• bohm

    Medlem
    25 november, 2006 vid 20:30

    Ahh.. han var ju underbar.. Kjell-nåt hette han

  • patrikol

    Medlem
    25 november, 2006 vid 20:32
    jonaish wrote:
    Men orka ta åt sig av vad folk skriver…Nu när greken försökte dra i med något stort, för att svara på det Sam hade skrivit. Så va det ju inte helt oväntat att folk på konfen skulle få upp ögonen å börja snacka lite skit om personen som jag nu kallar greken efter en liten annan fet grek som oxå heter nicco (kanske samma person?). Eller så snackar man skit om den andra personen, som nu är Sam..

    …och folket valde nu att skriva lite skit om greken, eller har jag helt fel IGEN??
    och då får fan den personen ta konsekvenserna av det…njuta lr gråta

    Patriköl, varför bryr du dig om vad folk skriver om dig!?

    Va nöjd över att du kan leka med ignorings saken eller bara skit i personen!!
    Orka skriva i varje tråd att du inte gillar Sam lr någon annan, men du gillar Sams filmer å bilder

    Ja du har fel igen!
    Snacka skit om andra som inte har med sanningen att göra finns det tusentals forum som du kan vända dig till ute på nätet!
    Steffo tillhör inte ett av dom!
    Personangrepp kommer aldrig att tillåtas på Steffo.
    Jag skriver ytterst sällan någonting om Sam nu råkade det vara hans uttalande som var på tråden.
    Sen att somliga har en attityd att dom vet bäst och alla andra är idioter är inte mitt fel utan deras.
    Så då hamnar dom oftare i hetluften än andra, konstigare än så är det inte.

    Om du inte förstått det ännu så är det ju självklart att folk tar åt sig om vad som skrivs om dem det är väl det som skapar debatterna här eller?
    Vore väl väldigt konstigt annars?
    Sen är det väldigt många inlägg som bara är skrivna med glimten i ögat tuffa kommentarer mellan polare eller likasinnade på nätet.
    Det är ju det som förgyller tillvaron här på Steffo.
    Det skall vara lite tuff stämning på Steffo men det har jag aldrig lagt mig i utan bara det som jag anser gå över gränsen för vad som är tillåtet på Steffo.
    Sen att det är en 2 till 3 personer som står för 90% av det negativa skitet som folk blir förorättade av är ju bara att beklaga.
    Så få som fördärvar för så många!

  • jonaish

    Medlem
    25 november, 2006 vid 20:33
    bohm wrote:
    Ahh.. han var ju underbar.. Kjell-nåt hette han

    och

    mjölkmannen, tobas, mille, kaj och den gamla teatergubben som åkte till cab å blev uppäten av hundar.

    Kolla du under “snökite”, så hittar du dem;)

  • pjoter

    Medlem
    25 november, 2006 vid 20:48

    just de ja! kjellorix hette han väl?

  • qq-57

    Medlem
    25 november, 2006 vid 21:03

    The new best bar might be pretty good, but I don’t like the qick release. I think if you are in real trouble you will have a hard time to get your kite away. And they tend to make something out of nothing, what might be a good marketing, but does not make a good product.

    DUAL LINE DEPOWER:
    Twinned Vectran depower lines increase the legendary durability of the Waroo Bar package, with twice as much rope you get half as much wear…

    Sorry, that ist just wrong!!

  • tobas

    Medlem
    25 november, 2006 vid 22:44

    Håller mig i kulisserna!!!

    Intressant att se att en tråd som heter “nya kites” får så stort uppslag, trots att det bara är EH som bytt kulörer igen. Riktigt snygga var de ju iofs.

    Over and Out / TOBAS

  • niccoschiller11

    Medlem
    26 november, 2006 vid 09:34
    jonaish wrote:
    Hahahaaa…oj oj oj!!

    Vet lill greken vad han snackar om !?!?

    Sam har nog bidragit med bra mkt mer än vad du har gjort överhuvudtaget!!
    Nicco är inte grekiska och är heller inte grek,,,,,,,inte så jvla liten eller ung heller (37 och gammal hockeyspelare från div 1, som knappast låter sig skrämmas av skitsnack!),när det gäller att visa vad man går för vare sig det gäller att hålla sig till fakta, kunskap inom surf, kite, snowboard mm.
    Snacka skit utan att läsa alla meddelande på konfen är ju lätt, men man undrar ju om vissa inte borde ägna sig åt talets ädla konst eftersom vissa inte ens verkar vara läskunniga….suck.

    Nu drar jag till Ljäjet och ägnar mig åt det som betyder något….Sedan kan ju ni som bara vill hävda er eller tråka andra surfare sätta er och spela tv-spel eller kolla in några videos från dom som är dedikerade sporten!

    Last call,
    /Nicco Fredrik TJ Schiller

  • niccoschiller11

    Medlem
    26 november, 2006 vid 09:41
    QQ-57 wrote:
    The new best bar might be pretty good, but I don’t like the qick release. I think if you are in real trouble you will have a hard time to get your kite away. And they tend to make something out of nothing, what might be a good marketing, but does not make a good product.

    DUAL LINE DEPOWER:
    Twinned Vectran depower lines increase the legendary durability of the Waroo Bar package, with twice as much rope you get half as much wear…

    Sorry, that ist just wrong!!
    You are absolutely wright there! I reacted on that too. But I do not think it is hard to gett away from the chicken loop…It´s not ok to be too easy to disconnect the chickenloop, as on the old Crossbow -06 without real security leash for ex.
    We can still “steal” the smart solutions;-)
    Thank´s for a intelligent answer:-)!!!

    /Nicco

  • samhansson

    Medlem
    26 november, 2006 vid 09:50
    patrikol wrote:
    Yann wrote:
    Bara för att reda ut missförstånden lite…
    Det som står under ens username är inget man väljer själv utan har att göra med (mitt antagande) hur många inlägg man gjort, hur ofta man loggar in och vilken frekvens man har på inläggen.
    Pooh-bah har inget med bajs att göra:
    http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=pooh-bah

    Mao så står det pooh-bah under Sam av samma anledning som det står Noobe under Nicco.

    OT. Hade vart intressant om Steffo eller någon moderator kunde förklara detta lite närmare eftersom detta bara är mina egna antagelser.

    *hick*…bäst att lägga sig nu. Verkar bli bra tryck imon!

    Helt rätt pooh-bah har inget som helst med Bajs att göra utan är en titel på den högsta rangen i en hiriarki eller för att gör det hela enklare The big boss så att säga.
    Används inom mytologin och även i alla år på olika forum som en titel man förtjänar sig av ju fler inlägg man gör.
    Dom titlar som finns på Steffo är ganska vanliga på olika forum just Steffoholic är ju en titel som Stefan förmodligen har hittat på själv.

    Jag ber honom kommentera något om varifrån titlara kommer. Angående inläggen så kommer jag att moderera dom senare i kväll när jag har bättre tid.

    Sam har väldigt ofta varit negativ till det mesta inte minst mig som han aldrig missat en chans att snacka skit om.

    Det är han ju inte ensam om det finns flera av den sorten här. Nu vet jag väldigt väl vem jag själv är och hur dan jag är och det vet dom flesta här på Steffo i vilket fall som helst.

    Så allt skit han hittar på om mig blir bara till nackdel för honom själv när dom flesta vet att det inte stämmer.

    När jag modererar så lägger jag aldrig in peronliga åsikter om en användare utan alla har lika rätt till “Rättvisan” i den mån det är möjligt så lika för alla skall vara devisen för Steffo.

    Nu har Sam gjort ett utalande som någon tog illa vid sig av så då modereras det inlägget bort. Sedan har det tillkommit kommentarer som minst sagt också tillhör sandlådan. Så dessa kommer också att tas bort.

    Kom ihåg att det är aldrig den som skriver ett inlägg som kan avgöra om det är stötande mot någon annan användare på Steffo utan endast den som det handlar om.

    Så tar någon illa vid sig av det som står i ett inlägg så kommer det att tas bort.

    Problemet med Sam är ju att han är en duktig fotograf och filmare och delar med sig av sina alster här, till glädje för dom flesta.

    Så utan Sam och andra som bidrar med mycket bilder och film blir inte Steffo särskilt roligt eller informativt för den delen.

    Sedan så gäller givetvis samma regler för Sam som för alla andra så bryter man mot dom så riskerar man att bli av med inläggen eller avstängd.

    fan va trött jag blir

  • qq-57

    Medlem
    26 november, 2006 vid 14:05
    niccoschiller11 wrote:
    QQ-57 wrote:
    The new best bar might be pretty good, but I don’t like the qick release. I think if you are in real trouble you will have a hard time to get your kite away. And they tend to make something out of nothing, what might be a good marketing, but does not make a good product.

    DUAL LINE DEPOWER:
    Twinned Vectran depower lines increase the legendary durability of the Waroo Bar package, with twice as much rope you get half as much wear…

    Sorry, that ist just wrong!!
    You are absolutely wright there! I reacted on that too. But I do not think it is hard to gett away from the chicken loop…It´s not ok to be too easy to disconnect the chickenloop, as on the old Crossbow -06 without real security leash for ex.
    We can still “steal” the smart solutions;-)
    Thank´s for a intelligent answer:-)!!!

    /Nicco

    I have a switchblade 06, I guess it is the same bar than the CB. I never released it unintended, but a friend of mine did. Forutnately I did not have to release it intentionally until now, but it is a very simple movement which I use to remind before each session – just grab the chickenloop and push your hand forward. If your kite is broken, he will create some serious power even if you have the bar on full depower, so a leash is not really what you want to have in this situation. So both ways are not the perfect solution, but I guess it is very important that you can get your kite away as easy as possible. I just read of a guy being drowned in Germany, he didn´t manage to release his kite and was draged through a lake for 2km.

  • guran

    Medlem
    26 november, 2006 vid 16:32
    Niklas82 wrote:
    hahaha fy fan va roligt hurt har jag missat denna tråd,

    Det finns två tuffa människor på det här forumet den ena är jag den andre är Sam hansson, och ja, jag är kär i sam så det behöver du inte fråga,

    Nicco schiller “above the law” då som vi brukar kalla dig på våra sammankomster, du har bringat steffo till sin ursprungliga form igen, smutskastning av högre form, det är vad det hela handlar om.

    men nu har du tagit vatten över hufvudet för att battla i “smutskastning” med steffos hetaste personer det är som att äta gurka utan salt. inte lönt alltså.

    fan vad trött jag blir

  • niklas82

    Medlem
    26 november, 2006 vid 17:52

    mest bakfull, och trött i benen, efter Ikea frenzy med damen.

  • sourra

    Medlem
    26 november, 2006 vid 19:05
    QQ-57 wrote:
    I just read of a guy being drowned in Germany, he didn´t manage to release his kite and was draged through a lake for 2km.

    I tried to find those news but the only thing I found was something from two weeks back about a dutch guy from delfzilj who managed to get lofted and crashed on the roof of a snackbar. Where can I read more about the incident?

  • qq-57

    Medlem
    26 november, 2006 vid 22:11
    sourra wrote:
    QQ-57 wrote:
    I just read of a guy being drowned in Germany, he didn´t manage to release his kite and was draged through a lake for 2km.

    I tried to find those news but the only thing I found was something from two weeks back about a dutch guy from delfzilj who managed to get lofted and crashed on the roof of a snackbar. Where can I read more about the incident?

    It was written in a German Kite-Forum, http://www.oase.com

    It´s been maybe six weeks ago, cant find it anymore.

  • niccoschiller11

    Medlem
    26 november, 2006 vid 23:13
    Eklov wrote:
    bästa inlägget på sjukt länge här på steffo…

    är nicco ditt riktiga namn eller har du bara snott det från steven segal, eller ni kanske är brothers? ni verkar ialla fall lika coola…
    Hallå, skulle aldrig utge mig med annat än mitt riktiga namn så ja, jag är döpt till Nicco Schiller.

    Tack för supporten jänte mot dom där juniorpåsarnas löjliga inlägg, som inte tillför annat än dålig stämning på steffokonfen.

Sida 6 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.