Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaring i garage

  • Förvaring i garage

    Publicerad av eldgris på 1 maj, 2015 vid 20:52

    Hej!

    Nu står snart vårt nya garage färdigt. Jag tar därför tacksamt emot tips om hur ni ordnat upphängning av brädor, rigg och annat surfbråte. Jag har en idé om konsoler som pekar snett uppåt för att lägga brädan på. Har någon en sådan konstruktion? Lägg gärna upp bild.

    eldgris svarade 8 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mexi_

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 18:22

    Har två reglar som pekar rakt ut, 60 cm långa. Sedan två stag som pekar 45 grader uppåt och fäster 20 cm från kanten på reglarna. Perfekt att ha master och bommar i den triangel som bildas. Har tre brädor ovanpå…:)

  • hakuna

    Medlem
    2 maj, 2015 vid 19:52

    Jag har långa elfa-konsoller helt enkelt, för brädorna. Funkar nog för segel och master också.
    Bom funkar röda vinklar, tror jula har. 20 cm. Häng i nocken, på dörren.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • jlhp

    Medlem
    3 maj, 2015 vid 14:51

    Pelly eller Elfasystem. Skruvat fast 1″ brädstumpar kapade till lagom längd för brädornas bredd. Brädstumparna fyller dessutom funktionen att låsa de horisontella skenorna så att de inte kan hoppa ur de vertikala skenorna. Något rickligt är det men fungerar utmärkt. Relativt enkelt att justera i höjdled, eller flytta alltihop, efter behov.

  • e_axel

    Medlem
    4 maj, 2015 vid 14:15

    Har monterat biltemas takkonsol för takboxar, tycker den lösningen fungerar bra, får plats med två brädor

    http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Lasta-och-Dra/Takbox/Takboxforvaring-tak-2000031668/

  • eldgris

    Medlem
    4 maj, 2015 vid 21:13

    Tack för utmärkta tips!

  • hakuna

    Medlem
    5 maj, 2015 vid 06:16

    http://www.jula.se/search/?query=upph%C3%A4ngning

    Biltema och säkert Clas i sjön har säkert också mycket krokar för bommarna att välja på.

  • jester

    Medlem
    5 maj, 2015 vid 09:55

    @jlhp 732518 wrote:

    Pelly eller Elfasystem. Skruvat fast 1″ brädstumpar kapade till lagom längd för brädornas bredd. Brädstumparna fyller dessutom funktionen att låsa de horisontella skenorna så att de inte kan hoppa ur de vertikala skenorna. Något rickligt är det men fungerar utmärkt. Relativt enkelt att justera i höjdled, eller flytta alltihop, efter behov.

    Jag har liknande lösning, men köper billiga kvastskaft som jag kapar till lämplig längd, och bara tejpar fast det runt konsollen. Håller riktigt bra

  • gustav1980

    Medlem
    5 maj, 2015 vid 12:04

    ….och jag använder rörisolering fastdragna med buntband runt konsollen. Finns många fina lösningar 🙂

  • brutus

    Medlem
    5 maj, 2015 vid 13:24

    Polaren har en lastpall med block och taljor som enkelt skickar upp hela kittet i sina bagar upp under taket, över bilen. Rätt snajdigt. Är man lite mer trixig kan man nog få till det så att man kan hissa ner det direkt på takräcket, klappat o klart!
    Själv har jag kittet stående i ett 1X1m skafferiförråd då bilen står i ett flerbilsgarage. Skulle nog inte bli så poppis om jag inredde det efter mina behov 🙂

  • maglu

    Medlem
    7 maj, 2015 vid 10:03

    Konsoller här också med rörisolering. Men den enda jag förlängt är till Formulan. Räcker ju med att konsolen är lite mer än halva brädans bredd för att de ska ligga bra. Llättare att lyfta in brädorna också om de inte sticker ut så mycket.

  • eldgris

    Medlem
    1 augusti, 2015 vid 23:31

    Så här blev det. Köpte järn på bauhaus och gjorde en lösning som inte hänger ut så långt från väggen, vilket är bra om man någon gång skulle fått ett ryck och köra in bilen i garaget.[IMG]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153192308559495&set=a.485305244494.262628.603634494&type=1[/IMG]
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153192308024495&set=a.485305244494.262628.603634494&type=1

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förvaring i garage

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.