(säker är jag dock inte… kan ju alltid vara en föregångare, fast då har mycket hänt!!) De hade gjort LE helt för smal så den jäveln kollapsade hela tiden

  • stebe

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:43

    @gogga 447192 wrote:

    det tror jag inte…(säker är jag dock inte… kan ju alltid vara en föregångare, fast då har mycket hänt!!) De hade gjort LE helt för smal så den jäveln kollapsade hela tiden

    Var det inte likadant med EH freestyle -04 den hade ju jäkligt tunn LE, särskilt för den tidens kite. Den vek ju också ihop sig rätt lätt. Inte kul att vattenstarta men ett jävla lyft.

    Sen är väl Peter minst sagt ganska illa omtyckt i EH lägret, så en del man hör kanske skall tas med en nypa salt. Han har ju på senare dar lyckats designa världens mest sålda kite.

  • samhansson

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 15:05

    det som stör mig mäst med EH är att man alltid hoppar så jävla högt

  • samhansson

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 15:08

    å att tungan konstant strääcks ut, kanske var Peters grej, vad vet jag

  • hugeo

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 07:56
  • pjoter

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:51

    alltid spännande att kite blir förbjudet men att köra skoter å flyga heli precis över marken, det går fint de.

  • mackan

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:07

    @dadil 447072 wrote:

    jag tycker EH har gjort några riktigt bra kites helt enkelt. freestyle -04 10m var den bästa på sin tid. provade ett gäng av de andra märkenas motsvarigheter då och tyckte EH var bäst. köpte den och var asnöjd. senare blev det megahype i sverige pga hugos marknadsföring, men det förändrar inte att det var grymma kites.

    kör en EH wave 9a nu och kommer inte byta ut den förrän den går i bitar eller jag hittar ngt bättre…

    (bowkitesen är ju bowkites…)

    satt precis o tänkte på juste den gamle lasen, 10kvm 2004. tycker inte kritiken mot den är. rätt jämför med t ex naish x4 och slingshots kites från samma år då va freestyle-10 en dröm! sen att waven kickade äss o gör fortfarande är en annan sak.

    vet ifan va jag ska ha för grejer i år. börjar närma sig sässong nu.. blir nock EH, hypat eller ej.

  • mackan

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:10

    eh wake va en stirrig jävel. sålde den efter en månad.. kan jämföras lite med Kases Flexifoil 7kvm.

  • skanepaul

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:15

    Vi ska köra Naish X10 i år Mackan!!

    Och hoppa högre än högst!

    Måste bara skaffa en kitebitch som kan pumpa alla 11 struttarna….

  • matthias

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:28

    min camofärgade wave-11 05 är utan tvekan den kite som tagit absolut mest stryk och som jag också lärt mig mest med. Om det inte vore för att ventilerna gav upp så hade den varit precis lika duglig idag. 2 stycken North Rhino 06 gick av på mitten och blev totalt söndertrasade på två veckor med samma behandling..

  • metallifredd

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:01

    @Matthias 447504 wrote:

    min camofärgade wave-11 05 är utan tvekan den kite som tagit absolut mest stryk och som jag också lärt mig mest med. Om det inte vore för att ventilerna gav upp så hade den varit precis lika duglig idag. 2 stycken North Rhino 06 gick av på mitten och blev totalt söndertrasade på två veckor med samma behandling..

    Det var kul att höra. North har ju haft en hel del folk som klagat på att deras kites går av. Har själv sett ett par stycken gå av men aldrig kunnat direkt jämföra. Har väl mest tänkt att det nog är lite överdrivet.

    Är dom tyngre och har tjockare material eller varför håller dom bättre än North? Segmenterad LL och Liknande/samma material antar jag?

    Känns VÄLDIGT viktigt att skiten håller ihop ett par säsonger.

  • metallifredd

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:06

    @snygging 447136 wrote:

    Så du lever din gammle gök?
    bor du uppe bland stenarna nu?
    Jag kommer att köra med sle i år så djäkla trött på att vara över/under riggad.
    Testade Atom 08 från flexifoil i helgen, vilken känndes skön.
    Som gammal c åkare kände man igen sig direkt men med sle fördelar ,vilket alla märken säger, men här var det verkligen så.

    Åh jo. Stenar upp till halsen vettu.
    Kommer söderut å gästspelar nu när det ljusnar.

  • mackan

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:43

    @SkånePaul 447498 wrote:

    Vi ska köra Naish X10 i år Mackan!!

    Och hoppa högre än högst!

    Måste bara skaffa en kitebitch som kan pumpa alla 11 struttarna….

    Lange Zeit nichts gucken Palle kuling,

    bra jobbat! vilken stl? eller va d one-size-fits-all? Jönsson o jag snackade litta om en prmiär i påskhelgen om vädret e guttigt!

  • skanepaul

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:51

    12:a, 225 dollar på Ebay inkl. frakt från staterna, aldrig använd!

    Påskhelgen låter perfekt!

  • aka_kalle

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 10:01

    @SkånePaul 447185 wrote:

    Trodde wake och wave var samma sak?? Eller varjefall att waken var prototyp för kommande waven det året.

    Man lär sig mycket av denna tråden!

    Wake och wave är INTE samma sak. Ludde lurade på mig en wake när jag var helt grön, köp den gärna för en tusing nu och uppptäck skillnaden.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH – copycats eller pionärer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.