Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • surfmats

    Medlem
    13 maj, 2016 vid 10:33

    Årsta havabad, norr om Muskö?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 maj, 2016 vid 10:55

    Jag är medveten om att det blir extremt ensidig rapportering från hemmaspoten, vilken är svår att nå från fastlandssidan. Den ligger utanför husknuten så det är bara därför. Jag hoppas dock att det lilla jag kan berätta om är utmärkande för södra skärgården. Horsan är inte bättre eller sämre än någon annan större fjärd. Den är snarare lite knepig på vissa sydvindar då det för mig blir mycket frånlandsvind. Ostligt och västligt är dock helt ok.

    Årsta Havsbad är den spot som ligger närmast till hands. Jag kör söder om Årsta Havsbad.

  • electric

    Medlem
    13 maj, 2016 vid 11:23

    Jag får väl som vanligt tipsa om Sandvikens brygga, suverän på nordliga vindar. Här klipper jag texten från Spotinfo på sodertornsurf.se:

    Sandvikens brygga, Södertälje (Mälaren: Södra Björkfjärden) NV-NNO
    Mycket bra spot vid vindar NV-NNO. Vid kuling NV-N bildas rejäla svall. Man går i vid en liten båtramp intill ångbåtsbryggan eller vid pyttestrand 50 m norr om bryggan. Inte direkt nybörjarvänligt. Parkering ca 50 meter innan bryggan, där det också går bra att rigga. Man kan också rigga på gräsytan intill bryggan.

    /Lars

  • pete

    Medlem
    13 maj, 2016 vid 12:36

    Sandvikens brygga har faktiskt funkat över förväntan de gånger jag varit där; funderar på att dra dit på söndag när det ser ut som lite mer vind – bara inte NNO blir för mkt pålandsvind o lä från Slandön?
    Kanske testar jag Trinntorp imorrn lö – det var länge sen jag var där; det är lite närmare för mig men inte ett höjdarspot som jag minns det, en liten sandbukt med högt berg bredvid som störde vinden. Men jag kanske hade otur med vindriktningen då, vem vet.
    Herr Pelegrin, borde inte Muskö funka fina fisken på nord, utåt Kanada eller Muskö havsbad t ex?

  • lars_e

    Medlem
    13 maj, 2016 vid 13:58

    @Sundheden 739122 wrote:

    Finns det fortfarande folk som kör vid Görvälnsbadet. Tycker man aldrig läser nåt om stället på forumet.

    Jag kör inte heller så mycket där längre, men iallafall ett par gånger förra säsongen och då var vi 4-5 stycken, trots medelmåttig prognos och SV.
    Bäst är väl NNV-N som jag tycker kan bli riktigt bra (iallafall för att vara Mälaren) om det blåser ordentligt.
    Jag testar nog Görveln i helgen om det inte vrider mot NNO som Windguru visar just nu.
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 maj, 2016 vid 15:07

    Fredag eftermiddag – Jag hoppas verkligen att Ni stack ut på vattnet. Södra skärgården levererade härlig ostvind. Efter ett par timmar på vattnet var jag tvungen att kliva av före 17 och då gässade det vackert i solskenet. 8.4 o Volvon (SLW) kändes helt rätt för dagen.

  • sundheden

    Medlem
    13 maj, 2016 vid 16:05

    @Lars_E 739136 wrote:

    Jag kör inte heller så mycket där längre, men iallafall ett par gånger förra säsongen och då var vi 4-5 stycken, trots medelmåttig prognos och SV.
    Bäst är väl NNV-N som jag tycker kan bli riktigt bra (iallafall för att vara Mälaren) om det blåser ordentligt.
    Jag testar nog Görveln i helgen om det inte vrider mot NNO som Windguru visar just nu.
    /Lars

    Trevligt trevligt… Ja blir det NNO är det nog inte bästa stället. Jag är sugen på Näsby Park men det kanske blir för byigt när det vrider mer mot NNO, dock blir det väldigt platt då = jag kan försöka sätta nån gipp i alla fall.
    Var mer än 10 år sen jag surfade i Näsby. Har alltså dålig koll på hur vattnet är där ute på fjärden.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • sundheden

    Medlem
    13 maj, 2016 vid 16:05

    @Herr Pelegrin 739138 wrote:

    Fredag eftermiddag – Jag hoppas verkligen att Ni stack ut på vattnet. Södra skärgården levererade härlig ostvind. Efter ett par timmar på vattnet var jag tvungen att kliva av före 17 och då gässade det vackert i solskenet. 8.4 o Volvon (SLW) kändes helt rätt för dagen.

    Var förbi Näsby Park och kollade, platt vatten, stadig vind med små gäss.
    Men tyvärr jobb till 17 och nu massa andra sysslor, får jag undan de nu kan jag ladda för helgen + smiter undan vårstädningen i föreningen.
    Men fan, blåser det så blåser det. 🙂

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • surfmats

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 07:25

    Någon som tror på Skälåker idag? Eller är det odugligt vid rak nordlig?

  • surfmats

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 09:19

    Ca 5 m/s vid Skälåker. Hoppas på ökande och riggar 7,8. + 114…

  • sundheden

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 09:43

    Näsby Park
    dc4278751a1bfe953ce43388a38787fa.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • tigerflash

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 10:00

    Jag kommer till sanvikens brygga imorn söndag. Kan ev bli några till jag känner. Ser ju riktigt bra ut med lite ökning mot em. Har fotboll med grabben så kommer nog i så fall vid 14-15 tiden./ Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 11:56

    Lördag – För Er som hoppades på lördagen och skippade guldläget i går ser dagen ut att göra Er besvikna. I södra har nordan inte kommit igång. Jag kollade 13.45 och då var det ungefär 4, kanske 5 m/s som bäst på fjärden. Men det ska ju öka aningens…

    Bara skräpvind. Håliga byar. Värdelöst i södra.

  • malmorama

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 12:04

    Hur är baksidan Torö? Tänker imorgon.

  • kimengqvist

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 20:06

    Vad tror ni funkar bäst imorgon? Är Trinntorp det bästa? Eller ska man testa Torö baksidan, Sjöliden (VJS), KSSS Baggenfjärden, Sandvikens Bryyga nere vid S-tälje???

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sida 10 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.