Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fisksession ikväll.

  • tompasurfer

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 16:49

    Aloha,

    Jag stack kl. 05.00 från Götet idag ner till Apelviken och var ute på vattnet strax efter kl. 6. För er som inte var där kan jag bara säga att Apel rockade fett, 4.3 kvadrat, sjysst vinkel med väst-nord-väst och minst logo höga vågor. Var efter 3.5 timmars klockren vågsegling tillbaka i Göteborg kl 11.

    Har nog aldrig riktigt förstått hur Fiskebäck ens skulle komma i närheten av sådan segling (om man nu inte föredrar i bästa fall “bump and jump” samt kryssa mellan en massa kobbar). Hoppas ni som trots detta surfade i Fiskebäck idag är nöjda med dagen, vinden kan det ju inte varit fel på i varje fall.

    See ya !

  • ian

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 16:58

    @TompaSurfer 494744 wrote:

    Aloha,

    Jag stack kl. 05.00 från Götet idag ner till Apelviken och var ute på vattnet strax efter kl. 6. För er som inte var där kan jag bara säga att Apel rockade fett, 4.3 kvadrat, sjysst vinkel med väst-nord-väst och minst logo höga vågor. Var efter 3.5 timmars klockren vågsegling tillbaka i Göteborg kl 11.

    Har nog aldrig riktigt förstått hur Fiskebäck ens skulle komma i närheten av sådan segling (om man nu inte föredrar i bästa fall “bump and jump” samt kryssa mellan en massa kobbar). Hoppas ni som trots detta surfade i Fiskebäck idag är nöjda med dagen, vinden kan det ju inte varit fel på i varje fall.

    See ya !

    vill polly ha ett kex?

  • tompasurfer

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 17:57

    Som sagt, bilder säger mer än tusen ord.

    http://www.steffo.nu/forum/showthread.php?t=60759

  • hakman

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:42

    @Ian 494745 wrote:

    vill polly ha ett kex?

    word .

  • kelso

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 09:09

    Hehe, jag har varit en hel del i apelviken och sällan blivit nöjd. Skönt folk och fett ladd finns i fiskebäck

  • pennywise

    Medlem
    30 augusti, 2008 vid 08:22

    @TompaSurfer 494744 wrote:

    Aloha,

    Jag stack kl. 05.00 från Götet idag ner till Apelviken och var ute på vattnet strax efter kl. 6. För er som inte var där kan jag bara säga att Apel rockade fett, 4.3 kvadrat, sjysst vinkel med väst-nord-väst och minst logo höga vågor. Var efter 3.5 timmars klockren vågsegling tillbaka i Göteborg kl 11.

    Har nog aldrig riktigt förstått hur Fiskebäck ens skulle komma i närheten av sådan segling (om man nu inte föredrar i bästa fall “bump and jump” samt kryssa mellan en massa kobbar). Hoppas ni som trots detta surfade i Fiskebäck idag är nöjda med dagen, vinden kan det ju inte varit fel på i varje fall.

    See ya !

    Bruka försöka åka neråt (Apelviken, Haverdal, Vilshärad etc.) när prognosen ser bra ut, denna gång såg den lite osäker ut och då man är student så har man inte råd att chansa =) Har bara kört “plattvatten” ett par gånger innan och tyckt att det varit så där kul, man har ju kommit ut på vattnet iaf. I fiskebäck va mycket trevligt folk och man inspirerades till att försöka med nått trick och efter 3h händer det, jag sätter min första vulcano =) inget märkvärdigt tänker många, men jag blev överlycklig och ska definitivt besöka fiskebäck igen! Nu förstår jag varför endel gillar plattvatten…

  • hakman

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 08:51

    Jejeje. Nu börjar febern äntligen släppa, och jag har efter djupgående studier av vädret från Danmark och den tjeckiska gurun till min stora glädje lyckats framställa högst kvalificerade bevis på, och kan osäkert försäkra er om att det kommer att blåsa som fan hela veckan – med start imorgon!

    Surf before work? Don’t mind if I do!

  • hakman

    Medlem
    31 augusti, 2008 vid 08:57

    Nu snackar vi Fiskebäck och inte Varberg. Bara så ni är på det klara med det.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fisksession ikväll.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.