Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing lättvinds kite?

  • alesand

    Medlem
    31 juli, 2011 vid 19:23

    Lägger mig i samtalsämnet och presenterar mig som Blade Kites agent i Sverige.
    Vi finns under kitekurs.se och en stor fet Fat Lady kommer till Sverige 2012.

    Den har som en del snappat upp fått bra recensioner och kritik runtom i kitevärlden.

  • skanepaul

    Medlem
    31 juli, 2011 vid 20:24

    Mäktig jävel! (tyvärr är det inte min utan en kunds, får vänta nån vecka till…)

  • milkman

    Medlem
    31 juli, 2011 vid 20:47

    Ojj.. Helt annan design-tanke SS än Ozone ser jag. Tre struttar är inte mycket på en så stor kite. Samtidigt blir den lättare. Block i riggen, mer delta form etc. Roligt att de också kommer med en lättvindskite, men väljer ett helt annat sätt att göra det på. Jag hoppas jag får tillfälle att jämföra nån gång. 🙂

  • haze

    Medlem
    31 juli, 2011 vid 21:46

    Dyno har 7 struttar och oxå ett helt annat tänk. Jag har som sagt jämfört Dyno och Zepher side by side och det var nästan dött lopp. Dyno 18 var lika snabb som Zephyren och tyckte botten draget var lika på bägge. Men Dynon kördes på den korta varianten på linor. Vet inte hur långa linor Zephyr har? Jens det vet du va?

    Skall prova Switch 16 nästa vecka hoppas jag och få se hur den står sig i jämförelse. Fat Lady har ju fått gott betyg oxå på kiteforum så den kan var nice kanske?

  • danger

    Medlem
    31 juli, 2011 vid 21:55

    Zephyren har 27-meters linor.

    Kul att det börjar finnas lite fler lättvindskites att välja på. Hoppas folk får upp ögona för dom, så man slipper vara själv ute när det blåser dåligt! 😉

  • djevulen

    Medlem
    1 augusti, 2011 vid 11:24

    Trodde aldrig att det skulle bli en sådan succe med lättvindskite som det har blivit,,så fort man får in ett gäng kites så försvinner de lika fort igen,
    Per,,du får skynda på din “fat lady”,,,,
    Jag tror alla lättvindsdrakarna har 27 meters linor.
    Turbinen finns för test i göteborg,stockholm å i malmö (tror jag)

  • haze

    Medlem
    1 augusti, 2011 vid 17:15
    djevulen;664054 wrote:
    Jag tror alla lättvindsdrakarna har 27 meters linor.

    Switch kommer med 32 meter och Dyno finns med 25 eller 32 meter.

  • henkish

    Medlem
    1 augusti, 2011 vid 20:20

    Hej-kommer in sent i diskussionen. Om man som jag väger ca 100 pannor. Vilken är då bäst av de som räknats upp?

    Mvh Henk

  • skanepaul

    Medlem
    1 augusti, 2011 vid 20:58

    Bäst är nog en stor deluxe Foil från Flysurfer.

    Sen efter det så spelar det nog inte så stor roll, men jag tror ändå de helt dedikerade lättvindstubarna är att föredra framför en större “vanlig” tub.

  • plattvatten

    Medlem
    2 augusti, 2011 vid 12:41

    Var provar jag en Speed3 ngnstans?

  • henkish

    Medlem
    2 augusti, 2011 vid 18:05
    SkånePaul;664110 wrote:
    Bäst är nog en stor deluxe Foil från Flysurfer.

    Sen efter det så spelar det nog inte så stor roll, men jag tror ändå de helt dedikerade lättvindstubarna är att föredra framför en större “vanlig” tub.

    Stor? Ca m2?

  • milkman

    Medlem
    2 augusti, 2011 vid 19:40

    Vi rekommenderar Ozone Zephyr som stora draken till alla över 90-95 kilo. Komplettera med en 9-10 så har du quiver upp till en bit över kuling. Samma enkelhet som i kiterna man är van vid och ett rimligt pris, men kraft nog att komma igång när alla andra börjar också.

    Vi har rätt många med rejält med vikt i selen som kör den…

    /Jens

  • skanepaul

    Medlem
    2 augusti, 2011 vid 20:16
    Henkish;664179 wrote:
    Stor? Ca m2?

    Vet inte i vilka storlekar deluxe varianterna görs i men det får vi nog svar på snart tack! 🙂

  • atte

    Medlem
    2 augusti, 2011 vid 23:58
    SkånePaul;664192 wrote:
    Vet inte i vilka storlekar deluxe varianterna görs i men det får vi nog svar på snart tack! 🙂

    Om vi nu pratar om speed3 eftersom det är en lättvinds tråd vi är i så kan du få alla storlekar 12, 15, 19 och 21m i DLX men 21m kan du endast få i DLX materialet till skillnad mot dom andra som du kan välja mellan std och dlx tyget.
    Är inte säker men jag tror du kan designa egen grafik på både dlx och std eller om det bara va på deluxen?

  • gh0st

    Medlem
    3 augusti, 2011 vid 00:03
    Haze;662728 wrote:
    Har kört Dyno 18 m ett par dagar i sommar. Bra drag är det i den. Men med den storleken så får man inte förvänta sig att den är snabb i alla fall.

    Göra Raileys och ett och annat trick går med dessa monster men inte så mycket mer. Fast den sitter i vindfönstret där den sitter 😉

    Men vete fan om jag tycker det är så kul att kite i de dagarna med så lite vind. Fast i och för sig så är det väl bättre än att sitta på stranden.

    Både jag o min polare har en 16m Dyno. En helt underbar kite! Det går att göra precis samma urkrokade trick med Dynon som med vilken annan kite, vet faktiskt inte alls vad du menar när du säger att man inte skulle kunna göra mycket mer än en railey? Den har riktigt bra drag vilket gör att man kan poppa fett med den och göra vilka handlepasses som helst. För urkrokat är det den bästa lättvindskite jag har provat helt klart.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing lättvinds kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.