Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • kaolle

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 20:35

    Är det någon som tror på Fituna imorgon eller rent av bortglömda Årstahavsbad?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • kimengqvist

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 21:07

    Ska det inte vara ren syd för Fituna? Verkar bli sydväst vad jag sett? Funderar på Dalarö..! Vad tror ni?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • kaolle

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 21:17

    Det fungerar (enligt säkra källor) upp 237 grade på Fituna, men det är nog säkrare med Dalarö eller Årstahavsbad

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • labbe

    Medlem
    20 juni, 2016 vid 10:36

    Fituna , riggar 6,7, har körts 6,5 tidigare, en riggar 7,8

  • labbe

    Medlem
    20 juni, 2016 vid 11:52

    Fituna, körs 5,7 6,5 6,7 7,8, jag har bra tryck i 6,7:an, riggar 5,7 nu

  • labbe

    Medlem
    20 juni, 2016 vid 19:59

    Fick några repor med 5,7 sen tillbaka till 6,7 bra tryck fram till 16 då jag var tvungen att packa ihop för att hinna till dagishämtning, hade gärna kört ett par timmar till/L

  • electric

    Medlem
    20 juni, 2016 vid 22:48

    @labbe 739757 wrote:

    Fick några repor med 5,7 sen tillbaka till 6,7 bra tryck fram till 16 då jag var tvungen att packa ihop för att hinna till dagishämtning, hade gärna kört ett par timmar till/L

    Himla bra att iaf någon av er alla (10?) rapporterar därifrån! Förutom att det är intressant allmänt sett så är det till nytta för “kalibreringen” av vindmätaren! (Dessutom kul för mig personligen att jämföra med vinden inne på Hallsfjärden, dvs närmare Södertälje, där jag seglade Hobie. Det var ganska hård segling i upp mot 8 m/s under senare delen em. Helt klart surfbart, om jag valt det. På Fituna tycks det ha varit typ 8 m/s fr o m kl 13).
    /Lars

  • labbe

    Medlem
    21 juni, 2016 vid 08:15

    Rullar ner mot fituna nu, skickar rapport när jag är framme /L

  • labbe

    Medlem
    21 juni, 2016 vid 09:12

    Riggar 6,7

  • labbe

    Medlem
    21 juni, 2016 vid 10:17

    Bra tryck 6,7 122l /L

  • sundheden

    Medlem
    21 juni, 2016 vid 14:00

    Vill va arbetslös just nu…
    Har svår surfabstinens… :PpPpPpP

  • staffomania

    Medlem
    21 juni, 2016 vid 21:32

    Misstänker att när Labbe plockar fram 6.7an och storbrädan får en annan ta fram 9,2 🙂

    Funderar på om man skulle chansa på Farstanäs imorgon. Vad tror ni?

  • electric

    Medlem
    21 juni, 2016 vid 21:53

    @staffomania 739779 wrote:

    Misstänker att när Labbe plockar fram 6.7an och storbrädan får en annan ta fram 9,2 🙂 .

    Jag tror att även andra som var på Fituna körde i de storlekarna idag (tisdag).

    @staffomania 739779 wrote:

    Funderar på om man skulle chansa på Farstanäs imorgon. Vad tror ni?

    Ja, det känns ju lite osäkert med Fituna eftersom det tycks bli dragning åt väst. Men det får väl onsdagsförmiddagens prognoser avgöra! Men om det blir så, och alltså Farstanäs, så får du troligen sällskap av SWCs gräsklippningsjour som är på g dit på em om det inte är Fituna-dag.
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 juni, 2016 vid 07:34

    Onsdag – Kl 09.30 i södra skärgården är det inte alls den grundstyrka i vinden som det var måndag och tisdag. Just nu ser det ut att stå och väga lite mellan en svag grundvind på väst och sydväst. Proggen säger ju surfvind varierat på SV och S under dagen så det är att avvakta tills det börjar hända något.

    Kl 10.30 – Ingen ljusning än! Väst i södra inre fast Landsort har SV.

    Kl 12.40 – SV och svag vind.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 juni, 2016 vid 11:28

    13.30 är brisen igång i södra skärgården men enligt vindmätaren inte vid Fituna men dit kommer den väl förr eller senare. Man måste nog ha en riktigt bra spot även om det ökar nu, exempelvis Dalarö med 8 m/s.

Sida 21 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.