• fesen

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:16
    Weeboy wrote:
    Gott å höra mannen
    det är oftast inte nybörjare som hamnar i olyckor utan vana kajtsurfare som push the limits:)

    Hehe…jo det kan jag hålla med om fullständigt.

    Dock är det ju inte så roligt för en “färsking” att bli itutad att det är den enklaste saken i världen. Vissa personer tror verkligen på det…och springer och köper en billig begagnad kite på blocket…för att sedan åka på duktigt med stryk.

    Det enda jag vill säga i denna tråden är att om man är osäker och inte har någon som kan hjälpa en att komma igång med kite….så bör man gå en kurs.
    Svårare än så är det inte. Inte är det särskilt dyrt heller i min mening.

    Dock är jag inte särskilt imponerad av vissa parter i denna tråden som drar väldigt snabba slutsatser om saker som personen i fråga inte har den ringaste aning om. Vi får väl se om det sista är sagt i det ämnet. Jag hoppas det…

    Nej…nu skall jag tänja lite på gränserna och gå och lägga mig innan klockan 06.00. 🙂

    Fridens!

  • jonaish

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:21
    Weeboy wrote:
    Vafan angriper du honom! bara för att du pungade ut 1,5 k för att lyssna på massa snack rättfärdigar inte dig. De flesta kajtare som hållit på över 3år har inte gått några jäkla kurser och rätt duktiga ändå. Som rambo skrev en gång människa är inte apa tar du det lugnt och visar hänsyn så funkar det!
    men det accepterar inte ni som kör kurser för SP och Fahlen osv.
    Hellst ska det vara fullbokad oxå 😀

    PRECIS

    Har du aldrig surfat/seglt och andra saker som är rätt så lika kitesurfing förut…SÅ SKA MAN GÅ EN JÄVLA KURS….

    har man lite erfarenhet så tycker jag att en polare å att man läser runt om sporten på internet funkar okej….SÅ SKA MAN INTE BEHÖVA GÅ KURS…..

    men de här är upp till var och en….om du nu fesen vill va dukig så ska du nog gå en kurs du oxå…du har nog själv inte så mkt koll på vad du gör ute på vattnet!!!

  • fesen

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:30
    jonaish wrote:
    “fullständigt onödigt att gå en kurs” menna jag inte, jag tyckte bara att dom inte går igenom allt och att om man har erfarenhet av segling etc så behöver man kanske inte gå en kurs för kitesurfing…de finns flera olika sider som man kan läsa till sig bra med fakta om sporten

    “det finns helt vanliga människor också….som inte har rymdfararcertifikat. DOM BÖR GÅ EN KURS” precis, dom som inte har någon erfarenhet bör går kurs…JAAAAAA!!!!!!!

    å du, se till att gå in hos synsam å köp dig ett par glasögon för du tycks läsa lite dåligt vad folk skriver…..

    ja skrev:
    “Kite kurs är absolut INTE ett måste, har du erfarenhet av segling, vindsurfing etc lr (visst, kitesurfing är inte samma sak som segling lr vindsurfing)… så behöver du nog KANSKE inte gå en kurs..ta de bara lungt, så går de bra!!”

    om du har någon som hjälper dig i början så är det oxå BRA.

    Mmm…lite som att hoppa fallskärm utan att gå kurs.
    Man kan läsa sig till allt.

    Jag tycker man är ute på djupt vatten när man säger att det räcker att ta det lite lugnt….bara man är duktig på att segla eller vindsurfa så går det KANSKE fint. Visst…har man en polare med sig som har bra koll…så kan det duga riktigt bra. Ibland t.o.m. bättre än en kurs. Dock är det inte alla som har det.

    Så vi är nog ganska överens om att kurs inte är så dumt om man inte har en polare att hålla i handen.

    Ett tips dock kan ju vara att haka fast sig i dragkroken på bilen! 😉
    (OBS! Detta var ett skämt…leta lite videoklipp så ser ni snart varför)

    Å du…Synsam…det är för fegisar…jag kan köra bil med förbundna ögon!

  • kasimir

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:33

    Man behöver nog inte gå kurs för att hoppa fallskärm heller, det är ju bara att dra i ett snöre. Ja man måste ju hoppa först förstås.

  • fesen

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:37
    kasimir wrote:
    Man behöver nog inte gå kurs för att hoppa fallskärm heller, det är ju bara att dra i ett snöre. Ja man måste ju hoppa först förstås.

    Nej nej! Det är skitfarligt att hoppa! Sa inte din mamma till dig det! 🙂

  • jonaish

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:41
    Fesen wrote:
    Så vi är nog ganska överens om att kurs inte är så dumt om man inte har en polare att hålla i handen.

    JAPP:D

    efter typ 2h med bara skit snack.!! så kom vi överens till slut 😀

  • fesen

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:43
    jonaish wrote:
    Fesen wrote:
    Så vi är nog ganska överens om att kurs inte är så dumt om man inte har en polare att hålla i handen.

    JAPP:D

    efter typ 2h med bara skit snack.!! så kom vi överens till slut 😀

    Hahaha….skall vi kramas? 😉

  • jonaish

    Medlem
    12 november, 2006 vid 10:51

    jaaaaa fan… kom här så ska du få en bamsekram 😀

  • hauset

    Medlem
    12 november, 2006 vid 10:59

    Ok men tyvärr är de så att jag saknar rymdcertifikat och det enda jag har seglat tidigare är optmist jolle för typ 10år sedan:D. Vad det gäller att hålla någon i handen så har jag bara mamma och hon är helt jävla värdelös på kitsurfning:P så jag har nog bestämt mig för att gå en kurs.

    kollade runt lite vad som finns i mina hemma trakter kring landskrona och hittade http://www.lasurf.se som höll nå kurs. Nån som vet om dom är vättiga?? såg även att men inte fick nå sånnt IKO är de nödvändigt eller är de bara bullshit??

  • fesen

    Medlem
    12 november, 2006 vid 12:13
    Hauset wrote:
    Ok men tyvärr är de så att jag saknar rymdcertifikat och det enda jag har seglat tidigare är optmist jolle för typ 10år sedan:D. Vad det gäller att hålla någon i handen så har jag bara mamma och hon är helt jävla värdelös på kitsurfning:P så jag har nog bestämt mig för att gå en kurs.

    kollade runt lite vad som finns i mina hemma trakter kring landskrona och hittade http://www.lasurf.se som höll nå kurs. Nån som vet om dom är vättiga?? såg även att men inte fick nå sånnt IKO är de nödvändigt eller är de bara bullshit??

    Hahaha…ja morsan är bra till mycket…men inte till allt 🙂

    När det kommer till kurs runt Landskrona så finns det säkert en och annan här inne som kan ge dig tips. Jag har inte en susning om lasurf är bra eller dåliga.

    När det kommer till IKO så råder det lite olika meningar om det är bra eller dåligt. Vi kan väl säga som såhär organisationen har ett visst vinstintresse…därmed inte sagt att det är dåligt för det.
    Det viktigaste är vilken instruktör man får….sedan om det är IKO eller inte tycker jag personligen är ointressant. IKO är inte alls något som helst krav.

    //Robban

  • fesen

    Medlem
    12 november, 2006 vid 13:03
    jonaish wrote:
    jaaaaa fan… kom här så ska du få en bamsekram 😀

    Vill du ha en bulle? Mamma har bakat! 🙂

  • rocco

    Medlem
    12 november, 2006 vid 20:44
    jonaish wrote:
    Fesen wrote:
    jonaish wrote:
    Fesen wrote:
    Du…ta en Valium…

    För det första….så har jag faktiskt inte gått någon kurs…

    För det andra så nämnde jag att det kan fungera mycket bra med en god vän som har skallen på rätta stället. Precis som jag gjort.

    För det tredje…så har hade jag, innan jag hoppade i vattnet med mina leksaker, kört en herrans massa på land…både med mountainboard och skidor.
    Så i mitt fall så var inte kiten det största problemet när jag hamnade i vattnet. Men…det visste ju du redan…för du har ju tydligen fullständig koll på allt. 😀

    Så om man nu gallrar lite på det här forumet och bortser ifrån vissa personers åsikter (vilket väldigt många här inne redan gör) så kan man ytterligare en gång dra slutsatsen att det definitivt är rekommenderat att gå en kurs när man skall börja att köra med kite. Oavsett om man nu seglat jolle eller pråm eller dasslock eller vad det nu än må varit. Det är inte så rackarns lätt att fara iväg 30 meter i valfri riktning med båt eller vindsurfingbräda…men det går alldeles utmärkt med kite.

    Så jonasih…snälla…sluta jiddra…vi orkar inte mer…

    ta en treo killen 😉

    1. jag har inte häller gått kurs!

    2. samma här!

    3. innan jag hoppa i vattnet hade jag seglat mkt å vindsurfat…är segel lärare

    4. vi är rätt lika du å jag 😀 ^^

    Vi är inte ett dugg jädra lika kan jag tala om för dig. Jag var hemma när dom delade ut sans å vett.

    Du skriver att det är fullständigt onödigt att gå en kurs!

    Det är långt ifrån alla “färskingar” som kommer in här å är så jävla präktiga å duktiga som du.
    Tror eller ej….det finns helt vanliga människor också….som inte har rymdfararcertifikat. DOM BÖR GÅ EN KURS.

    Jag skiter fullständigt i om du är seglingslärare eller ej.
    Kunskap har du säkerligen…det kan vilken apa som helst läsa sig till.
    Men kompetens har du då fan inte. Det bevisar du gång på gång.

    Jag kan ju tipsa dig om en site som har gott om plats för personer med fjortisattityd som dig. http://www.lunarstorm.se/

    Så ta och proppa igen det där kakhålet du fått i ansiktet. Se till att hitta något med ordentligt med fibrer i också…för vi har tröttnat på din diarré.

    “fullständigt onödigt att gå en kurs” menna jag inte, jag tyckte bara att dom inte går igenom allt och att om man har erfarenhet av segling etc så behöver man kanske inte gå en kurs för kitesurfing…de finns flera olika sider som man kan läsa till sig bra med fakta om sporten

    “det finns helt vanliga människor också….som inte har rymdfararcertifikat. DOM BÖR GÅ EN KURS” precis, dom som inte har någon erfarenhet bör går kurs…JAAAAAA!!!!!!!

    å du, se till att gå in hos synsam å köp dig ett par glasögon för du tycks läsa lite dåligt vad folk skriver…..

    ja skrev:
    “Kite kurs är absolut INTE ett måste, har du erfarenhet av segling, vindsurfing etc lr (visst, kitesurfing är inte samma sak som segling lr vindsurfing)… så behöver du nog KANSKE inte gå en kurs..ta de bara lungt, så går de bra!!”

    om du har någon som hjälper dig i början så är det oxå BRA.

    bra att quote knappen finns.. eller hur!

  • jonaish

    Medlem
    12 november, 2006 vid 21:02
    Ricci wrote:
    jonaish wrote:
    Fesen wrote:
    jonaish wrote:
    Fesen wrote:
    Du…ta en Valium…

    För det första….så har jag faktiskt inte gått någon kurs…

    För det andra så nämnde jag att det kan fungera mycket bra med en god vän som har skallen på rätta stället. Precis som jag gjort.

    För det tredje…så har hade jag, innan jag hoppade i vattnet med mina leksaker, kört en herrans massa på land…både med mountainboard och skidor.
    Så i mitt fall så var inte kiten det största problemet när jag hamnade i vattnet. Men…det visste ju du redan…för du har ju tydligen fullständig koll på allt. 😀

    Så om man nu gallrar lite på det här forumet och bortser ifrån vissa personers åsikter (vilket väldigt många här inne redan gör) så kan man ytterligare en gång dra slutsatsen att det definitivt är rekommenderat att gå en kurs när man skall börja att köra med kite. Oavsett om man nu seglat jolle eller pråm eller dasslock eller vad det nu än må varit. Det är inte så rackarns lätt att fara iväg 30 meter i valfri riktning med båt eller vindsurfingbräda…men det går alldeles utmärkt med kite.

    Så jonasih…snälla…sluta jiddra…vi orkar inte mer…

    ta en treo killen 😉

    1. jag har inte häller gått kurs!

    2. samma här!

    3. innan jag hoppa i vattnet hade jag seglat mkt å vindsurfat…är segel lärare

    4. vi är rätt lika du å jag 😀 ^^

    Vi är inte ett dugg jädra lika kan jag tala om för dig. Jag var hemma när dom delade ut sans å vett.

    Du skriver att det är fullständigt onödigt att gå en kurs!

    Det är långt ifrån alla “färskingar” som kommer in här å är så jävla präktiga å duktiga som du.
    Tror eller ej….det finns helt vanliga människor också….som inte har rymdfararcertifikat. DOM BÖR GÅ EN KURS.

    Jag skiter fullständigt i om du är seglingslärare eller ej.
    Kunskap har du säkerligen…det kan vilken apa som helst läsa sig till.
    Men kompetens har du då fan inte. Det bevisar du gång på gång.

    Jag kan ju tipsa dig om en site som har gott om plats för personer med fjortisattityd som dig. http://www.lunarstorm.se/

    Så ta och proppa igen det där kakhålet du fått i ansiktet. Se till att hitta något med ordentligt med fibrer i också…för vi har tröttnat på din diarré.

    “fullständigt onödigt att gå en kurs” menna jag inte, jag tyckte bara att dom inte går igenom allt och att om man har erfarenhet av segling etc så behöver man kanske inte gå en kurs för kitesurfing…de finns flera olika sider som man kan läsa till sig bra med fakta om sporten

    “det finns helt vanliga människor också….som inte har rymdfararcertifikat. DOM BÖR GÅ EN KURS” precis, dom som inte har någon erfarenhet bör går kurs…JAAAAAA!!!!!!!

    å du, se till att gå in hos synsam å köp dig ett par glasögon för du tycks läsa lite dåligt vad folk skriver…..

    ja skrev:
    “Kite kurs är absolut INTE ett måste, har du erfarenhet av segling, vindsurfing etc lr (visst, kitesurfing är inte samma sak som segling lr vindsurfing)… så behöver du nog KANSKE inte gå en kurs..ta de bara lungt, så går de bra!!”

    om du har någon som hjälper dig i början så är det oxå BRA.

    bra att quote knappen finns.. eller hur!

    Yepp Richard 😉

    de va ett bra tag sen vi tjöta lita…

    är allt bra med dig å har du kvar graffen ja gjorde åt dig :grin:??

  • edorf

    Medlem
    12 november, 2006 vid 21:12

    sjukt att man kan läsa en hel forum tråd bara på ett inlägg 😀

  • sourra

    Medlem
    12 november, 2006 vid 23:02

    Nåt annat som är sjukt är hur somliga kan kötta iväg drygt 3 inlägg/dag och ändå aldrig få någonting vettigt sagt.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.