• herr-pelegrin

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 18:42

    Grattis Hanlar. Det vred inte mot väst i dag så jag förstår att det var en kalasdag på Fituna. Horsan är lite knepig i frånlandsbyarna på syd.

  • raggarn

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 21:06

    Björkvik funkade oxå em kväll…..några bilder…

  • grrrr

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 21:47

    @raggarn

    Vad körde ni för storlekar? Det ser ut som stora grejer på bilderna.
    Jag tror att jag kännde igen BJÖRKVIKSMANNENS 5-nånting också.

    Vi hade lite tur där idag, vinden höll i.

    Jag hade också tur, två timmar full power med 6.6 mellan 6 och 8 (resten av dagen barnjour på stranden eftersom vi hade en tvååring som hade ‘ont i foten’… som fick vara på vårdcentral/sjukhus hela dagen).

    /E.

  • raggarn

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 06:32

    började me 6,2 Zero-7 (den på bilden) Rizze tog 4,7 Zone
    vi hade bra planing ett tag( 1 tim? 1,5?) sen droppade det lite så jag tog kameran
    och Rizze tog över 6,2 och hade fullt drag…..kändes som det ökade igen,
    hoppas att det blir mer vind närmsta dagarna…..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 08:23

    Onsdag – I dag blir det inga fina sommarbilder tagna! Kl 10.15 öser regnet ned och står jämte prognosmissarna som spön i backen. Det är nämligen stiltje. Nyss var det ett par m/s på Horsan.

    Kl 10.30 börjar det röra sig i talltopparna och vinden är på gång men det är ett rejält ösregn.

    11.00 – Regnet har upphört o det blåser några m/s men knappast surfbart än.

    11.20 – Nu är det förhoppningsvis på gång på allvar. Det kan vara värt att sticka ut.

    12.50 – Vind och ösregn.

  • electric

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 14:20

    Kl 16:15: Det riggas 6.7 vid Sandvikens brygga nu. Och regnet har upphört …
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 15:57

    Vi stack ut 14.30 med 6.0 o 6.5 och då blåste det ok. Precis när vi kryssat ut så började vindbyarna tappa kraft. 6.5 räckte precis medan 6.0 bara dög i de bästa byarna. Prognoser på runt 10 m/s kl 18 på Muskö blir svåra att införliva med den fjösvind som nu råder strax före 18. Runt 7.5 hade varit perfekt mellan 15 o 17. Nu missade man det roliga..,,

  • carlito74

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 17:09

    @Herr Pelegrin 712787 wrote:

    Vi stack ut 14.30 med 6.0 o 6.5 och då blåste det ok. Precis när vi kryssat ut så började vindbyarna tappa kraft. 6.5 räckte precis medan 6.0 bara dög i de bästa byarna. Prognoser på runt 10 m/s kl 18 på Muskö blir svåra att införliva med den fjösvind som nu råder strax före 18. Runt 7.5 hade varit perfekt mellan 15 o 17. Nu missade man det roliga..,,

    Tack för uppdatering. Vilken spot kör du på, vid Horsfjärden nånstans om jag fattar rätt?

    Verkar inte som att man missade nåt när man beslutade sig för att inte köra de 45 minuterna till Gålö…?

  • raggarn

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 17:09

    Snabbast i Björkvik igår….. 🙁

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 17:33

    Carlito74 – Om du tänkt ge dig ut sent så borde du inte missat något. Prognosen var rejält överdrivet på eftermiddagen… Jag kör på hemmaplan o utgår från Muskösidan. Nord brukar vara perfekt annars…

  • vindsokaren

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 20:47

    Illa hade hoppas på lilla speedplankan idag drog på mej våtdräkten hemma åkte ut på Tyresö för att vänta in vinden men icke. Var 6ms som mest.

  • electric

    Medlem
    10 juli, 2013 vid 21:59

    Det blev riktigt bra vid Sandvikens brygga! När jag kom ca kl 17 var det inte så mycket vind, och de som var ute (med ca 6 kvm) guppade mest omkring utan planing. Jag riggade 7.4. Och det funkade nästan direkt även om jag fick kämpa igång planingarna i början. Men vinden ökade gradvis och efter två timmar, när jag började bli mör och ändå tänkte lägga av, så var jag så överriggad att jag knappt kunde köra längre. Så då, kl 20, la jag av.
    (Slutligen ett tack till mina Södertäljekompisar som fick ut mig på vattnet! Utan era telefonrapporter hade jag missat detta! Synd förstås att ni själva inte fick så stort utbyte).

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juli, 2013 vid 05:52

    Torsdag – Det ska blåsa bäst på fm och faktum är att det blåser en del påmorgonkvisten. På Horsan såg det ut ungefär som i går em innan vinden dog. Det kommer stråk med mörka byar/gäss från norr och därimellan är styrkan betydligt lägre. Om prognosen håller kan det vara värt att komma ut tidigt.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juli, 2013 vid 16:16

    Vinden dög på morgonen även om man kunnat önska sig mer än dessa ihåliga byar. Vi körde 145 l med 8.2 och 127 med 7.6. När nordost-vinden lagt sig stod den ändå emot så det blev ingen sjöbris ens på Mysingen där molngränsen parkerade sig (ovanligt långt ut).

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 juli, 2013 vid 16:45

    Måndag – Äntligen!!! Antar att alla som hade chansen fick en perfekt dag! Horsan leverade hela dan mellan 6 o 8 m/s (kanske mer i byarna). Vi körde först 9.0, 9.3, 7.6 o 6.0 och senare 7.6, 6.5 o 6.0. Vinden höll i och det blev sköna 1000- metersrepor.

Sida 10 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.