Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA Kap Verde – omröstning!

  • ola-h

    Medlem
    21 februari, 2007 vid 17:04

    Kan man kanske läsa ut något av vilka länder som är representerade.

    Spanien 6st
    GB 5st
    Frankrike, USA CV 4st (CV lite speciellt här givetvis)
    Australia, Brasilien 2st
    Marocko, Holland, Norge, Tyskland, Venezuela, 1st.

    Är Spanien vågseglingens mecka? Eller är det bara det spanjorerna har mest cohones?

  • gurra1978

    Medlem
    21 februari, 2007 vid 17:04

    Vilka är det som dömer dessa stora vindsurfingtävlingar. Jag har svårt att tro att det är lika seriöst som i andra sporter. Styret dömde ju BigBay Classic i SA och han är väl tveksamt seriös :tongue:

    Jag menar att den absoluta vindsurfing eliten är väl en ganska liten skara och om man ska döma dem som tävlar måste man vara bra insatt själv. Är man så insatt är man säkert lite polare med någon tävlare. Är domarna helt opartiska? Jag skulle aldrig kunna bedöma vem som red bäst av de bästa. Hur som helst ska det bli intressant att se hur det går.

  • soulsurferusa

    Medlem
    21 februari, 2007 vid 18:43

    Glömm inte de tre lokals med wildcards. Josh ge de en stor chans, särskild en av dessa pojkar. Detta (PP) är deras hemmavatten (hur bra de skulle vara i sylt, pozo eller vilkan annan spot är en helt annan sak) men här har de en fördel: de kan vågen o vinden in o ut! Om de klarar av pressen när de ha klättrat några heats återstår däremot att se, eftersom de saknar tävlingsroutinen, och att tävla är mycket annorlunda än att frisegla.

    Biased som jag e skulle jag nog lägge Kai i topp 10 med, särskild om det kommer att bli super stor swell och Ali Baba eller Curral Joul går av. Glömm inte att detta är en mobil tävling. Så fokuseringen ligger kanske på PP, men slut placering kanske bestämms på en ännu grymmare våg. Se tex. senast PWA inslaget med 2 bilder på Kai körandes på dessa monster vågor föra vintern. mjammie!!!

  • dr-masse

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 07:55

    Nog ser det ut att kunna bli åka av!!

  • adde

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 08:47

    @Ola H. 366263 wrote:

    Kan man kanske läsa ut något av vilka länder som är representerade.

    Spanien 6st
    GB 5st
    Frankrike, USA CV 4st (CV lite speciellt här givetvis)
    Australia, Brasilien 2st
    Marocko, Holland, Norge, Tyskland, Venezuela, 1st.

    Är Spanien vågseglingens mecka? Eller är det bara det spanjorerna har mest cohones?

    Två spaniorer är ju dock importerade!

  • adde

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 09:02

    Tja Campello gör ju bra ifrån sig (på Swifts prylar), Kauli och KP skäms inte heller för sig…

    http://www.windsurfjournal.com/frontblocks/video/default.asp

  • dr-masse

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 09:08

    He, he – skall vi gå på ursprungsland eller?

    Campello är brasse, Örjan norrman, Josh amerikan… Keith är ju född på Madagaskar! ;-)…

  • dr-masse

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 09:14

    Ja, Campello såg mycket bra ut. Kan han kombinera riktig vågridning med skönt flöde i nya skolan så blir han livsfarlig.

    Såg inte Kai lite seg ut i toppsvängarna jämfört med många andra? Ja, ja, kort klipp, men kul att spekulera lite.

    Tyckte även att KP såg väldigt vass ut.

  • mbkpeter

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 17:46

    helt galna vågor ju, sert ju inte ens nästkommande. fint.

  • oaxen

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 18:24

    MEN, varför kan inte PWA åtminstone slänga upp en sketen webkamera och ge oss lite rörliga bilder?

    Surfarna får ju alltid liverapporter.

    Jag blir så trött!!!

  • ola-h

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 19:20

    @dr Masse 366344 wrote:

    Ja, Campello såg mycket bra ut. Kan han kombinera riktig vågridning med skönt flöde i nya skolan så blir han livsfarlig.

    Såg inte Kai lite seg ut i toppsvängarna jämfört med många andra? Ja, ja, kort klipp, men kul att spekulera lite.

    Tyckte även att KP såg väldigt vass ut.

    I det klippet tycker jag KP imponerar mest. Kauli såg tidvis lite misstajmad ut om man jämför med det tidigare klippet på honom.

    Jag börjar dock så smått undra om inte Polakow kommer kunna segla riktigt bra på PP trots allt. Hoppas verkligen det dyker upp några klipp på honom.

  • oldschool

    Medlem
    22 februari, 2007 vid 22:01

    Polakow har ju trots allt snyggaste stilen EVER!!! Är nog villigt å sätta en slant på den grabben…eller gubben kanske man ska säga! Tror det blir enbart oldschool i top 3…inga kids i den här tävlingen inte 🙂

  • soulsurferusa

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 16:17

    verkar som om den fram röstade top 4 stämmer hittils, förutom Baker. Den lilla britten är så tyst men å så jäkla bra!

    Seadi, Pritchard, Baker o Angula i första finalen!

  • oscar

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 19:23

    Jag känner mig stolt som röstade på Angulo, Pritchard och Baker.

  • dr-masse

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 16:41

    Det skall du vara!

    McKercher är en svikare… Men nöjd med att ha prickat KP och Angulo. Men det var ju kanske inte så svårt.

    Fast själv är jag nog lite smånöjd med mitt “påtvingade” urval av tio seglare i ett rejält grymt startfält…

    Det är väl Dunken, Campello och Polakow som inte riktigt har levererat ännu, men verkar vara på gång upp mot topp-tio, inte minst Polakow som tagit sig långt i looserstegen… 🙂

    Men Campello… risig kille.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA Kap Verde – omröstning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.