Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En missförstådd sport

  • danneman

    Medlem
    21 september, 2004 vid 20:57

    Idag vid ett tiden!

    Han:Ska du ut och vindsurfa”

    Jag:Jepp smile.gif
    Han:Jasså vart då smirk.gif

    Jag:Fiskebäck
    Han:e´de vågor där?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 september, 2004 vid 21:49

    När jag tänker efter och läser många inlägg en gång till anar jag att det här forumet är nog ett av de få ställlen där vindsurfare i olika divisioner naturligt kan mötas. Jag tror nämligen att när jag packar ihop mina grejor för att det blåser för mycket så kommer ni. Eller när jag drar mig för att vindsurfa för att det blåser för mycket så är ni ute och njuter för fullt.
    Egentligen kanske vi/ni skall vara glada över att alla vindsurfare på 80-talet inte är upgraderade nu och lirar i samma division. Tänk vad trångt det skulle bli i Apelviken och på Torö?!
    En liten fråga bara. är det någon av er som tävlingssurfar?
    Jag har anat att det finns några Formulasurfare som tävlar.
    Leve mångfalden inom vindsurfingen!
    Albert S

  • enkel

    Medlem
    22 september, 2004 vid 10:59

    För ett tag sedan…

    Jag: “I morgon skall jag ut och vindsurfa, det skall bli kuling!”

    Han(med undrande blick):”öhh, du menar att det skall bli roligt”

  • rasmus_w

    Medlem
    24 september, 2004 vid 00:35

    En sak flera har återkommit till är “Sporten exponeras aldrig, folk vet inte hur dagens vindsurfing ser ut”.

    MEN VA FAN! GÖR DET SJÄLVA!

    Nej, ni kan nog inte få teve att filma er och sända det, jag har inte råd att slänga in en helsidesbild med nån duktig snubbe surfandes Jaws i DN, men vi får delvis skylla oss själva för att vi aldrig syns.

    Vi har målat in oss i ett hörn. Vi vindsnobbade i ett decennium och det börjar gå över, men många surfklubbar ligger på ställen bara surfarna hittar till. Ni som bor i hamnstäder, har ni funderat på att surfa inne i stan, nånstans där ni syns från land? Gör det! Räcker inte vinder, skaffa grejor som funkar i svaga vindar.

    Stockholms kajer är ett utmärkt exempel. Tänk om det så fort det blåste 4 m/s eller mer svischade omkring formulaseglare i Nybroviken, på Riddarfjärden och lite varstans. Folk flanerar i längs dessa kajer i alla väder, det finns folk i husen som ser vad som händer på vattnet, tänk om de såg vindsurfare duckgippa och spocka utanför dramaten, tänk om det vore vanligt att se formulaseglare plana för fullt längs Norr mälarstrand. Snacka om exponering!

  • styret

    Medlem
    24 september, 2004 vid 05:53

    jag håller helt med dej om exponeringen och det sättet du säjer kanske kan funka… men spocka i 4 m/s… ehhmmm

  • g_l

    Medlem
    24 september, 2004 vid 06:10

    Det kanske är så att vi egentligen inte vill ha mer exponering??… Frågan har ju varit uppe förr: Läs mer i Favoriten “En liten sport”

  • apelbapel

    Medlem
    24 september, 2004 vid 06:23

    Öh I Vberg syns windsurfarna rätt bra.

    grin.gif

  • styret

    Medlem
    24 september, 2004 vid 09:26

    samma sak på haga. men utanför stockholm räknas ju inte i media verkar det som…

  • dr-masse

    Medlem
    24 september, 2004 vid 09:48

    Mediasverige börjar vid Frihamnen och Gärdet i Stockholm. Sträcker sig sedan i en båge över Stureplan, förbi Kristineberg för att sedan upphöra vid Söder, strax norr om Skanstull.

    När media skall göra spännande verklighetsreportage beger man sig ibland ut i den stora världen. Då får vi kommentarer från vanligt folk på Stockholms Central, en reklamfilm i Blackebergs Centrum eller utomhuscener från Gärdet. Som ju ligger mitt i Mediasverige, just det.

    Bifogar en karta, så att ni vet var ni skall surfa nästa gång! Karlaplan, kanske?

    Inskränkt? Nähädö.

    Surfa På!

  • enskedetomas

    Medlem
    24 september, 2004 vid 11:03

    Mats olof jesper !!
    Kommer du ihåg på 90-talet när jag släppade med min advokats dotter så jävla snygg men jag har tappat namnet.
    Vi åkte till Björkvik en kulen-regnig dag, tvingade på henne en 54 våtdräkt och lämnade henne i vattnet
    med någon avdankad 125l bräda. Vi drog till vänster mot öarna och låg och körde. Vinden dog shocked.gif och vi blev kvar på en ö crazy.gif
    Efter en timme kom vinden tillbaks och vi seglade tillbaks till favorit donnan. Hon frös som en hund darrade som min slagborrmaskin stanley hemma. Tyckte du att vi gjorde en bra gärning och invigde ännu en surfare eller kommer den damen någonsin att besöka en strand igen??

  • rambo_johnson

    Medlem
    24 september, 2004 vid 12:49

    Svar till:


    grin.gif

    [/ QUOTE ]

    grin.gif grin.gif

  • brickan

    Medlem
    24 september, 2004 vid 12:58

    Va fan har du bakmaskin på bild för?

  • nordgren

    Medlem
    24 september, 2004 vid 14:37

    Ja det är ju bra, stick till dåliga ställen där det är byigt och kassa riggytor för att göra reklam…

    SJälv surfar jag där det är bra, där jag tycker att det är fint och schysst.
    Gör man inte reklam för sporten så visst. Men man har roligare iag, själv tänker jag inte bli någon reklamtavla på sjön.

    Bättre att snacka med polarna och visa någon surfdvd imellanåt. (bakgrundsbrus på festen eller något)

  • lajvarn

    Medlem
    24 september, 2004 vid 17:09

    jag har testat det där med att visa surffilm för polarna. men dom fattar ändå inte riktigt vad det handlar om. och så fort dom ser en kitesurfare så tycker dom det ser grymt ut.
    humm.

  • nordgren

    Medlem
    24 september, 2004 vid 18:22

    Hum, ja. Men vad tror ni om Drakglens och den nya headcam2004? Dessa filmer visar ju rätt fint känslan i surf. 😛
    Fast jag har fått med några polare ut på vattnet som fått blodad tand iaf. smile.gif

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En missförstådd sport

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.