Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nobody dies a virgin, life fucks us all…

  • Nobody dies a virgin, life fucks us all…

    Publicerad av niklas_s på 26 september, 2006 vid 18:10

    Tja

    Skickade iväg min freestylebräda till någon Tobias i Ronneby tidigt i våras och har fortfarande inte fått några pengar. enligt honom har han råkat betala till fel kontonummer, men de va nu ett jävla tag sen och han har låvat att betala, trots att han inte fått tillbaka sina pengar från banken än, vilket jag ändå tycker är en självklarhet, men vafan folk har olika uppfattningar. hur som hälst har det fortfarande inte droppat in några pengar och vi börjar fundera på om man ska behöva dra in polisen, 7000 spänn e rätt mycke när man e 19 bast. Man får väl skylla sig själv kanske när man skickar iväg sina surfprylar över halva sverige utan någon som hälst säkerhet, men är endå rätt besviken då ja hade nån sorts illusion om att man kunde lite på svenska surfmarknaden.

    bara som en uppmaning till andra sellers. beware..

    bill svarade 17 år, 7 månader sedan 31 Medlemmar · 57 Svar
  • 57 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    26 september, 2006 vid 18:39
  • chrillecarlsjo

    Medlem
    26 september, 2006 vid 18:46

    de är väl bara åka dit o kräva pengarna av honom, dra dit ett gäng med varsin mastförlängare! Hade han blåst mig hade jag inte tvekat 1 sekund på de… blir förbannad på såndär skit!

  • fredrik-ygge

    Medlem
    26 september, 2006 vid 18:47

    Det är väl alltid sådär kul med goda råd i efterhand, men denna är inte så dum för sådana här transaktioner:

    http://www.internetgirot.se

    Fick tips av köparen när jag sålde en bräda till en i Gävle (bor själv i Gbg). Fungerade väldigt bra. Minskar risken något i alla fall. Kostar dock en slant, ca 250 kr vill jag minnas.

  • rabbit

    Medlem
    26 september, 2006 vid 18:57

    Tänkte bara tipsa om:
    Bussgods har en “Efterkravsavgift” som fungerar som vanligt postförskott.
    Brukar kosta, typ minst 50skr max 2->3% av beloppet…

    I övrigt borde man väl kunna ringa och snacka med snubben? Lycka till!

  • niklas_s

    Medlem
    26 september, 2006 vid 19:05

    Tack för tipsen me efterkrav å sådär. får bli sånt nästa gång.

    Tro mig, ja skriver inte om en dude på konfen om ja inte försökt ringa och snacka me snubben

  • bjornen

    Medlem
    26 september, 2006 vid 19:14

    Känner du inte någon advokat/jurist som kan hjälpa dig att plita ihop ett seriöst brev och skicka med rekomenderad post. Det gjorde jag när jag fick strul med en bilaffär och det löste sig rätt så snabbt…:grin:

  • Knatte

    Gäst
    26 september, 2006 vid 19:56

    Oavsett om han har betalat till fel kontonummer eller inte. Så skall inte du drabbas av detta. Det är ju hans skyldighet och förbannade plikt att betala dig dina pengar. Det är ju bara så jävla lågt om han inte har betalat:mad:
    Polisanmäl bara, är mitt tips!

  • s66

    Medlem
    26 september, 2006 vid 20:24

    TJa Nicke,

    Sorry att jag inte svarade när du ringde innan idag, va o körde cross…men ring mig imorgon.
    Du, vilken Tobias från Ronneby? Jag känner dom flesta från Ronneby-gänget så jag borde veta vilken det är. KAn du ge mig fullständigt namn eller ngt annat kännetecken?

    Det ordnar sig broder, jag lovar!

    Mvh Andreas

  • pelle_o

    Medlem
    27 september, 2006 vid 01:20

    Är du säker på att han är från Ronneby? Jag känner bara en Tobias och han köpte sin bräda av S-66. Möjligtvis att hans föräldrar är här ifrån så han använder den adressen men det är ingen som jag känner igen från vattnet. Hela namnet skulle underlätta, åtminstone skulle ingen oskyldig drabbas. Sen är det ju självklart att du ska ha dina pengar, koppla in polisen om han inte fixar det.

  • enlight

    Medlem
    27 september, 2006 vid 05:15

    Faan va surt!
    Trodde vi surfarbröder i alla fall kunde lita på varandra!

    När jag köpte min bräda kollade jag upp killen som jag skulle köpa den av. Eftersom han var en registrerad S seglare och flera här på konfen kände till honom så var ju saken ganska självklar. Det var bra mycket lättare för mig att lita på honom, än för honom att lita på mig, en okänd nobody. Satte in pengarna på hans konto, hämtade personligen brädan en par veckor senare.
    Funkade bra för båda parter.

    …kanske är jag blåögd…..men förhoppningsvis förstörs inte min illusion av surfarnas brödraskap pga. detta.

  • donpedro

    Medlem
    27 september, 2006 vid 05:25

    De e ju förjävligt! Jag e i samma sitts jag me fast jag har pröjsat men inte fått nån bräda, de e sååå surt asså. JAg vet inte riktigt vad man har för hjälp av polisen i sånna här fall, kan ju bli svårt att bevisa saker och ting. Sjukt tråkigt iaf, jag komme bannemej inte våga handla beggat här på konfen längre speciellt inte nu när jag ser att det är fler som blivit lurade fast inte av samma person.

  • surfmanj

    Medlem
    27 september, 2006 vid 05:47

    Tjo Nicke! Surt som fan måste jag säga, men gör så att du tar med dig kelso, Kalito & Ian och dra ner så lär han ju “skita” ner sig 🙂

    Nej men alvarligt, när jag säljer mina saker brukar jag resonera så att skicka inget fören pengarna är på kontot! Ofta brukar det gå att övertala folk om man berättar lite vem man är och visar att man finns, i ditt fall, http://www.surfcompaniet.se till ex/

    Känns som om du med fler som börjar bli stora i vindsurfing Sverige har mer att förlora på att blåsa någon än vad en nobody från Ronneby har. Kan vara ett ganska bra argument!
    Hoppas det löser sig, annars har inte jag specielt långt till dit! Kan ju alltid gå dit och knacka på 🙂

  • hankloose

    Medlem
    27 september, 2006 vid 06:32

    Han ser ju faktiskt ut som en riktig sol och vårare! Fan va otäckt sånt här e! Har alltid kännt att man kan lita på sina kollegor i vått och torrt! Folk har glömt segel brädor våtdräkter hur många gånger som helst utan att nån annan surfare skulle få för sig att norpa dom! Har själv skickat prylar kors och tvärs utan att det varit nåt strul! Lånande ut min Fanatic speedbräda på Karpathos till en norrman som skulle va där två veckor till efter att jag åkt, man har liksom alltid kännt att man kan lita på surfare….men det här?!?!?!?!

    Det luktar illa

  • g_l

    Medlem
    27 september, 2006 vid 06:35

    Bedrövligt!
    “Ska de va så här?” Skicka frågan vidare till Sverker med soptunnan… Nej, kanske inget för TV att ta upp, men det kanske är dags att Steffo lägger in möjligheten att kommentera säljare och köpare på “Köp&Sälj” på samma sätt som det är på tex “E-bay” så man kan varna för oseriösa personer. Tråkigt att behöva hänga ut folk, men kanske nödvändigt?? Som säker betalning borde väl Pay-Pal fungera även för köp via Steffos “köp&sälj”? Har själv både köpt och sålt här, men hittills endast genom direktkontakt, och har aldrig mött någon som verkat oseriös, så det är nog förhoppningsvis rätt så sällsynt med bedragare här.
    PS Hoppas att det ordnar sig så du får dina pengar. Hoppas även att killen som betalt fel kan få tillbaka sina pengar (om det nu är som han säger…) och kan syurfa vidare på brädan med gott samvete.

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 september, 2006 vid 06:46

    Fantastiskt att se hur alla vill puckla på en människa när de bara hört en part i målet. en version jag hört är att Niklas själv är den som uppgivit fel kontonummer. Niklas återkom inte förrän efter 2.5 månad och påpekat att det tydligen var fel kontonummer, och han därför inte fått pengarna. Vad som sedan hänt har jag ingen aning om, men nog tycker jag att Niklas inte har med alla detaljer i sin anklagan.

    Jag är bror till Tobias och har också köpt en bräda av Niklas (Tabou PW78). Den hade “bara en liten ding som var ok lagad”. Väven visade sig vara helt avkörd, men inte har jag hängt ut Niklas för att komma med felaktig beskrivning av sina sålda brädor inte.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nobody dies a virgin, life fucks us all…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.