Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minns ni sommaren – varmt, skönt och blåsigt

  • hollister

    Medlem
    2 november, 2008 vid 16:37
    Borje;513515 wrote:
    Du tänker fel. Mer steksurf, större inverkan på växthuseffekten = mer vind 🙂

    Mer växthuseffekt ger snart medelhavsklimat här i norr :laugh: !!!

  • surfslusken

    Medlem
    2 november, 2008 vid 16:40

    @S66 513540 wrote:

    Om de e Gislöv?? Jo, visst fasen kan där bli fint men du kan väl inte på allvar mena att du trodde detta va Gislöv?

    Va inte så där jävla otrevlig nu igen!!!

  • rrd

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:15

    Det lustiga med bilden, som var Lars_Ks bild om jag fattat det rätt, är att jag är ganska säker på att jag hittade den på en brittisk sajt för några år sen.

    Men Maui är det bästa för mig när jag tittar på den bild som jag la ut med rippande tjejer i bakgrunden o perfekta lines, Lena är på väg ut o jag har precis varit ute. På den tiden surfade vi i skift när vi inte kunde lämna Carl ensam på stranden.

    Men nästa gång kanske han tar bilder eller surfar!

  • s66

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:16

    @surfslusken 513544 wrote:

    Va inte så där jävla otrevlig nu igen!!!

    Jag är absolut inte otrevlig, jag undrar bara om han verkligen trodde de va Gislövs lr han va ironisk…

  • ola-h

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:16

    @S66 513540 wrote:

    Om de e Gislöv?? Jo, visst fasen kan där bli fint men du kan väl inte på allvar mena att du trodde detta va Gislöv?

    Haha, svenska sommaren är ju fantastisk och Lars K seglar ju masthögt i Gislövshammar var och varannan gång, så varför inte 1.5 mast? Varför skulle halva vindsurfsverige, danskar, tyskar och gud vet vad vallfärda till Gislövs om det inte vara för de berömda 1.5-mastvågorna som brukar rulla in där i juni?

  • rrd

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:20

    Den andra bilden är Tiree, det ska ju va ett riktigt fett vågställe på hösten i många riktningar. Nån som varit där?

  • ola-h

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:25

    [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=41658&d=1225523877[/img]

    Nänä, försök inte. Det det ÄR ett visst secret spot i Halland.

  • rrd

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:34

    Om jag ska vara extremt källkritisk så är det inte helt uteslutet! Jag känner nog till stället när jag tänker efter…iallafall känslan.

  • rasmus_w

    Medlem
    2 november, 2008 vid 22:43

    @Ola H. 513565 wrote:

    [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=41658&d=1225523877[/img]

    Nänä, försök inte. Det det ÄR ett visst secret spot i Halland.

    Jag tyckte precis jag kände igen stenarna från varamon.

  • lars_k

    Medlem
    3 november, 2008 vid 06:56

    @RRD 513560 wrote:

    Det lustiga med bilden, som var Lars_Ks bild om jag fattat det rätt, är att jag är ganska säker på att jag hittade den på en brittisk sajt för några år sen.

    Men Maui är det bästa för mig när jag tittar på den bild som jag la ut med rippande tjejer i bakgrunden o perfekta lines, Lena är på väg ut o jag har precis varit ute. På den tiden surfade vi i skift när vi inte kunde lämna Carl ensam på stranden.

    Men nästa gång kanske han tar bilder eller surfar!

    Bilderna är tagna av Liz Metcalfe på capesessions.com. Här ligger
    några kvar ute:
    http://www.stehsegelrevue.com/pod/20060115215853/
    http://www.stehsegelrevue.com/pod/20060116161813/

    Och nog fan är det 1.5 mast. Jag ljuger aldrig om våghöjder Ola_H! Du kanske skulle åka på de bra prognoserna istället för att stanna hemma och tvätta dej i könsregionerna!

  • ola-h

    Medlem
    3 november, 2008 vid 08:01

    Grymt snygg bild är det i alla fall. Vågen i förgrunden ger ett skönt djup och man får liksom känslan att man är på väg ut själv.

  • kvabbso

    Medlem
    3 november, 2008 vid 08:47
    surfslusken;513192 wrote:
    Ja där vart man fan t o m renspolad under förhuden. Nåt ja inte brukar ägna mej åt i onödan annars. Har ju hört att man visst kan få svamp där vid överdrivet frekvent tvålande, iaf e de ju de tjejerna brukar skylla på när de kliar o osar kräftspad om dom.

    Va skyller du på 😀

  • jesper_b

    Medlem
    3 november, 2008 vid 08:50

    Så himlans kul det där med våghöjd. På tex Maui är det grym status att underdriva våghöjden. Koau kan stänga i alla kanaler och står man borta på utsiktsplatsen ovanför Hookipa ser man hyr yttre Kuao bryter med solida feta peakar på typ 10 meter. På yttre Speckan är det snarare 12 meter i facen. Samtidigt skulle de flesta locals säga att det var 12 fot plus.

    Här hemma kan man minst sagt skönja motsatsen. Ut och segla framför ett face med en 4.2 som lutar ordentligt, kameran en bra bit över vattennivån och vips en lite fjuttpeak som syns ovanför masttoppen: MAST!!! Skulle kallas gupphögt på de flesta ställen med riktiga vågor.

    Har ingen uppfattning om vad som är rätt eller fel här men att knähögt benämns gubbe och gubbe benämns masthögt… tja varför inte.

    Just hemkommen från Marocko föresten. Fina svall och jag surfade och badade, ingen vindsurfing. Dock drog nordvinden igång ordentligt sista dagen. Hade varit världsklassvågselging i “riktiga” loggo till mast i side off, sol och varmt….

  • mats_o

    Medlem
    3 november, 2008 vid 09:47

    Tjo Jeppe, nu ä ja petig, men när ska du stava rätt till det där spotet med en massa a-o-u som du gillar mest på Maui egentligen? Hi hi…

    Hur va surfet förresten? SUP och eller shortboard?

  • koa

    Medlem
    3 november, 2008 vid 13:42

    @Jesper_B 513622 wrote:

    Så himlans kul det där med våghöjd. På tex Maui är det grym status att underdriva våghöjden. Koau kan stänga i alla kanaler och står man borta på utsiktsplatsen ovanför Hookipa ser man hyr yttre Kuao bryter med solida feta peakar på typ 10 meter. På yttre Speckan är det snarare 12 meter i facen. Samtidigt skulle de flesta locals säga att det var 12 fot plus.

    Här hemma kan man minst sagt skönja motsatsen. Ut och segla framför ett face med en 4.2 som lutar ordentligt, kameran en bra bit över vattennivån och vips en lite fjuttpeak som syns ovanför masttoppen: MAST!!! Skulle kallas gupphögt på de flesta ställen med riktiga vågor.

    Har ingen uppfattning om vad som är rätt eller fel här men att knähögt benämns gubbe och gubbe benämns masthögt… tja varför inte.

    Just hemkommen från Marocko föresten. Fina svall och jag surfade och badade, ingen vindsurfing. Dock drog nordvinden igång ordentligt sista dagen. Hade varit världsklassvågselging i “riktiga” loggo till mast i side off, sol och varmt….

    Och lite speciellt…konstigt när de borskämda lokala seglarna på Maui börjar prata …”-det var on-shore den här dagen”… 😀
    Kika på deras sk onshore;
    http://www.mauiwindsurfing.net/videos/20081029Hookipa.cfm

    Dom skulle ha en dag med regn och onshore här 😀

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Minns ni sommaren – varmt, skönt och blåsigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.