• johnjrambo

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 09:12

    jivvlar va gött dude..hade jag inte haft 2ton snor i näsan o utan andra anledningar hade jag varit så JÄVLA PÅ.
    Gött väder nu!!

  • karapp

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 09:38

    @jOHNjRAMBO 537207 wrote:

    jivvlar va gött dude..hade jag inte haft 2ton snor i näsan o utan andra anledningar hade jag varit så JÄVLA PÅ.
    Gött väder nu!!

    Lite skit i näsan har väl aldrig hindrat dig :cool2:

  • oden031

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 10:33

    Haha…den bilden är sweeet:)
    Tänkte köra Torkel idag efter kl 17.

  • johnjrambo

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 11:59

    HAHA den gammla godingen.
    Min står ut med mycket..men två ton snor e mer än vad den klarar:wink:

    Bilden nedan visar en dag i Beerlanda då min näsa oxå fick visa sin kvalite:grin:

  • spray

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 12:04

    …Hur lyckas ni?

  • rasmus_w

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 12:08

    Näsan rätt in i masten vid en misslyckad framåtloop är min gissning. Eller så var det bommen som kom lite för nära.

  • niklas_s

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 18:35

    Nån som fick seglat? Fisken gick inte av!

  • oden031

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 20:41

    Torkel sög oxå…började öka när mörkret kom..

  • johnjrambo

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 15:33

    @Spray 537263 wrote:

    …Hur lyckas ni?

    Frågan är hur man lyckas undvika det?
    Tacksam för snabba svar..säsongen drar ju igång snart:crazy: .:grin:

    Första bilden nocka jag bomen i en så gott som lyckad loop..”lyckad”.
    (detta var i loop tränar stadiet)
    Andra bilden åkte jag på en smock av Tyson i Beerlanda.
    Laddade på en ponch å vet igentligen inte vad som hände där förutom att jag redan i den så kallade vanliga crashen höll på att dö.
    Men när jag tittade upp ur vattnet såg jag något i ögonvrån å sen sa det pang..haha. Tror masten/riggen svävade omkring lite som den själv ville för att sen lite lagom svisha förbi å golva mig igen när jag tittade upp ur vattnet.

  • rasmus_w

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 16:28

    @jOHNjRAMBO 537553 wrote:

    Tror masten/riggen svävade omkring lite som den själv ville för att sen lite lagom svisha förbi å golva mig igen när jag tittade upp ur vattnet.

    Man kan ju minska risken för att just det ska hända genom att sticka upp händerna över ytan innan man sticker upp huvet. Att vara så nära brädan som möjligt när man tittar upp är också bra, masten rör sig inte lika fort nära mastfoten.

    Sen kan det ju såklart hända att du gjorde precis så men ändå fick dig en fet tjotablängare, jag sa bara att det minskar risken, inte att det aldrig kommer hända om du gör så. 🙂

  • tdk

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 18:55

    Hahaha! Herre gud!
    Ja tänk på det nästa gång John. Din ammatör!

  • tdk

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 19:14

    BTW. Näsan e fan gött sne på bilden ifrån beeris alltså.. 🙂 Önskar att jag har kvar bilden jag fick på dig ett par dagar efteråt. När den dessutom är apsvullen och blå.. Mohaha!

  • ian

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 19:17

    @jOHNjRAMBO 537553 wrote:

    Frågan är hur man lyckas undvika det?
    Tacksam för snabba svar..säsongen drar ju igång snart:crazy: .:grin:

    Första bilden nocka jag bomen i en så gott som lyckad loop..”lyckad”.
    (detta var i loop tränar stadiet)
    Andra bilden åkte jag på en smock av Tyson i Beerlanda.
    Laddade på en ponch å vet igentligen inte vad som hände där förutom att jag redan i den så kallade vanliga crashen höll på att dö.
    Men när jag tittade upp ur vattnet såg jag något i ögonvrån å sen sa det pang..haha. Tror masten/riggen svävade omkring lite som den själv ville för att sen lite lagom svisha förbi å golva mig igen när jag tittade upp ur vattnet.

    I enlighet med fjollorna i säkerhetstråden som tycker att varje vindsurfare bör medbringa nödraketer, clownhatt och livflotte under varje session så kanske denna vore något för dig? http://www.sungrubbies.com/Web%20images/NoseGuardM-Detail.jpg

  • ian

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 19:19

    @Rasmus_W 537572 wrote:

    Man kan ju minska risken för att just det ska hända genom att sticka upp händerna över ytan innan man sticker upp huvet. Att vara så nära brädan som möjligt när man tittar upp är också bra, masten rör sig inte lika fort nära mastfoten.

    Sen kan det ju såklart hända att du gjorde precis så men ändå fick dig en fet tjotablängare, jag sa bara att det minskar risken, inte att det aldrig kommer hända om du gör så. 🙂

    skitbra tips! ska prova det.

  • callep

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 22:47

    @Ian 537599 wrote:

    skitbra tips! ska prova det.

    hahahahahahhahahahahahhahahaha

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.