Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen/Linköping på söndag..det är dags nu!

  • oaxen

    Medlem
    26 september, 2009 vid 17:13

    Har snabbscannat mina prognoser. Det ser ut som jag kommer vara rejält överriggad : ( med min 7.0 Stealth från kl 11 till kl 18.

  • goose

    Medlem
    26 september, 2009 vid 18:05

    ha ha ha…..ser fram emot din rapportering imorgon!

  • oaxen

    Medlem
    27 september, 2009 vid 05:32
    Goose;578857 wrote:
    ha ha ha…..ser fram emot din rapportering imorgon!

    07.30 – Just nu skulle jag tippa att det ligger på ca 10 m/s. : )

  • mats_o

    Medlem
    27 september, 2009 vid 07:33

    Det blir nerv i dagens tävling. Bor vid sjön och det ser bra ut. Skepparmöte 10.30

  • kronaldo

    Medlem
    27 september, 2009 vid 16:34

    Vilken J**la dag!!! konstant ös i 4.4at och starboarden på 70L. Stora fina vågor lite längre ut gav fina hoppramper. KUL! Togs endel bilder, hoppas att dom kommer upp fort 😉

  • goose

    Medlem
    27 september, 2009 vid 16:48

    Kan bara hålla med! Vilket toktryck i 4.1 och 76l vågisen, trodde aldrig det skulle blåsa så himla mycket när prognosen visade 8-10 m/s. Första gången på Roxen för min del, en positiv överraskning, trodde aldrig att en insjö kunde inbjuda till lite frontside ridning (dock ingen vinkel…), härligt. Kommer bli fler gånger! 2.5 timme körning non-stop så är man gott trött. Imorgon blir det Varberg!

  • surfmeister

    Medlem
    27 september, 2009 vid 17:11
    Goose;578978 wrote:
    Kan bara hålla med! Vilket toktryck i 4.1 och 76l vågisen, trodde aldrig det skulle blåsa så himla mycket när prognosen visade 8-10 m/s. Första gången på Roxen för min del, en positiv överraskning, trodde aldrig att en insjö kunde inbjuda till lite frontside ridning (dock ingen vinkel…), härligt. Kommer bli fler gånger! 2.5 timme körning non-stop så är man gott trött. Imorgon blir det Varberg!

    Jepp….nu är det dax att leka med de stora pojkarna :). 14-17 enl. DMI, kan bli en riktigt fin dag!

  • goose

    Medlem
    27 september, 2009 vid 18:41
    surfmeister;578982 wrote:
    Jepp….nu är det dax att leka med de stora pojkarna :). 14-17 enl. DMI, kan bli en riktigt fin dag!

    Stora pojkar har svårt att lära sig…..

  • douglas-l

    Medlem
    27 september, 2009 vid 20:44

    Sjukt fin dag…pungdrag, täta heat, mycket folk…Roxen visade sin bästa sida:
    http://www.linsurf.com/forum/showthread.php?t=1693&page=2&pp=10

  • rasmus_w

    Medlem
    27 september, 2009 vid 22:35

    Yes! Äntligen en fullpower-dag med 4.4. Under lördagkvällen började jag leka med tanken, närmare midnatt började jag inse att om jag skulle sticka på söndag så hade jag sovit till lunch och sen slöat till 14, och sen försökt åka. Alltså – packa! 02 var bilen fullastad, 04.20 var jag på “Udden”. Rulla ut sovsäcken snabbt och somna illa kvickt.

    Lyckad plan, det går inte att sova i en Multivan när solen gått upp, det blåser som fan och susar i traden. Jag var långt från först ut på vattnet men det var inte min plan, bättre låta nån annan ge sig ut först så man slipper sticka ut toköverriggad eller utan vattenstartsvind.

    Notiser.

    * Mitt Icon 4.4 och min NW 75 passar grymt bra ihop. 4.4:an var helt oanvänd och ett mycket skönare segel än mitt gamla 4.5 crossover. Jag kanske hade tur och råkade rigga rätt, men gamla 4.5:an fick jag aldrig att kännas annat än ryckig och stum. Vågisen är som många Fanaticar, i rätt vindstyrka är den grymt livlig och kul, går man ner en segelstorlek så blir det för mycket av det goda. Jag seglade 75:an med 3.8 i höstas och då kändes det ungefär så. Har också seglat den med 5.0 men då var jag för underriggad för att kunna dra några slutsatser.

    * Det går rätt bra att segla i shorty i slutet av september, men när man går i land för att vila så blir det askallt. Förstärkningsplagg är en höjdare, ska med nästa gång! Jag beställde en vit Mystic Crossfire i fredags, det känns också himla rätt, en varmare dräkt som ändå inte är en vinterdräkt är nåt jag saknat länge.

    * Fyfan vad skönt att tina upp i duschen efteråt, det är man verkligen inte bortskämd med!

  • rasmus_w

    Medlem
    27 september, 2009 vid 22:59

    Yes! Äntligen en fullpower-dag med 4.4. Under lördagkvällen började jag leka med tanken, närmare midnatt började jag inse att om jag skulle sticka på söndag så hade jag sovit till lunch och sen slöat till 14, och sen försökt åka. Alltså – packa! 02 var bilen fullastad, 04.20 var jag på “Udden”. Rulla ut sovsäcken snabbt och somna illa kvickt.

    Lyckad plan, det går inte att sova i en Multivan när solen gått upp, det blåser som fan och susar i traden. Jag var långt från först ut på vattnet men det var inte min plan, bättre låta nån annan ge sig ut först så man slipper sticka ut toköverriggad eller utan vattenstartsvind.

    Notiser.

    * Mitt Icon 4.4 och min NW 75 passar grymt bra ihop. 4.4:an var helt oanvänd och ett mycket skönare segel än mitt gamla 4.5 crossover. Jag kanske hade tur och råkade rigga rätt, men gamla 4.5:an fick jag aldrig att kännas annat än ryckig och stum. Vågisen är som många Fanaticar, i rätt vindstyrka är den grymt livlig och kul, går man ner en segelstorlek så blir det för mycket av det goda. Jag seglade 75:an med 3.8 i höstas och då kändes det ungefär så. Har också seglat den med 5.0 men då var jag för underriggad för att kunna dra några slutsatser.

    * Det går rätt bra att segla i shorty i slutet av september, men när man går i land för att vila så blir det askallt. Förstärkningsplagg är en höjdare, ska med nästa gång! Jag beställde en vit Mystic Crossfire i fredags, det känns också himla rätt, en varmare dräkt som ändå inte är en vinterdräkt är nåt jag saknat länge.

    * Fyfan vad skönt att tina upp i duschen efteråt, det är man verkligen inte bortskämd med!

  • kronaldo

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 13:00

    Kul att långväga surfare (rasmus, goose m.f) fick uppleva Roxens bästa sida! Hoppas på ett återseende snart.

    “Går bra att segla i shorty?” Nu är du ute och cyklar Rasmus macho-viking. För att undvika bomkörningar pga för lite våtdräkt så ska jag göra det klart att en medelvarm vanlig svensson surfar inte shorty i roxen i slutet av september. Jag frös med 5/3. Iofs spenderade jag mkt tid i vattnet 😉

    Hang loose

  • douglas-l

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 13:41

    …i helgen är det dags igen!!

  • rasmus_w

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 13:48

    Jag fick två långa simturer när vinden tunnade ur medan jag var en bit ut och det gick bra, men men som sagt på land frös jag som en gris. Men så farligt var det inte i vattnet, till och med tårna fick ju normal färg efter en stunds seglande.

  • kronaldo

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 14:41
    2fast4u;580335 wrote:
    …i helgen är det dags igen!!

    Word! Nu blir det åka av. Igen. Kommer du tillbaka Rasmus?

    Frågan är om man inte ska lägga lite pengar på bensin och sticka iväg för lite äkta vågsegling vid Torö, grönhögen eller västkusten. Svårt!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen/Linköping på söndag..det är dags nu!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.