• sundheden

    Medlem
    22 december, 2015 vid 09:22

    @surfchrille 737650 wrote:

    Har lappat ihop mina CWM när sömmarna släppte med detta grymma lim:

    http://www.seapro.se/sv/artiklar/polyuretanlim-for-torrdrakter.html

    det gäller att kroka i snabbt samt försöka trycka på bommen istället för att dra i den.

    Jag har nog aldrig lyckats trycka på bommen, får aldrig till mina hängseletampar tillräckligt bra. 😛

  • staffomania

    Medlem
    22 december, 2015 vid 09:30

    “Trycka mot bommen”.

    Låter ju genialt. Varför har man aldrig tänkt på det förut.

  • hakuna

    Medlem
    22 december, 2015 vid 10:50

    @dr Masse 737656 wrote:

    Nu gäller det “bara” att komma loss.

    Juldagsmorgonsurf på g!

  • haraldpost

    Medlem
    22 december, 2015 vid 22:57

    @staffomania 736999 wrote:

    Jo har ett par sådana. Men blev tvungen att klippa upp dom då det inte funkade alls för mig. Nu har jag dock en vinterdräkt som inte sitter åt lika mycket över axlarna så det kanske inte är riktigt lika farligt. Det kanske ska tilläggas att mina kändes lite för små.

    Min erfaring med Dakine CWM er at de er altfor smale. Mine hender er ML men i disse vottene kjøpte jeg XL tror jeg (merkelappen er slitt/revet av for lengst). Jeg har hatt flere par, og husker at det første klemte fingrene sammen. Plagsomt.

  • haraldpost

    Medlem
    22 december, 2015 vid 22:59

    @erree 737626 wrote:

    Snyggt! du skulle passat på att dutta på lite liquisole i handflatan (på insidan) i nått prickigt mönster, gör stor skillnad i greppigheten 🙂

    Blir ikke Liquisole “slippery when wet”? Det trodde jeg.

  • kris68

    Medlem
    23 december, 2015 vid 08:22

    @haraldpost 737670 wrote:

    Min erfaring med Dakine CWM er at de er altfor smale. Mine hender er ML men i disse vottene kjøpte jeg XL tror jeg (merkelappen er slitt/revet av for lengst). Jeg har hatt flere par, og husker at det første klemte fingrene sammen. Plagsomt.

    Jag har M händer och M CWM’s, och dom sitter perfekt på mig (detta är den nyaste versionen).

  • malibu

    Medlem
    24 december, 2015 vid 22:17

    Jag fryser fingrarna av mig i mina CWM. Har beställt nya nu. Prolimit, 6/3. Hoppas de är varmare.

    CWM funkar klockrent vår/höst, men inte vinter för mig.

  • dude

    Medlem
    25 december, 2015 vid 20:34

    oscarlj, när jag tänker efter så stämmer det nog också in på mig från föregående säsonger när det vart flera vågseglardagar efter varandra på vintern, att man tränar upp sig. Tack för tipset!

    @oscarlj 736978 wrote:

    Jag kör med Dakine CWM och tycker alltid första gången jag använder dem på säsongen att de är dåliga och får kramp direkt. Men i mitt fall handlar det mest om att vänja sig, och träna, för efter 2-3 gången jag kör funkar de hur bra som helst, får inte alls kramp längre.

  • tigerflash

    Medlem
    1 januari, 2016 vid 11:27

    @erree 737626 wrote:

    Snyggt! du skulle passat på att dutta på lite liquisole i handflatan (på insidan) i nått prickigt mönster, gör stor skillnad i greppigheten 🙂

    Vad är det för konsistens på färdig produkt?? Hårt eller nåt gummiaktigt?? Ska nämligen göra samma sak tänkte jag./ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • jlhp

    Medlem
    1 januari, 2016 vid 22:23

    @malibu 737695 wrote:

    Jag fryser fingrarna av mig i mina CWM. Har beställt nya nu. Prolimit, 6/3. Hoppas de är varmare.

    CWM funkar klockrent vår/höst, men inte vinter för mig.

    Har kört med prolimit ett par vintrar nu och tycker de är varmare än CWM (har samma åsikt om CWM). Har börjat med surfvax på händerna, tycker det hjälper till med greppet/mot kramp. Trots allt hade det varit bra med extra värme även i Prolimit när det är riktigt kallt (jag är frusen av mig), någon som har något bra tips? Jag har nu provat och förkastat både engångs- och flergångsvärmekuddar, lite kanske det kan hjälpa att hälla i varmvatten från en termos i handskarna när man tar på dem?

  • dude

    Medlem
    5 januari, 2016 vid 21:52

    Den Liquisole jag testat att täta med på insidan av mina DaKine Cold Water Mittens är hård och skaver mot mina händer så jag tänker inte använda Liquisole på insidan något mer.

    Däremot har det nu visat sig att av de lim, eller tätningsmaterial, som jag testat för att täta Cold Water Mittens, så är Liquisole det som sitter kvar bäst. Andra lossnar efter några gånger.

    Jag får se om jag får häcken ur och lyckas modifiera mina DaKine Cold Water Mittens som jag har tänkt mig för att de ska fungera att köra med i minusgrader. Jag får se.

    @Tigerflash 737785 wrote:

    Vad är det för konsistens på färdig produkt?? Hårt eller nåt gummiaktigt?? Ska nämligen göra samma sak tänkte jag./ Erik

    @erree 737626 wrote:

    Snyggt! du skulle passat på att dutta på lite liquisole i handflatan (på insidan) i nått prickigt mönster, gör stor skillnad i greppigheten 🙂

  • dude

    Medlem
    5 januari, 2016 vid 22:01

    @Sundheden 737613 wrote:

    Fix och trix på hög nivå.
    Nu ska mina DaKine mittens bli täta.
    Använder LiquiSole.

    Satan va starkt det luktar. Kör under köksfläkten + fönster öppet.
    e51c94cf259b7b0e11efc989f666a257.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Jag tror att man behöver täta dem mycket mer än som du visar här, alltså även mellan där neoprenet går ihop med det tunnare materialet för handflatan. Där tänker jag klämma in Liquisole. Det är där jag tror att större delen av vatten kommer in mellan sömmarna! Att klämma in Liquisole där kan också ge lite rundad profil i vantarna vilket skulle kunna hjälpa till att göra så att de inte roterar sig runt handen.

    Den nya varianten tycker jag tyvärr inte sitter riktigt lika bra på min hand som den första.

  • malibu

    Medlem
    1 februari, 2016 vid 08:55

    @malibu 737695 wrote:

    Jag fryser fingrarna av mig i mina CWM. Har beställt nya nu. Prolimit, 6/3. Hoppas de är varmare.

    Prolimit fick godkänt. De satt lite tajtare än mina förra så underarmarna fick jobba lite mer, men jag märkte att jag kunde köra utan att spänna dem och då funkade det mycket bättre. Och de var varma. Frös inget den timme eller så som jag var ute igår, och då var det väl 1-2 grader i vattnet.

  • hakuna

    Medlem
    1 februari, 2016 vid 09:24

    @malibu 738084 wrote:

    Prolimit fick godkänt.

    Jag hittar inte dessa på surfers, surfspot eller ohana, var finns dom att köpa?

  • dr-masse

    Medlem
    1 februari, 2016 vid 10:32

    Börjar ge upp på CWM, hur jag än moddar och trixar med de så får jag rejäl stas i underarmarna.

    Inte alls samma problem med öppna handskar.

    Funderar nu på ett par riktigt tunna handskar inuti öppna… Och då klippa av ‘innerhandsken’ precis vid handen så att den inte går över handleden alls och trycker där.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.