Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Närlunda lördag?

  • raggarn

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 07:13

    rapport från frukostbordet………
    en hård vindby varje kvart,pissregn 6-7grader “varmt”….oerhört inspirerande m.a.o.
    ligger väl på nordväst typ..
    hmmmm ….kudden är fortfarande varm!
    kolla Närlunda först och ta Älvnäs om det inte är bra riktning..det är inte långt att åka emellan
    Lika byigt som Lövsta

  • svenne

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 07:48

    Närlunda är uteslutet. Älvnäs har vita gäss.
    Jag hoppar i snart och sen en repa i em/kväll.

  • svenne

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 07:49
    MacA;690092 wrote:
    Hinner inte med varken Rullsand eller Väddö idag – hoppas ni som åker får utdelning!
    MEN, Ekerö kanske man kan hinna med…
    Någon ö-bo som kan titta ut genom fönstret och rapportera om det är värt att packa utr?

    Verkar vara mer NV än V på fm/lunch. Hur står sig Älvsnäs på NV jämnfört med tex Lövsta?

    /André

    Älvnäs är ett NV-ställe. Det kramar ihop lite så det blir en extra knuff just där.

  • cedvar

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 07:51

    Hej, Var nere på bryggan vid Älvnäs (0930). Det blåser knappt 10mps. Fin vindriktning för Älvnäs, dock verkar det vara lite mindre bra på andra sidan vid Närlunda.
    Lite regn, men det verkar inte vara byigare än normalt.
    Jag riggar 6.2 och hoppar i.
    🙂

    /// Christer

  • cedvar

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 10:46

    Vinden har ökat i Älvnäs, det körs segel från 4.4 och uppåt.

    /// Christer

  • rad

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 11:02

    packar:)

  • bendover

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 11:11

    packar i din…:smirk:

  • svenne

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 11:12

    Överriggad 4.6. Hemma och käkar och tar ett mellanpass med ungarna. Blåser det lika mycket på eftermiddagen blir det 3.9. 🙂
    Woosh woosh!

  • electric

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 11:36

    Här i Södertälje var några ute vid Sandvikens brygga nu på fm. Enligt dem så var det brutala förhållanden; de var gravt överriggade med 5.3. Temp 5.5 grader och regn 🙁 . Därtill på gränsen till för mycket väst så det var lite svårt att komma ut & in. (Gissa varför jag själv avstod …).

    /Lars

  • raggarn

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 12:24

    hemma (på väg in i bastun……brrr det där va kallt )igen efter en kort Älvnäs repa totalt överriggad me 5,4
    (taskigt val) dumhuve tog inte med mindre än 4,4……………..få se om man orkar omgruppera till sen em…
    men eftersom jag surfade på Rhodos sist så kändes detta inte som nå´n höjdare trots grymt fin vind och bra hoppramper ,choppigt å fint
    så ner å kör ni som inte är frusna av er…. Älvnäs rockar definitivt nu…!!!!

  • maca

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 12:53

    Full makaron i 4.5 och fsw 86l på Lövsta. Fina ramper, lätt att gå i, ombyte i omklädningsrum etc. Riktigt bra 2h på vattnet, MEN helt ensam.

    Får testa Älvnäs nästa NV med ont om tid 😉

  • stenevinge

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 15:50

    Blev det något Adelsö? Surfar själv strax utanför , men det var tok för byigt och gick inte alls,, funkade det för dig?
    /christian

  • svenne

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 16:25

    Andra omgången Älvnäs. 3,9 och 80 liters P80. 🙂
    Det har vridit och det är mer än pungdrag. Närlunda funkar säkert till mörkret kommer. Om inte annat kan det bli morgonsurf vid Närlunda imorrn.

  • stoorfaen

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 07:40
    dude;690070 wrote:
    Jo, varför satsar du på tidigt tidigt? Är det inte bättre med lite eller ganska mycket mot NV som är bättre på Salnö som det är senare på eftermiddagen och kvällen?

    Jo du har helt rätt, tyvärr hade jag inte det alternativet. Men vi körde till 15.00 i alla fall. Vridet hade börjat men vindökningen som kom vid 2rycket tog kol på mig.

  • jox

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 10:23

    Någon som har varit på Närlunda idag eller är på väg dit? Blåser det nått?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Närlunda lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.