Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Dvd – Addicted To Ride 4 – Trailer / Teaser

  • styret

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 20:53

    Helvete!

    jävlar vilken rulle du har klämt ihop! helt sjuuukt snygg!
    skaaaapliga vågor, hyffsat säker segling av Victor i gran C-delen och jag tappade andan i den sista aerialen.
    hellvete vilken must have.

    Hur fan ska jag stå ut hemma i Sverige den här vintern?

  • koa

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 04:11

    @styret 487926 wrote:

    Helvete!

    jävlar vilken rulle du har klämt ihop! helt sjuuukt snygg!
    skaaaapliga vågor, hyffsat säker segling av Victor i gran C-delen och jag tappade andan i den sista aerialen.
    hellvete vilken must have.

    Hur fan ska jag stå ut hemma i Sverige den här vintern?

    Tack!!! Skönt att du får känslan av att vilja segla, då känns det lyckat!
    Än så länge bara trailern, riktigt kul att Ni gillar den.
    Snart är DVD:n här med sååå mycket mer…

    Ser ut att bli en fin vecka med vind!

    / Calle Nyberg

    🙂

  • koa

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 04:15

    @styret 487926 wrote:

    Helvete!

    jävlar vilken rulle du har klämt ihop! helt sjuuukt snygg!
    skaaaapliga vågor, hyffsat säker segling av Victor i gran C-delen och jag tappade andan i den sista aerialen.
    hellvete vilken must have.

    Hur fan ska jag stå ut hemma i Sverige den här vintern?

    Tack!!! Skönt och viktigaste att man får känslan av att vilja ut och rippa själv och skapar mersmak, då känns det lyckat!
    Än så länge bara trailern, riktigt kul att Ni gillar den.
    Snart är DVD:n här med sååå mycket mer…

    Ser ut att bli en fin vecka med vind!

    / Calle Nyberg

    🙂

  • koa

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 04:21

    @styret 487926 wrote:

    Helvete!

    jävlar vilken rulle du har klämt ihop! helt sjuuukt snygg!
    skaaaapliga vågor, hyffsat säker segling av Victor i gran C-delen och jag tappade andan i den sista aerialen.
    hellvete vilken must have.

    Hur fan ska jag stå ut hemma i Sverige den här vintern?

    Tack!!! Skönt och viktigaste att man får känslan av att vilja ut och rippa själv, då känns det lyckat!
    Än så länge bara trailern, riktigt kul att Ni gillar den.
    Snart är DVD:n med så mycket mer…

    Ser ut att bli en fin vecka med vind!

    / Calle Nyberg

  • koa

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 19:14

    @styret 487926 wrote:

    Helvete!

    jävlar vilken rulle du har klämt ihop! helt sjuuukt snygg!
    skaaaapliga vågor, hyffsat säker segling av Victor i gran C-delen och jag tappade andan i den sista aerialen.
    hellvete vilken must have.

    Hur fan ska jag stå ut hemma i Sverige den här vintern?

    Tack!
    Skönt och höra, enbart trailer än och riktigt kul att ni gillar den!

    Viktigaste av allt; att man får den känslan och inspiration och själv vill ut och rippa och ha kul!

    Mer vind och väder i veckan verkar det som…det behövs nu

    🙂

  • koa

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 19:18

    @styret 487926 wrote:

    Helvete!

    jävlar vilken rulle du har klämt ihop! helt sjuuukt snygg!
    skaaaapliga vågor, hyffsat säker segling av Victor i gran C-delen och jag tappade andan i den sista aerialen.
    hellvete vilken must have.

    Hur fan ska jag stå ut hemma i Sverige den här vintern?

    Tack!
    Skönt och höra, enbart trailer än så länge och riktigt kul att ni gillar den!

    Viktigaste av allt; att man får den känslan och inspiration och själv vill ut och rippa och ha kul!

    Mer vind och väder i veckan verkar det som…det behövs nu

    🙂

  • spike

    Medlem
    2 november, 2008 vid 13:20

    Är sugen på både 3:an och 4:an, då 1:an och 2:an är grymt bra! frågan är bara var man kan handla dessa? Surfers har inga, men S-66 kanske sitter på några?

  • pure

    Medlem
    2 november, 2008 vid 13:31

    daily dose har ett erbjudande där man får den på köpet om man handlar minst en annan dvd.. (så länge lagret räcker)

    http://www.dailydose-shop.de/dailydoseshop/irw_cat.57494e44.product.57494e442d415452342d445644.html

    edit: såg precis att den va slut.. 🙁

  • koa

    Medlem
    2 november, 2008 vid 13:36

    @Spike 513497 wrote:

    Är sugen på både 3:an och 4:an, då 1:an och 2:an är grymt bra! frågan är bara var man kan handla dessa? Surfers har inga, men S-66 kanske sitter på några?

    Tack Spike, kul att du gillar 1:an & 2:an! 🙂
    Skidsport kommer få hem dem med nästa brädlast har dom sagt,
    och dom skickar i sin tur sedan till Surfers Paradise.
    Håll ut många frågar, men ADDICTED TO RIDE 4:an kommer snart.
    Skidsport har kanske någon ADDICTED TO RIDE 3 kvar.

    / Calle N

  • rasmus_w

    Medlem
    2 november, 2008 vid 16:20

    Jag fick 4:an med nåt nummer av Boards eller Windsurf. Vad jag skulle tycka vore grymt vore att få tag i nån av filmerna i HD-upplösning eller t.o.m. full HD. HD-trailersarna ser grymt mycket bättre ut än de vanliga i DVD-upplösning.

  • koa

    Medlem
    2 november, 2008 vid 16:37

    @Rasmus_W 513532 wrote:

    Jag fick 4:an med nåt nummer av Boards eller Windsurf. Vad jag skulle tycka vore grymt vore att få tag i nån av filmerna i HD-upplösning eller t.o.m. full HD. HD-trailersarna ser grymt mycket bättre ut än de vanliga i DVD-upplösning.

    Va bra att du fick den den vägen, ja den sprids ordentligt just nu över hela världen.
    Kul at du gillar de trailers som ligger uppe. Trots allt så är DVD:n äkta 16×9
    Widescreen och så hög upplösning DVD spelarna klarar i dagens Standard Definition.
    Hoppas du gillar den och allt extra godis som finns på den…
    Går FW86:an bra?

    MVH

    Calle N

  • rasmus_w

    Medlem
    2 november, 2008 vid 16:46

    @Koa 513541 wrote:

    Va bra att du fick den den vägen, ja den sprids ordentligt just nu över hela världen.
    Upplösning ja det finns lite efterfrågan så vi får se 😉
    Trots allt så är DVD:n äkta 16×9 Widescreen och så hög upplösning
    DVD spelarna klarar i dagens Standard Definition.
    Hoppas du gillar den.
    Går FW86:an bra?

    MVH

    Calle N

    Jodå, nu var det rätt länge sen jag kollade på den eftersom min förstärkare är paj. Det ligger en Lyngdorf på Hifiklubben och väntar på mig så snart blir det fler tittar. Fast det räckte med att skaffa en 24-tumsskärm till datorn för att standard DVD-upplösning skulle börja visa sina begränsningar.

    Och jepp, FW86:an går bra, liksom NW75:an, men båda har krävt en hel del tillvänjning. I början kändes det väldigt ovant att ha masten mitt på brädan och lika mycket volym framför som bakom, jag stod hela tiden alldeles för långt bak när jag inte planade. På gamla vågisen tvärdök nosen så fort jag försökte ha framfoten mindre än två decimeter från mastfoten så det gällde att hela tiden ha tyngd på bakfoten. Dessutom börjar jag fatta varför man har tåskydd kring mastfoten, det var helt onödigt på gamla brädan. 🙂

  • koa

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:01

    @Rasmus_W 513545 wrote:

    Jodå, nu var det rätt länge sen jag kollade på den eftersom min förstärkare är paj. Det ligger en Lyngdorf på Hifiklubben och väntar på mig så snart blir det fler tittar. Fast det räckte med att skaffa en 24-tumsskärm till datorn för att standard DVD-upplösning skulle börja visa sina begränsningar.

    Ja DVD:s som spelas som “fullskärm” i en full-HD 1920×1200 skärm blir skillnad
    mot Standard Definition – DVD till TV. Kolla som vanligt på TV:n via DVD:n då ser den kalas ut.
    Allt för att så många som möjligt ska kunna se den direkt utan hasslande
    med olika codec djungel problem/ konverteringar eller bränningar etc,
    serverat och klart på en egen färdig 16×9 DVD, bra va. 🙂

    Du får njuta av de olika HD-trailers som finns så länge. 😉
    http://www.fanatic.com/public/content/e554/e1302/e1342/e5806/index_eng.html/

    @Rasmus_W 513545 wrote:

    Och jepp, FW86:an går bra, liksom NW75:an, men båda har krävt en hel del tillvänjning. I början kändes det väldigt ovant att ha masten mitt på brädan och lika mycket volym framför som bakom, jag stod hela tiden alldeles för långt bak när jag inte planade. På gamla vågisen tvärdök nosen så fort jag försökte ha framfoten mindre än två decimeter från mastfoten så det gällde att hela tiden ha tyngd på bakfoten. Dessutom börjar jag fatta varför man har tåskydd kring mastfoten, det var helt onödigt på gamla brädan.

    Ja förr så hade man så tunga svajiga riggar som inte höll formen och måste ha dom så långt fram för att få någon som helst balans i grejerna.
    Ja det har hänt en hel del med utveckligen, så mycket mer lättseglat nu för tiden.

    Ha kul på dom!

    / Calle N

  • rasmus_w

    Medlem
    2 november, 2008 vid 17:16

    @Koa 513551 wrote:

    Ja förr så hade man så tunga svajiga riggar som inte höll formen och måste ha dom så långt fram för att få någon som helst balans i grejerna.
    Ja det har hänt en hel del med utveckligen, så mycket mer lättseglat nu för tiden.

    Ha kul på dom!

    / Calle N

    En intressant sak är att när jag skaffade moderna riggar till gamla vågisen så trodde jag att längst bak i mastskenan var det enda som skulle funka men det visade sig inte funka alls. Även ett nytt segel behövde sitta en bit fram för att funka på den brädan. På de nya brädorna känns seglen helt annorlunda. Det går att plana med rätt lite drag i seglet eftersom de planar så mycket lättare. Med gamla vågisen utnyttjade jag alltid övre delen av seglets vindregister.

  • koa

    Medlem
    2 november, 2008 vid 18:27

    @Rasmus_W 513563 wrote:

    En intressant sak är att när jag skaffade moderna riggar till gamla vågisen så trodde jag att längst bak i mastskenan var det enda som skulle funka men det visade sig inte funka alls. Även ett nytt segel behövde sitta en bit fram för att funka på den brädan. På de nya brädorna känns seglen helt annorlunda. Det går att plana med rätt lite drag i seglet eftersom de planar så mycket lättare. Med gamla vågisen utnyttjade jag alltid övre delen av seglets vindregister.

    Såg på din profil att din förra vågis var en CLS från -89, ja det har hänt
    en hel del på brädfronten också. Du har nu en riktigt fin combo med FW86 & NW75.
    Lycka till och ha kul på dom nya brädorna och tanka inspiration från ADDICTED TO RIDE filmerna!

    MVH

    Calle N

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny Dvd – Addicted To Ride 4 – Trailer / Teaser

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.