Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gain a minimum 4 inches instantly with the new Cautionkites + TEAMblogg!

  • nic

    Medlem
    9 december, 2008 vid 10:57
    pjoter;519996 wrote:
    mummel…… vill också ha en mayhem X i mina händer…..

    NIC, nu mumlar du allt rätt rejält! Caution har en riktigt snygg design å zombie-temat är ju helt rätt! Både mayhem å zombie är ju sjukt hårdrock å de e så rätt det kan bli. Borde nog egentligen ha Bandana som teamåkare när jag tänker efter.

    Vad vill du hellre ha en goa hårdrockskites? Dansbandstema kanske?

    Hade det inte varit för att jag ska ut å köra mayhem imorrn i 28gradigt vatten hade jag nästan blivit irriterad av ditt gubbiga påhopp.

    Äh kom igen nu. Vilken fajt vill ni ta?

    1. Försöka hypa fingerfärg och zombietema.
    2. Berätta om hur bra den är å varför.

    nic

  • milkman

    Medlem
    9 december, 2008 vid 11:01

    @Haze 520071 wrote:

    Jäklar vilka påhopp mellan Ozone-teamet och Cautionförspråkarna nu.
    Ungefär som mellan Naish och Cabrihna 😉

    Nej, nej. Du har missförstått, att ogilla en färg är inget påhopp.
    PS, Jag tycker Cabs tamåkare är ruskigt proffsiga på forum, de verkar klart bäst av dom mest aktiva 🙂

  • cortex

    Medlem
    9 december, 2008 vid 11:10

    @Milkman 520190 wrote:

    Haha. Vetifan varför jag trodde att denna tråden skulle vara och iontressant bara för det handlade om Caution. Korkat helt enkelt, hade Glömt bort att det blir personliga påhopp när Cortex är inblandad.. Härligt att någon håller i den gammla steffo “noll-tolerans” nivån så det blir lite drag!

    Keep it up, bra tråd!

    Tja, man kan ju iaf lita på att det kommer ren kvalitet i en tråd så snart Ozone-importören och “has been”-Nic kommer in och gafflar.

    Som vanligt lyckas du få till några fina neggar i ditt inlägg som är så där lite lagom diffusa så att du kan hävda “missförstånd” och “jag skrev lite klantigt” som du alltid gjort.

    I alla fall en sak i universum som alltid håller sig konstant. Jens är och förblir… Jens.

    Skönt att ha en fixpunkt i dessa tider av övrig förändring och instabilitet. :cool2:

    /Kaj

  • haze

    Medlem
    9 december, 2008 vid 11:20

    @nic 519929 wrote:

    Hehe, vet inte varför “4a-åring” och “fingerfärg” är två ord som dyker upp i huvudet på mig när jag ser designen. Fast zombie-temat går nog hem i de yngre tonåren.

    nic

    Milkman so sorry. Förstår att du inte tycker detta är ett påhopp.

    För den delen varför svarar du inte på mina mail? Passar det inte eller?

    Nic: Hmmm jag som oxå nästan är gubbe tycker fortfarande att Ozone designen är sjukt ful. Men smaken är som baken som tur är.

    Men som jag skrev förut så har knappast utseendet med funktionen att göra.

    För den delen så saknar jag gamla steffo med VM i pajkastning. 😉 Mer fajter tackar om vilka som är bäst.

  • bohm

    Medlem
    9 december, 2008 vid 12:34

    Ingen, och då menar jag ingen kan hypa/nervärdera andra märken, som före detta EH-ligan. Alla andra är amatörer.

  • yann

    Medlem
    9 december, 2008 vid 12:42

    Tycker inte det är något påhopp att säga sin personliga mening om hur grafiken ser ut på en drake. Smaken är ju som baken och det har vi märkt med Ozone där den hårdaste kritiken legat och det får man nog ta som en komplimang eftersom det betyder att inte finns något mer betydelsefullt att anmärka på. En drake kan aldrig tilltala alla så det är ju upp till var och en att välja själv. Gillar man inte färgerna på Ozone så kan man ju beställa en custom.

    Däremot så tycker jag en del inlägg här börjar likna personangrepp.

  • yann

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:01
  • pjoter

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:04

    Hahaha, nu börjar det arta sig!

    Caution-hårdrock mot ozone-gubbsurf/dansband. De e dags att välja sida nu, som peps skulle ha sagt det hela. Kitevalet står mellan caution “mayhem X” å ozones 2009 kite “Lasse Stefans”.

    Sourra det är JÄTTEBRA att ni kämpar mot förbud men ganska roligt att du det senaste skrivit i ett antal trådar att du inte säga nåt dumt om cab för ni är mitt i ett stort slag. hade det tagit så mkt energi hade du kanske inte ens skrivit dom inläggen? 🙂

  • nic

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:20
    Cortex;520196 wrote:
    Tja, man kan ju iaf lita på att det kommer ren kvalitet i en tråd så snart Ozone-importören och “has been”-Nic kommer in och gafflar.

    Som vanligt lyckas du få till några fina neggar i ditt inlägg som är så där lite lagom diffusa så att du kan hävda “missförstånd” och “jag skrev lite klantigt” som du alltid gjort.

    I alla fall en sak i universum som alltid håller sig konstant. Jens är och förblir… Jens.

    Skönt att ha en fixpunkt i dessa tider av övrig förändring och instabilitet. :cool2:

    /Kaj

    Haha, tydligen en känslig fråga det där med fingerfärg, bäst vi inte nämner det igen 😉

    Förresten, ni tror inte ni gjort fingerfärgen till en större grej än vad det är nu eller?

    nic

  • yann

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:25

    @pjoter 520217 wrote:

    Hahaha, nu börjar det arta sig!

    Caution-hårdrock mot ozone-gubbsurf/dansband. De e dags att välja sida nu, som peps skulle ha sagt det hela. Kitevalet står mellan caution “mayhem X” å ozones 2009 kite “Lasse Stefans”.

    Sourra det är JÄTTEBRA att ni kämpar mot förbud men ganska roligt att du det senaste skrivit i ett antal trådar att du inte säga nåt dumt om cab för ni är mitt i ett stort slag. hade det tagit så mkt energi hade du kanske inte ens skrivit dom inläggen? 🙂

    Äh du har ju fått det hela om bakfoten! Gubbsurf är hårdrock. Nic är ju till och med en gammal hårdrocksgitarrist.

    Dansband kan du vara själv 🙂

  • sourra

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:46

    Nej du Pjott, nu missar du vad jag menar. Jag menar att vi kommer bra överens även när vi inte leker i steffosandlådan.

  • jenselias

    Medlem
    9 december, 2008 vid 15:07

    @Yann 520222 wrote:

    Äh du har ju fått det hela om bakfoten! Gubbsurf är hårdrock. Nic är ju till och med en gammal hårdrocksgitarrist.

    Dansband kan du vara själv 🙂

    Är det inte möjligt att en gammal hårdrocksgittarist (slår sig i huvet eller nått och) går över till rävtrampskomp och hissmusik? Jag menar inte att det skulle ha hänt, men det är ju fortfarande möjligt. En del gör ju de underligaste saker för lite pluring tex. 😉

  • yann

    Medlem
    9 december, 2008 vid 15:31

    Förvisso inte helt ovanligt att de blir jazzmusiker på äldre dar. Mindre image men en högre nivå rent tekniskt.

    Själv rockar jag bara på Guitar Hero World Tour 😀

  • nic

    Medlem
    9 december, 2008 vid 15:43
    jenselias;520235 wrote:
    Är det inte möjligt att en gammal hårdrocksgittarist (slår sig i huvet eller nått och) går över till rävtrampskomp och hissmusik? Jag menar inte att det skulle ha hänt, men det är ju fortfarande möjligt. En del gör ju de underligaste saker för lite pluring tex. 😉

    Jag är äldre än gammelsmurfen. Gitarren har både åkt upp och ner från vinden. Dansband har jag dock aldrig sålt min själ till. Är mer hårdrock än någonsin. Nu slår jag an strängarna med vresigare, krokigare fingrar, bjöd i ryggen och kortare hår än på den gamla goda tiden och med patina som bara tidens tand kan odla.

    Välj en annan genre, den här är upptagen…
    Annars får vi mötas på gitarrduell i gryningen. Jag kör över er unplugged, haha

    Skämt åsido, var nu snälla mot varandra. Ska försöka inte säga nått om fingerfärg mer.

    nic

  • jenselias

    Medlem
    9 december, 2008 vid 15:53

    @nic 520238 wrote:

    Jag är äldre än gammelsmurfen. Gitarren har både åkt upp och ner från vinden. Dansband har jag dock aldrig sålt min själ till. Är mer hårdrock än någonsin. Nu slår jag an strängarna med vresigare, krokigare fingrar, bjöd i ryggen och kortare hår än på den gamla goda tiden och med patina som bara tidens tand kan odla.

    Välj en annan genre, den här är upptagen…
    Annars får vi mötas på gitarrduell i gryningen. Jag kör över er unplugged, haha

    Skämt åsido, var nu snälla mot varandra. Ska försöka inte säga nått om fingerfärg mer.

    nic

    Ha, ha, Ozone-pakten håller tätt ihop. Schysst! Men när jag ser det nya Instinctarna, som de har slutat att bara räkna upp generationsnumret på så ger designen åtminstone mig en klar koppling till leende guldbruna ögon. Men det är ju något subjektivt och som sagt är det ju inte designen som man åker på. Kör hårt!

    Inte heller kan jag påstå att Cautions design är så himla läcker. Men flames är alltid flames och hur man än vrider och vänder så är det mer rock’n roll.

    /En gubbe till

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gain a minimum 4 inches instantly with the new Cautionkites + TEAMblogg!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.