Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing i år ska det ske ?

  • mr-jibe

    Medlem
    8 april, 2011 vid 21:59

    Jaså det är så alltså… befarade det iochmed att detta var förra helgen. Nja jag tror inte det, tror det blir frånlandsvind (har lite svårt med vindriktningarna) 😀

    http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=mj%f6lkudden

  • marden

    Medlem
    9 april, 2011 vid 15:43

    idag blev jag vittne till ett fint skådespel när naturen bjöd upp till dans,isen gick på erstaviken idag o stora flak 2*2km sattes i rörelse och krossasdes mot land o bryggor när dom kom glidande.
    men innan det spenderade jag hela förmiddagen i bilen fram o tillbaks längs ersta viken väntande på en lämplig spricka skulle bli åtkomlig för lite speedsurfing, när jag gett upp ringde benke o ville komma ut o till slut dök chansen upp o jag fick 700m yberplattvatten i 30min innan det var dags för isen att dra vidare o jag fick gå upp blev inga bilder idag ,benke filma lite me iponen får se om det kommer nått

  • mr-jibe

    Medlem
    9 april, 2011 vid 18:15

    Låter som ett riktigt äventyr! Jag håller tummarna för lite video 😀

  • kinabalu

    Medlem
    10 april, 2011 vid 09:03

    Kul att du fick utdelning tillslut för din tålmodighet. Själv gav jag ju upp lite för tidigt i väntan på att en ränna skulle öppna sig in mot land. Imponerande skådespel var det i alla fall.

    Bra farter du fick också. Tufft att du överhuvudtaget gav dig ut måste jag säga. Att ligga och speeda i en ränna mellan ismassor som hela tiden rör sig… Hårigt!!!

  • carl-r

    Medlem
    10 april, 2011 vid 10:47
    Mården;651943 wrote:
    idag blev jag vittne till ett fint skådespel när naturen bjöd upp till dans,isen gick på erstaviken idag o stora flak 2*2km sattes i rörelse och krossasdes mot land o bryggor när dom kom glidande.
    men innan det spenderade jag hela förmiddagen i bilen fram o tillbaks längs ersta viken väntande på en lämplig spricka skulle bli åtkomlig för lite speedsurfing, när jag gett upp ringde benke o ville komma ut o till slut dök chansen upp o jag fick 700m yberplattvatten i 30min innan det var dags för isen att dra vidare o jag fick gå upp blev inga bilder idag ,benke filma lite me iponen får se om det kommer nått

    Farter?

  • marden

    Medlem
    10 april, 2011 vid 15:10

    fart nja gick ju inte “jätte” fort men som kass halvvindare är jag nöjd med 500 metarn knapp 30kn inte så långt ifrån mitt pers gp3s

    det var inte alls hårigt när man väl kom ut utan hur lungt som helst. märkte att isen flyttade lite på sig iomed att vändingarna inne vid land blev längre o längre ner för varje varv

    iponen hade visst inget teleobektiv på sig så det syntes inte så mycket fast komentartorn va bra 🙂
    [ame=”http://http://www.youtube.com/watch?v=fWAl4MqzzNw”]först ut[/ame]
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=DR8zHlR36Tw”]YouTube – Mard[/ame]
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=tg22ELFr_eU”]YouTube – MÃ¥rd4[/ame]

  • mr-jibe

    Medlem
    13 april, 2011 vid 11:21

    Jäklar vilken hårding!!! 😀

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 april, 2011 vid 14:37

    Mr Jibe – Då skulle Du sett Mården in action på blankis när det blåste småspik!

    Mården – Grattis till repan! Jag har tittat lite efter bra isrännor men inte hittat någon bättre än den Du hade på film!

  • mr-jibe

    Medlem
    13 april, 2011 vid 15:01

    Jaså! Men detta va tufft även detta 😀

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 april, 2011 vid 15:07

    Det håller jag absolut med om! Ingen som helst tvekan! Det spelar nog ingen roll om det är isbräda, isjakt eller windsurfingbräda – det är fullt ös rakt igenom.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 april, 2011 vid 15:15

    Vi får se vad det blir nästa vinter – En tanke är ju att köra upp en Pirate-bräda i 40 knop på isen och sedan dra rakt över en isränna i planing på vatten och vidare upp på isen igen. Att Piraten planar vet vi sedan en kille i vintras körde över en öppen råk. En vattenskida kan ju lätt plana 30 meter sedan man släppt handtaget. Då fungerar det också för en Pirate över en isränna. Tydligen kan man få problem med spinn-outs med lilla meden så för “hugad hårding” rekommenderas den stora meden…

  • mr-jibe

    Medlem
    13 april, 2011 vid 15:36

    HAHAHAHAAHAH vilka jäkla galenskaper ni håller på med, susar fram i 40knop på en smal bräda känns bara ybersjukt för en nykommling 😀 Fast kreativt måste jag erkänna, kan nog funka med piraten…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 april, 2011 vid 18:11

    Vi får väl se om det kan vara något för Trimmarn? Det är nog inte många som vågar. Kaxigt att göra det i vinterkläder. Mindre kaxigt i våtdräkt. Kanske läge för flytväst i alla fall.

  • mr-jibe

    Medlem
    13 april, 2011 vid 18:34

    Är han tillräckligt av en daredevil eller i mina ögon sinnessjuk för att hitta på sådanna hyss? 😀 Jaja flytväst är ju ett måste för “den som inte bär flytväst måste vara korkad”! 😀

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 april, 2011 vid 19:05

    Mr Jibe – Detta är saxat från Uppsala Vindsurfingklubbs forum:

    “Ja det var riktigt kul idag!

    Bevittnade några extraordinära händelser.

    En Pirat-åkare körde i rena förskräckelsen rakt över en mindre vak med en massiv spinn out och vattensprut som följd. Killen och prylarna tog sig över vaken och han blev inte ens blöt om fötterna! Respect!

    Silverryggarna bjöd också på underhållning i värdsklass. Mitt på fjärden frontalkrockade så att det sprätte gubbar till höger och vänster! Otroligt underhållande! ; ) “

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing i år ska det ske ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.