Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Framåtlopen

  • skywalker

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 15:59

    Länken kommer inte att fungera förrän ikväll…

  • s_136

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 08:41

    Sådärja, nu är filen uppe och kan laddas ner.

    Som Ni ser är det ingen klockren framåtloop a´la Olandersson, men detta är ett bra steg på att nå dit och komma över mentala spärren.

    Lycka till

  • kine

    Medlem
    19 juni, 2006 vid 10:04

    ja, då har man inga dåliga anledningar kvar att inte börja försöka…tack för tipset! /henka

  • pinotti

    Medlem
    9 juli, 2006 vid 16:42

    vad e det för skräck alla snackar om , de e väl bara roligt att kötta en framåtlop
    eller? jag har inte satt den än men jag tycker bara det verkar överball

  • johnjrambo

    Medlem
    10 juli, 2006 vid 12:38

    bidrar med en bild som visar hur de gick för Rambo när han övade på sina loopar.

  • fnassel

    Medlem
    19 juli, 2006 vid 16:41
    pinotti wrote:
    vad e det för skräck alla snackar om , de e väl bara roligt att kötta en framåtlop
    eller? jag har inte satt den än men jag tycker bara det verkar överball

    Det är överball! Till och med de allra minsta som den här till exempel!

    /Gammelsmurfaren

  • tobhed

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 20:12

    När ni har klarat 1 på vägen ut så kanske denna film kan ge er lite inspiration – dubbelforward på vägen in…

    http://www.boardseekermag.com/moves_and_movies/double_forward/IL_021_POZO_2512K_Stream.wmv

  • ola_p

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 20:43

    Fyyyfan… Imponerande.

    En annan var ju rätt nöjd med att ställa en planande på invägen… Man landar ju i nerförsbacke, så det är inte omöjligt direkt.

  • blabussen

    Medlem
    8 augusti, 2006 vid 22:20
    jOHNjRAMBO wrote:
    bidrar med en bild som visar hur de gick för Rambo när han övade på sina loopar.

    Nu har jag provat åt båda hållen.. var inte så läskigt när allt kommer kring.. ganska äckligt på småvågor dock.. större vågor är att föredra.. en stor del av loopen verkar sitta i att man ska hålla långt bak på bommen.. så långt bak det går..

    verkar som rambo har mest problem med sin piercing

  • enlight

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 06:39

    Hur bra sitter ni i fotstropparna?
    Hur långt får ni in fötterna?

    Har gjort ett halvhjärtat försök, men så fort jag hade poppat och nosen tog i vattnet flög jag ur stropparna. Fick dock till en skön rotation utan brädan.

  • ola_p

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 07:15

    Upp till fotlederna, brukar sitta kvar även efter mindre tvättningar.. :laugh:
    I mitt fall innebär det att jag kör dakines core contour i näst största läget, och har aldrig problem med att jag åker ur.

  • pakke

    Medlem
    3 september, 2006 vid 22:23
    Ian wrote:
    hehe, mina försök gjorde i alla fall sjukt ont. ska se om jag kan hitta en bildserie på et av mina tidigare försök som avskräckande exempel.

    annars kan man ju ta en titt på section8-rullen för att få reda på hur man inte ska göra

    Helt underbart klipp garvade så in i he…te o låten e så jäkla nice. får en att vilja prova själv!

  • skywalker

    Medlem
    4 september, 2006 vid 11:34

    Jag förstår på ett vis att det borde vara lättare (inte så obehagligt) att börja på plattvatten, men det känns helfel att slänga ner nosen på det lilla hopp man får till. Känns som om det kommer att bli stopp och att man själv därefter fortsätter rakt fram utan prylar…

    Nu har mer än halva säsongen gått (för mig åtminstone) och jag har än inte gjort ett riktigt seriöst försök. Hoppar runt med seglet bara för att få in känslan, men när jag har brädan med mig och lutar mig framåt blir jag skraj och skjuter iväg prylarna bara :/.

  • ian

    Medlem
    4 september, 2006 vid 11:42

    det är INTE lättare att börja på plattvatten. det enda som händer är att du får ont snabbare.

    1. bestäm dig för ett litet chopp/fet monstervåg en bit framdför dig och verkligen bestäm dig på att du ska ladda där. skit i om det inte är perfekt för ditt första försök kommer förmodligen inte bli perfetk ändå utan gör det bara för att visa digsjälv att du vågar ladda.

    2. titta bakåt! viktigt, tittar du fram ner mot vattnet kommer det bara kännas fel och du snurrar på fel sät, desutom tror jag man pajjar öron o sånt mer.

    3. håll i! det är bara om du släpper som du slår dig. visst kan du få lite ont i ryggen men du landar ju bara i vatten, hur farligt är vatten?

  • skywalker

    Medlem
    4 september, 2006 vid 11:47

    Åker mest i onshore-förhållanden. Går det ändå ?!

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Framåtlopen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.