Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • labbe

    Medlem
    2 oktober, 2015 vid 09:36

    Alla riggar ner några snäpp , jag testar 4:8

  • sundheden

    Medlem
    2 oktober, 2015 vid 11:37

    Det är någon ute i skärgården med en Vaavud som mätte för två timmar sen.
    960ccf03f2fc3aeb6e30aebf14e4dc5b.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • sailortrash

    Medlem
    2 oktober, 2015 vid 17:23

    Fin dag på munkholmen, första gången för mig. Tokbyigt, men mestadels full fräs (5.3, 100 l) fram till 16.00 när vinden trappa ner. Trevliga locals, som tyvärr missade vinden och solen..

  • dendrite

    Medlem
    2 oktober, 2015 vid 17:32

    Kom till Brevik vid 16 tiden och då hade det som sagt mojnat. Blev ändå lite planing i byarna nån timme med 5.2.

  • raggarn

    Medlem
    2 oktober, 2015 vid 17:53

    Närlunda gick “tok av” mellan 11 till 12:30 ca sen blev det mer “normal-Närlunda” dvs byigt
    men riktigt bra drag emellanåt……full parkering…. mycket trevligt folk ..en “klassisk” bra N-lunda dag mao det seglades tills mörkret föll… 🙂

  • larry

    Medlem
    2 oktober, 2015 vid 19:41

    Raggar classic.

    Ut med prylarna. Rigga. Lås bilen. Göm Nyckeln. Surfa järnet.

    Nä just det….. Man behöver inte gömma nyckeln om man lägger den i bilen innan man låser.

    Gick det bra Timo? eller åker du runt med en krossad bilruta?

  • larry

    Medlem
    2 oktober, 2015 vid 19:42

    Vi drog till Rasta. Lite tveksamt i början, men sen blev det riktigt bra.

  • kimengqvist

    Medlem
    2 oktober, 2015 vid 22:10

    Kom till Söderms vid 16,, vinden mojnade men blev en del ok repor. Men satans byigt

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • petalz

    Medlem
    3 oktober, 2015 vid 07:46

    Fågelöudde var oxo satans byigt.. 5.3 i byarna o bleke emellan

  • musmagneten

    Medlem
    3 oktober, 2015 vid 08:25

    Hur gick det för dig som låst in bilnycklarna i 240:in? Tyvärr hade jag inte möjlighet att skjutsa pga ungar och massa prylar i bilen.

  • raggarn

    Medlem
    3 oktober, 2015 vid 08:56

    @LARRY 736237 wrote:

    Raggar classic.

    Ut med prylarna. Rigga. Lås bilen. Göm Nyckeln. Surfa järnet.

    Nä just det….. Man behöver inte gömma nyckeln om man lägger den i bilen innan man låser.

    Gick det bra Timo? eller åker du runt med en krossad bilruta?

    gick bra till slut……som tur va fick jag ur 2 riggar innan fadäsen så jag kunde segla..
    hade läst för mycke i Keyless-tråden…så jag fick för mig att volvo va först me det redan me 240-serien… 🙂
    hade de hänt innan jag fick ut prylarna…så hade det definitivt vart krossad ruta 🙂
    funderade ett tag på att segla tvärs över till huset på andra sidan (till höger om bron) och ta bussen hem iförd blöt våtdräkt å hängsele för å hämta reservnyckeln…men näee…kändes inte så lockande…
    tack till alla som lånade ut telefoner…..
    och kul å se så mycke folk i Närlunda…
    .till å med “lokal-politikern” som slet sig från utredningarna för å surfa… 😎 …..
    long time no see…. härligt

    å tur att man hade sprillans ny dräkt i enkelneopren från Skidsports 35årsjippo
    annars hade man väl frusit efter några timmar i vinden…

    Rasta måste ju ha rockat…va de nåra feta swell där….sköna hoppramper..!!

  • raggarn

    Medlem
    3 oktober, 2015 vid 08:58

    @Musmagneten 736244 wrote:

    Hur gick det för dig som låst in bilnycklarna i 240:in? Tyvärr hade jag inte möjlighet att skjutsa pga ungar och massa prylar i bilen.

    se ovan.. 🙂

  • mexi_

    Medlem
    3 oktober, 2015 vid 13:23

    Testade Riddarfjärden vid 14-tiden. Blev portad från stadshuset men gick i vid kiosken precis utanför. Fick en timme byig segling. Körde 6.5/88, allt från gupp till toköverriggad. Jäkligt nice att köra mitt i stan! 👍

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    4 oktober, 2015 vid 09:06

    Portad!! Ha, Ha! Din surfhuligan. Läktarvåld? 😀

  • dr-masse

    Medlem
    4 oktober, 2015 vid 19:59

    Rasta va kul, flera år sedan jag seglade där sist. Bra ramper, med en lite rappare bräda och större fena än 18 hade man kunnat line:a upp riktigt bra. Några hopp och lite småblandade manövrar och vurpor. Kul att bränna ut i ‘kanalen’ mot söder, får lite ‘the Gorge’ vibbar där.

    Bra klös i 5.3, kunde lätt kört 4.7 långa stunder. Mycket folk, finns det så många vindsurfare i Stockholm!?! 😋

Sida 47 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.