Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försöker kita från Malmö till Varberg på Söndag

  • dalen

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 06:49

    @pjoter 505566 wrote:

    lite för lat för att läsa artikeln men 300km på gps är ju grymt mkt kortare än 300km rak väg. Skulle gissa att malmö gbg borde bli över 300km om man ser exakta distansen man färdats. men de kanske inte va de han hade gjort i artikeln?

    I vilket fall så är det sjukt mycket mer imponerande att göra det i svenskt höstrusk än i brasiliansk värme.

    Det är sjukt mycket mer imponerande att göra det i bara strumpor med älgar på än tjock varm våtdräkt.

  • cortex

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 08:15

    @Dalen 505613 wrote:

    Det är sjukt mycket mer imponerande att göra det i bara strumpor med älgar på än tjock varm våtdräkt.

    Näe… det är bara… sjukt. :tongue:

    /Kaj(Tech)

  • jenselias

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 09:37

    Bra kämpat! Fan va synd att det ska stoppa på en sån detalj.

    Jag sponsrar er gärna med ordentliga linkits nästa gång.

    Säg till någon vecka i förväg som (om) ni ger er på det nästa gång. Det är nog ingen dum grej att kanske ha linor som är snäppet starkare och klarar lite mer misshandel för en sånt här äventyr (och några i reserv).

    /Jens (Handfasta kitelinor)

  • mjersen

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 09:48

    @jenselias 505692 wrote:

    Bra kämpat! Fan va synd att det ska stoppa på en sån detalj.

    Jag sponsrar er gärna med ordentliga linkits nästa gång.

    Säg till någon vecka i förväg som (om) ni ger er på det nästa gång. Det är nog ingen dum grej att kanske ha linor som är snäppet starkare och klarar lite mer misshandel för en sånt här äventyr (och några i reserv).

    /Jens (Handfasta kitelinor)

    säljer du linor med?

  • dalen

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 10:12

    @Cortex 505648 wrote:

    Näe… det är bara… sjukt. :tongue:

    /Kaj(Tech)

    Det är ju det vi tycker om…jag vet att du vill testa 🙂

  • cortex

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 10:17

    Linorna gick av på grund av att kiten rullat genom linorna en stund tidigare så att styrlinor/frontlinorna var korsade och gned mot varandra. Så de brann av på grund av friktionen när vinden byade våldsamt med toppar på en bit över 20 m/s.

    Skit händer kort och gott… Erik^2 lär ju komma med en lite mer exakt redogörelse längre fram antar jag.

    Hur som helst kan vi nog enas om att de helt klart tagit svenskt rekord i distans (Nordiskt? Europeiskt? Could be…).

    /Kaj(Tech)

  • haze

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 10:20

    Det kanske de har gjort 😉 Hur långt körde ni Mårten? Varberg-Båstad eller hur? Det är kortare om jag inte har helt fel.

  • cortex

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 10:32

    @Dalen 505708 wrote:

    Det är ju det vi tycker om…jag vet att du vill testa 🙂

    Alltså, jag skrev det inte som något negativt… bara ett konstaterande. :cool2:

    Hmm, undrar om det gjorts iförd endast string-sele och gimphuva. Kan vara värt ett försök. 😀

    /Kaj(Tech)

  • gh0st

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 11:39

    @Cortex 505709 wrote:

    Hur som helst kan vi nog enas om att de helt klart tagit svenskt rekord i distans (Nordiskt? Europeiskt? Could be…).

    /Kaj(Tech)

    Nä, tror Sam o Co har gjort en längre, 110km om jag inte minns fel.

  • gh0st

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 11:45

    Hittade länken:
    106km var det.

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60179

  • johnk

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 12:06

    @Cortex 505709 wrote:

    Linorna gick av på grund av att kiten rullat genom linorna en stund tidigare så att styrlinor/frontlinorna var korsade och gned mot varandra. Så de brann av på grund av friktionen när vinden byade våldsamt med toppar på en bit över 20 m/s.

    /Kaj(Tech)

    Jag är nyfiken på om de stannade och försökte åtgärda korsningen eller hur länge de körde på innan de gick av. Förstår att det är grymt svårt mitt på vattnet i så stark och byig vind.

  • dalen

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 12:46

    @Cortex 505717 wrote:

    Alltså, jag skrev det inte som något negativt… bara ett konstaterande. :cool2:

    Hmm, undrar om det gjorts iförd endast string-sele och gimphuva. Kan vara värt ett försök. 😀

    /Kaj(Tech)

    Ring mig när du är på gång jag är på det vet du…fy fan vad gött att komma upp på stranden en sommardag riktigt kittad med latexstring och bjuda barnfamiljerna på bullar!

  • wibban

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 12:50

    @gh0st 505754 wrote:

    Hittade länken:
    106km var det.

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60179

    106 km med GPS som mäter allt zigzag man åker oxå gissar jag.
    Fågelvägen är det nog 70-80 km skulle jag gissa…

  • cortex

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 14:08

    Jepp. De 82 km som Erik^2 körde är alltså sträckan *fågelvägen* mellan Malmö och Mölle.
    Så deras körda sträcka är naturligtvis en hel del längre…

    Å Dalen, it’s a date. :cool2:

    /Kaj(Tech)

  • samhansson

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 16:40

    hahah, tidningar hit och dit å snickesnack sen kommer ni bara till mölle, fan erkän att detta är kul.

Sida 7 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försöker kita från Malmö till Varberg på Söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.