Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kärringviken i morgon??

  • jps

    Medlem
    29 september, 2008 vid 18:16

    @Grrrr 503361 wrote:

    Eh.. precis. In vid radhusen (slingerstigen), det står en bom där men det är inte mer än ett staket. Därifrån är det inte mer än 50m ner till vattnet. Just nu är det ett hus till salu där, Slingerstigen 70 tror jag.

    Det finns en bom i svängen på den stora vägen också men där går det inte att parkera (utfart, busshållplats osv.).

    Jag åkte där både igår och idag, båda var bra (5.5m) men idag var det zuperzpitzenklasse, som mest nästan 50km/h.

    Det blir rätt korta slag (~1400m på bifogad bild), rätt bra gipptränng. Jag hamnade aldrig riktigt i lä, hade säkert kunna åka längre. Och eftersom ‘fetchen’ är från typ Saltsjöbaden blir det guppigt på den här sidan också. Det känns tryggt…

    Pil: vindrikning
    ostbåge: kärringviken
    prick: björkviks brygga

    Känns som om man kan driva iväg en bit om man får problem där vid den vindriktningen. Är nog ingen hit att köra ensam.

  • grrrr

    Medlem
    29 september, 2008 vid 21:30

    Hade gärna surfat där men jag får ta reda på hur dags folk tänker dra dit nästa gång. Jag tycker det är jäkligt bra att starta en tråd vid bra prognos så kan man hitta bra ställen och där andra tänker åka.

    Jag ska försöka meddela om och när jag tänker åka där. Problemet är att jag aldrig har mer än en timme om dagen att åka. Barnen sover vid ett ungefär. Då får pappa gå ut och leka…
    Jag kan komma ner och förklara tidigare, min dotter älskar att se på andra vindsurfare. Det blir full koll fram till lunch.

    Känns som om man kan driva iväg en bit om man får problem där vid den vindriktningen. Är nog ingen hit att köra ensam.

    Stämmer, next stop ornö.
    Oftast -även sent på året- är det mycket båttrafik. Segelbåtar som kommer runt udden och ska reva ner. Och motorbåttrafik till Satsjöbaden.
    Telefon i en påse är säkert en bra idé.

    Och hjälm förstås…!

    Jag brukar ha flytväst.

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    30 september, 2008 vid 06:52

    Jag har också alltid flytväst och hjälm, känns tryggt !
    Ja och jag kör aldrig själv, inte lika roligt. Har väl blivit äldre och visare 🙂
    Åkte ju till erstaviken men där var byigt och jäkligt. Fast det var massor av trevliga människor där.
    Sydväst 8-12 Tors och Fre. Får se om prognosen håller i sig….
    Hörs här….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kärringviken i morgon??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.