Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu är Mauiresan bokad

  • Nu är Mauiresan bokad

    Publicerad av maxx på 9 augusti, 2010 vid 15:36

    Känns skönt att ha nått att se fram till efter en ganska lam säsong här hemma.
    Blir en månad, 1 november till 1 december.

    easyrider svarade 13 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • frippe75

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 19:26

    Oops. November är normalt lite lurig vindmässigt. Men vågorna har ju börjat trilla in så vågsurfa lär ju funka bra.. Lycka till! Kanske påverkar att det är el-ninjo år… någon som vet???

  • krippe

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 22:14

    El nino var i fjol. Var dar i 6 veckor. Mitten pa dec o framat. Endast 3 dar m vind o da konavindar vilket iofs var coolt. Vagorna var dock grymma o mycket vagsurfing o SUP blev det. Tidigare vintrar jag varit dar har det dock blast minst 3 dar av 7. Hoppas pa det i ar. Aker den 15 dec med familjen 🙂

  • ola-h

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 22:57

    Variabelt…

    Jag tror att min bästa Mauitrip var den gången jag var där i november. Vissa vindlösa perioder, men också grym segling och mindre folk på Hookipa också. För mig har för övrigt (tidiga) våren varit minst lika skakig vindmässigt.

    Så det blir nog bra…

  • m3lk3r

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 00:18

    Varit där innan eller? Längtar som fan efter min första Hawaii-tripp (den är ju obligatorisk). Bokade dock resa till Portugal nu i september men bara för vanlig vågsurfing då..

  • maxx

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 04:35

    Var där i november ifjol körde med 5.3 som största segel 26 av 35 dagar.
    Kanske berodde det på el ninjo.
    Åker i november för att slippa den tråkigaste månaden i Sverige.

  • eastenhill

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 06:58

    Hur stor budget har ni för en månad, ja, vad kostar en månad på Maui?

  • surfslusken

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 07:08
    Eastenhill;624936 wrote:
    Hur stor budget har ni för en månad, ja, vad kostar en månad på Maui?

    Ca 2 månaders hårt kneg me svensk snittlön. Tjänar du som Frippe75 får du me hela familjen (4 pers) efter en månads deltid (80%).

  • lars_k

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 07:16

    Ta med fiskespö så kan du fiska från strandkanten vid Kanaha beachpark. Finns gott om hönor i buskarna också som värper ägg till frukost. Dusch och toalett finns också. Allt gratis och inga problem att campa under träden! Gäller bara att få ihop till flygbiljetten alltså… 🙁

  • maxx

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 14:48

    Har inte funderat på budgeten än, men runt 30 lök för en månad (flyg,bil,mat och boende).
    Inte inräknat brutna master och sånt.
    Klarade mig på 25 000kr/månad sist , beror på $ och svenska kronan.
    Åt kanska ofta hemma på kvällen,hadde en kock(Jenny) med oss :).

  • eastenhill

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 15:18

    ok, tack. Utrustningen då , hyra? mina grejor är sunkiga från 2000 🙁 Eller ska man fixa nya grejor och stanna hemma………………..

  • maxx

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 18:05

    Beställ nytt på Maui och åk.
    Men om jag var tvungen att välja så skulle jag åka.
    Vi tar med oss grejer.
    Har ingen koll på hyrpriser.

  • calle

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 07:35

    Vilket flygbolag flyger du med?
    Tycker det är svårt att hitta flygbolag som tar emot vindsurgrejer.

    / Calle S

  • maxx

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 09:16

    Lufthansa på tur och united på returen.

  • dr-masse

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 09:39

    Är det bara jag som inte riktigt fattar varför så många tar med sig grejor till Maui? Lite av att ta med sig snö till nordpolen, i mina ögon?

    Och skall man ta med sig, varför inte nöja sig med riggen? Tre segel, en mast, en bom är ju oändligt mycket enklare (och billigare) än hela paketet? Alla vet ju att det är rätt bökigt, och dyrt, att flyga dit med grejor, väl?

    Jag skulle aldrig ta med mig bräda till Maui, utan glatt hyra och testa det senaste på det ställe som måste vara bäst i världen för just det. Riggen skulle nog däremot kunna få följa med dit.

    Men – nu skall jag hålla keft eftersom jag aldrig varit där… :blush:

  • lars_k

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 10:47

    Jag hyrde inte grejor själv men det jag hörde var att försäkringen på hyrgrejor bara gällde segling vid Kanaha. Alltså får man skippa de roligare (och stenigare…) ställena som Kuau eller Hookipa. Men det ligger helt klart nåt i att inte ta med grejor alls eller bara rigg. Antingen kan man köpa en beg bräda eller beställa sej en skön custom.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu är Mauiresan bokad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.