Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

  • pure

    Medlem
    11 december, 2008 vid 17:26

    @styret 520639 wrote:

    Du anstränger dej verkligen för att förneka problemet.
    NEJ det är inte ett problem att man dras till attraktiva människor. Och mitt val av partner har inget med saken att göra.

    Problemet är att företag utnyttjar attraktionen av snygga kroppar för att sälja sina produkter som inte har ett dugg med produkten att göra!

    Om alla männsikor i hela värnde slutade att titta på sport och bara tittade på tjekisk dockfilm så kan jag lova dig att du hade sett tjeckiska dockor med coca cola tröjor och så vidare.

    Jag hoppas att du förstår att företagen bara använder dom medierna som dom kan nå ut med sin produkt till så många som möjligt och till rätt målgrupp. Finns det undersökningar som visar att snygga tjejer säljer ALLT så kommer dom att använda sig av snygga tjejer. Visar det sig att string emil säljer ALLT så kommer dom att använda sig av honom.

    Varför kan man inte använda sig av människor som haft turen att vara snygga för att marknads föra produkter? Om intelligens sålde lika bra som utseendet skulle det vara fel att använda intelligenta människor att marknadsföra produkterna?

    En vindsurfare har inget med pellets att göra men om han hade fått 200000 för att göra reklam för ett pellets märke hade han nog gjort det.

    Så det du säger är att använda Utseende i reklam sammanhang är fel men alla andra mänskliga egenskaper är ok att använda?

    Varför skall inte en människa som är född vacker kunna använda sin skönhet till fördel för sig själv. Tycker du att staten skall förhindra den till att göra det?

    Att det är relevant på vilka grunder väljer din partner är för att visa att vi som sagt att även du kanse tar utseendet till betänkande när du väljer partner. Det är genetiskt naturligt att dras till visa utseenden.

  • andersbq

    Medlem
    11 december, 2008 vid 17:52

    Om jag säger så här: Jag ser hellre att min dotter växer upp och blir en Emma med shorts som sätter feta bakåtloppar, men har sämre spons, än en spanjorska med string som poserar och ramlar i varannan gipp.

    MEN jag tror(vet) att det kvinnosynen är olika i världen och det kan vara så att spanjorskans pappa har en annan uppfattning i denna frågan.

  • snaffe

    Medlem
    11 december, 2008 vid 19:59

    @andersbq 520653 wrote:

    Om jag säger så här: Jag ser hellre att min dotter växer upp och blir en Emma med shorts som sätter feta bakåtloppar, men har sämre spons, än en spanjorska med string som poserar och ramlar i varannan gipp.

    MEN jag tror(vet) att det kvinnosynen är olika i världen och det kan vara så att spanjorskans pappa har en annan uppfattning i denna frågan.

    Den där spanjorskan är inte såå kass, tycker hon kör på rätt bra. Gå in på youtube och sök.

  • pure

    Medlem
    11 december, 2008 vid 20:10

    @snaffe 520666 wrote:

    Den där spanjorskan är inte såå kass, tycker hon kör på rätt bra. Gå in på youtube och sök.

    Vad heter hon då?

  • bigpete

    Medlem
    11 december, 2008 vid 20:27

    @Calle_B 520545 wrote:

    Med reservation för feltolkning och personligt påhopp,S66.
    Måste kommentera, vet inte om du skiter i vilket då du 1, verkar döma folk efter deras mängd inlägg, 2 gör varningar om “att om du inte fållar dig, kvinna, kommer du förmodligen få det jobbigt”. Även om nu varningen är rättfärdigad, vilket inte jag tror, gör du tolkningar om vad som är tjaffs eller inte och lägger till uridiotiska ordval som krydda på texten. Som pro kanske du borde vara mer ödmjuk och kanske lite mer engagerad i en rätt viktig fråga. MEN, vad vet jag, jag är juh bara hobbysurfare…

    Fridens

    Jag postar sällan inlägg på dett forum, men nu har jag svårt att hålla mig.

    Anledningen att jag skriver detta inlägget har ingenting med trådens ursprungliga syfte att göra. Jag tycker att både Emma och Anna kör järnet och är jag är god vän med båda två. Dom är båda värda all cred och hjälp med sina vindsurfingkarriärer dom kan få.

    MEN!

    Det är upp till var och en vad man vill engagera sig i.
    Jag anser att det är viktigare att Andreas, som vindsurfurfingproffs, att fortsätta engagera sig i att hjälpa andra vindsurfare med intrimning av sin utrustning och ge folk värdefulla tips för att utveckla sin åkning. Jag vet personligen att han hjälper alla med detta, oavsett kön. Att han dessutom hjälper folk han knappt känner med boende och hyrbilar i sydafrika år efter år gör ju inte hans egenskaper som “pro” sämre, senast jag hörde efter hjälpte han alla med detta också, oavsett kön.

    Att du sedan insinuerar, genom att citera en artikel i allt om barn, att Andreas är någon typ av kvinnoförtryckare tycker jag är förkastligt. Det är ett ganska grovt påhopp av någon man uppenbarligen inte ens känner.

    Jag kan tillägga, för att det inte skall bli några missförstånd, att jag inte är helt neutral i frågan. Jag är tacksam andreas för allt han har hjälp mig med under åren. Inte minst för att han möjliggjorde min satsning på EFPT 2005. Andreas, Stefan Kläppe och Markus Ljungqvist är dom som har hjälpt mig att utvecklas mest, inom freestyle, under åren.

    Detta är vad jag anser är de viktigaste egenskaperna för “ett pro” för oss “vanliga” surfare som du utrycker dej. Det finns fler sätt att behandla alla lika, oavsett kön, än att hålla koll på alla tänkbara undersökningar som gjorts på alltombarn.

  • Knatte

    Gäst
    11 december, 2008 vid 20:30

    @pure 520667 wrote:

    Vad heter hon då?

    Nu chansar jag vilt och kan vara fel ute, men tippar på Nayra Alonso som är en känd spanska http://www.nayrae4.com/bigpic_23.html
    Hemsida : http://www.nayrae4.com/index.html

  • htn

    Medlem
    11 december, 2008 vid 20:41
    pure;520667 wrote:
    Vad heter hon då?

    http://www.vickysanchez360.com/
    /Henrik T.

  • frippe75

    Medlem
    11 december, 2008 vid 20:58

    Lägg ner tråden.. Helt meningslös…

    Började lukta off-topic på sida 2.

    Någon som har tips på segelstorlek idag??
    Blå eller Vit rushguard?

    Kanaha eller Kuau??

    Kaffe på mambo cafè eller hemma, har makadamina nut kaffe hemma om någon vill komma förbi…

    …. och …. Varför bor vissa vid stranden på spreckan när jag måste bo i Haiku…. DET är orättvist!

    Vi hörs
    F

  • snaffe

    Medlem
    11 december, 2008 vid 21:05

    @HTN 520673 wrote:

    http://www.vickysanchez360.com/
    /Henrik T.

    Ja, skulle bli förvånad om detta inte var rätt.

  • pure

    Medlem
    11 december, 2008 vid 21:07

    @HTN 520673 wrote:

    http://www.vickysanchez360.com/
    /Henrik T.

    Hon såg snäll och söt ut 🙂 Jag trodde det va en biatch vi pratade om här och inte nån som beskriver sig som: Happy, humble, funny, positive and strong-willed.

    Skickade precis ett e-mail till henne:
    Haj aj am a swedish gay and i think you pretty and good moves on windsurfing board. I have goya board and a sail and a big board bag. will you marry me and we can liv in the board bag. Yo can surf and make money and i can stay in the board bag and make some food for us and eleven children. please reply before friday or i will marry swedish woman who not fit in board bag.

    eller inte…

  • danneman

    Medlem
    11 december, 2008 vid 21:31

    Kan vi återgå till det ironiska snart!

    Portraits.jpg

  • styret

    Medlem
    11 december, 2008 vid 22:13

    @pure 520651 wrote:

    Om alla männsikor i hela värnde slutade att titta på sport och bara tittade på tjekisk dockfilm så kan jag lova dig att du hade sett tjeckiska dockor med coca cola tröjor och så vidare.

    Jag hoppas att du förstår att företagen bara använder dom medierna som dom kan nå ut med sin produkt till så många som möjligt och till rätt målgrupp. Finns det undersökningar som visar att snygga tjejer säljer ALLT så kommer dom att använda sig av snygga tjejer. Visar det sig att string emil säljer ALLT så kommer dom att använda sig av honom.

    Varför kan man inte använda sig av människor som haft turen att vara snygga för att marknads föra produkter? Om intelligens sålde lika bra som utseendet skulle det vara fel att använda intelligenta människor att marknadsföra produkterna?

    En vindsurfare har inget med pellets att göra men om han hade fått 200000 för att göra reklam för ett pellets märke hade han nog gjort det.

    Så det du säger är att använda Utseende i reklam sammanhang är fel men alla andra mänskliga egenskaper är ok att använda?

    Varför skall inte en människa som är född vacker kunna använda sin skönhet till fördel för sig själv. Tycker du att staten skall förhindra den till att göra det?

    Att det är relevant på vilka grunder väljer din partner är för att visa att vi som sagt att även du kanse tar utseendet till betänkande när du väljer partner. Det är genetiskt naturligt att dras till visa utseenden.

    Okej. du kan verkligen inte inse problemet med en objektifierad värld där looks går före kunskap.
    jag lägger ner och skiter i det här.

    Och nej. utseende har verkligen ingen som helst roll i vem jag väljer som partner.

  • pure

    Medlem
    11 december, 2008 vid 22:40

    @styret 520686 wrote:

    Okej. du kan verkligen inte inse problemet med en objektifierad värld där looks går före kunskap.
    jag lägger ner och skiter i det här.

    Och nej. utseende har verkligen ingen som helst roll i vem jag väljer som partner.

    Jag anser inte att världen är sådan och att vi inte kommer att hamna där heller. Vindsurfing är en underhållnings sport där både moves,looks och attityd är viktigt för dom som är pro’s. I det vanliga arbetslivet är kunskap viktigast helt klart även om det tenderar att gå lite bättre för vackra människor, men det är ju kul för dom.

    Tack för en god diskussion..

  • pure

    Medlem
    11 december, 2008 vid 22:47

    @Knatte 520671 wrote:

    Nu chansar jag vilt och kan vara fel ute, men tippar på Nayra Alonso som är en känd spanska http://www.nayrae4.com/bigpic_23.html
    Hemsida : http://www.nayrae4.com/index.html

    ja hon e duktig o med på alla fanatic filmerna.. Jag tror inte det e hon för hon ligger 10:a på PWA rankingen. Kul att Sverige har 3 tjejer där föresten.
    http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=748

  • danneman

    Medlem
    11 december, 2008 vid 23:11

    Här kan ni som undrar något, läsa om den surfande marin biologen Vicky Sanches
    http://www.vickysanchez360.com/Images/Vicky%20Sanchez%20E-360%20(ENG)%2009.pdf

Sida 10 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla in Emmas surfblogg!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.