Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing I’ll Be Back!

Taggad: 

  • I’ll Be Back!

    Publicerad av swe-1 på 19 maj, 2008 vid 18:29

    Tjena alla glada F-Surfers!

    Ni kanske inte minns mig, men det var en gång i tiden då jag var med och slogs om placeringarna i cuppen. Jag läste nyss Wallbloms referat från SWT. Shit va sugen jag blev på att ta upp racingen igen!!!

    Får se om jag gör comeback på SM! (Jag är iaf i Sverige då!) :smirk:

    Vad har hänt de senaste åren?
    Vad är det för brädor som gäller?
    Vad är det för fenor som gäller?
    Vad är det för segel som gäller?
    Vad är det för flytväst som gäller (Jona)?
    Vad är det för hängselelinor som gäller?
    Villka fotstroppar har bäst sug?
    Är fortfarande polerade fenor snabbast?
    (Gissar att man är helt rökt om man kommer släpande med gammla prylar från 2006?)
    Hur går det för Bolinderstrand Maffian?

    Jag kommer till Svedala 4:e Juni, de vore kul (eller antagligen tråkigt) att få mäta krafterna med eliten och se hur mycket man tappat på dessa år som gått!

    //JIMMY 😉

    swe-1 svarade 15 år, 12 månader sedan 13 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • swe223

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 19:56

    Nämen va roligt! Det är alltid kul med nybörjare till sporten.

    Vad har hänt de senaste åren?
    Svar: Det har kommit ett nytt koncept som heter formula. Jätte breda brädor och super långa fenor. Du borde prova det är jätte kul.
    Vad är det för brädor som gäller?
    Svar: Såg att Wallbom köpt en super lätt och super svart bräda. Det måste vara det som gäller.
    Vad är det för fenor som gäller?
    Svar: Långa och vassa. En del gillar styva och en del gillar mjuka.
    Vad är det för segel som gäller?
    Svar: Stort och genomskinligt är det senaste. Vissa har fina färger oxså.
    Vad är det för flytväst som gäller (Jona)?
    Svar: Tyska flytvästar som är superschöna och gul/röd/blå randiga
    Vad är det för hängselelinor som gäller?
    Svar: Det spelar ingen roll, bara det går att fästa dom på bommen.
    Villka fotstroppar har bäst sug?
    Svar: Usch, skaffa en flickvän istället.
    Är fortfarande polerade fenor snabbast?
    Svar: Jajamensan.
    (Gissar att man är helt rökt om man kommer släpande med gammla prylar från 2006?)
    Svar: Absolut, så gamla grejor går väl knappt att använda längre.
    Hur går det för Bolinderstrand Maffian?
    Svar: Jorå, vi kämpar på. Idag tex blev det planing i hela 2 min inte illa.

    Jag kommer till Svedala 4:e Juni, de vore kul (eller antagligen tråkigt) att få mäta krafterna med eliten och se hur mycket man tappat på dessa år som gått!
    Svar: Du är så välkommen, men räkna med att få ordentligt med pisk.

    //Nicke

  • joachim_larsson

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 20:30

    Jimmy,

    Det är Kona som gäller varför inte vara med och ta hem ett guld till Sverige nästa år på Kona VM i Varamon och Motala…

    Kona Cup den 6:e juni vore ju perfekt för dig och starta, entyp är enkelt,billigt och avslapmnat kolla in http://www.konanordic.com och vårat gedigna program.

    mvh
    Joachim
    http://www.konanordic.com

  • svenne

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:08

    Alltså, hittills har jag gjort allt för att låta bli. Men nu går det inte längre…
    SSAAAAATAAAAN! Vad, precis VAD skulle göra en av Sveriges bästa formulasurfare sugen på en jävla Kona-bräda?!
    Nu har du definitivt klivit över fel gräns.

    Åh, just ja, kul att Jimmy är tillbaka igen.

  • rasmus_w

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 22:23

    Ja och så finns det nåt som heter kuben-fiber. Tror jag. Men Rubik är visst inte inblandad.

  • swe-496

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 05:53

    @Svenne 466651 wrote:

    Alltså, hittills har jag gjort allt för att låta bli. Men nu går det inte längre…
    SSAAAAATAAAAN! Vad, precis VAD skulle göra en av Sveriges bästa formulasurfare sugen på en jävla Kona-bräda?!
    Nu har du definitivt klivit över fel gräns.

    Åh, just ja, kul att Jimmy är tillbaka igen.

    Orkar inte ens kommentera J.L`s inlägg längre:(

  • oscar

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 06:22

    Förhoppningsvis går Starboards OS-koncept igenom och då är det formula som gäller i alla seglingsklubbar. Men Kona är ju en bra start in i tävlingsvärlden.

  • imported_mickeo

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 08:47

    Fan va kul Jimmy tyvärr blir det väl som vanligt vi får väl rå pisk av dig:smile:
    Ha hört ryckten om att du har fuskat med lite slalom (isonic)fortsätt med det haka på oss andra och kör det blir ju några slalom tävlingar samt långdistans.
    R Åberg har ochså skaffat sig en fart raket det kommer säkert fler.
    Kul att du är på G igen.
    MVh
    MIckeÖ
    SWE-707

  • swe876

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 08:52

    Det finns egentligen bara två saker du måste tänka på inför återkomsten!

    1. Flytvästen måste vara vacker! Jag bifogar bild nedan.
    2. 2008 har utvecklingen gått mot snabbare och snabbare frisyrer. Det är ett faktum att majoriteten av Sveriges formulahjältar satsar på snabba frisyrer i år!

    /Jona

    (seglingsbilden är från Formula SM i Björkvik, Stocholm, år 2000. Frisyrbilden är från MasterVM i Tallin 2007.)

  • swe876

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 08:59

    jo, å så var det frågan om Bolinderstrandsmaffian…

    Varje dag det blåser har JBSS Formulaträning på Görveln. Senast igår kväll tränade tre Formulagubbar hårt i solsken och 3-6m/s. Görveln visade sig från sin bästa sida!

    Jag har nu fyra timmar på vattnet, framåt augusti ska jag nog vara redo för att prova på det där med kappsegling. 🙂

    /Jona

  • imported_mickeo

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 09:06

    Ja jag glömde att på segel sidan här är det givetvis race segel som gäller men men nu ska man lägga till Superlight/extralight när man beställer givetvis dyrare men då får man en 12a som väger 1,5kg mindre ovan bommen. givetvis i matrial som Kuben-fiber: är det dyrare självklart. är dom snabbare självklart.planar man tidigare självklart:cool2: Så det är ett måste. Här går inte att komma med segel i monofilm längre.
    Ha det.
    MickeÖ

  • jesper_b

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 12:44

    Jimmy,
    Mina formulagrejor har tyvärr inte varit blöta sedan SM i början av juni förra året. Men vi är väl nästan någon slags team riders, på riggfronten menar jag.

    Min come back kommer nog dröja lite till och/eller ske lite mer i smyg. Kom gärna förbi på en trimfika på garageuppfarten när du känner för det!

    /Jesper B

    Annars är det väl som vanligt, dock lite tunnare i toppen verkar det. Dvs Den där f göteborgaren vinner om det blåser och får spö av P Boström om det är lätt. Saknas gör väl Jona, du, vaccumconny med flera toppnamn. Startgalningen Jeppe K har som vanligt fart och tycks ha fått lite ordning på sina prylar till i år. Sedan finns det väl de sedvanliga skåningarna, en generations grönare seglare (typ de som började när jag började) samt kanske ett och annat riktigt blåbär. Men, det är väl Jeppe, Pär och som vanligt Robban som du i förta hand får tillfälle att snurra upp.

  • swe876

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 13:33

    Jag kunde inte låta bli att titta på lite gamla bilder apropå mitt inlägg ovan. Här kommer en stilstudie att imponeras och inspireras av!

    1. Vem är det?
    2. När är det?
    3. Var är det?

    Officiellt beröm här på forumet till alla som kommer med rätt svar!


    Update!
    Mattias Wallblom får härmed officiellt beröm. Bra jobbat Mattias! En liten brasklapp för svar nummer tre. Jag är inte helt säker på att bilden är från Öregrund, vad som däremot är säkert är att bilden är tagen någonstans mellan Åland och Öregrund!

  • swe-496

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 13:49

    1. Jimmy Hellberg
    2. 2001
    3. Öregrund

  • swe-1

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 15:22

    Men hur stort var seglet som jag använde på den där vindfattiga distansseglingen från Åland till Öregrund?

    Cuben borde förbjudas, det kostar 3ggr så mycket och krymper som fan! De segel man tillverkar i Cuben blir inte långvariga!

    //JIMMY

  • swe-496

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 16:34

    @SWE 1 466801 wrote:

    Men hur stort var seglet som jag använde på den där vindfattiga distansseglingen från Åland till Öregrund?//JIMMY

    Kan det ha varit 10,5?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing I’ll Be Back!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.