Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 juli, 2016 vid 15:26

    OMG – “3.6 med borde tagit 3.3!” Lite skillnad mot Sthlm! Värdelös surf en stund på em i kanten på Horsan när sjöbrisen tampades med västvinden. Gässade stundtals på fjärden när väst tog över men det drev in stora åskmoln med någon åskknall så det var lika bra att ge sig in.

  • irieman

    Medlem
    4 juli, 2016 vid 15:51

    Ca 6-7 m/s på Dalarö vid hamnpiren men det ser ut att vara mer längre ut, men det är en front på G som jag inte riktigt vet var den tar vägen.

  • raggarn

    Medlem
    4 juli, 2016 vid 19:08

    @Sundheden 740021 wrote:

    Gick ut med 4.7 + 94 freestyle wave, bytte ner till 4.2, sen till 3.8.
    Efter lite käk och vila avslutade jag dan med 3.6 men borde tagit 3.3.

    Hälsningar från Naxos och Flisvos. 😊

    Imorrn ökar vinden.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Nice…… 🙂 🙂 🙂

    Karpathos väntar på min ankomst……10dgr kvar…. 🙂

    du tar väl med dig en film hem… blir det några vågor när det brallar så där..??

  • sundheden

    Medlem
    4 juli, 2016 vid 21:22

    @Raggarn 740024 wrote:

    Nice…… 🙂 🙂 🙂

    Karpathos väntar på min ankomst……10dgr kvar…. 🙂

    du tar väl med dig en film hem… blir det några vågor när det brallar så där..??

    Ja vi får se vad jag kan fånga på film, är väl ingen talang på varken det eller bakom boomen men det tar sig. 🙂
    Utan för revet här vid lagunen blir det stora svall som bryter, 0.5-1.5 meter uppskattningsvis. Såg nån göra en bakåt tidigare idag. När det blåser som idag håller jag mig innanför revet.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • raggarn

    Medlem
    5 juli, 2016 vid 08:12

    @Sundheden 740030 wrote:

    Ja vi får se vad jag kan fånga på film, är väl ingen talang på varken det eller bakom boomen men det tar sig. 🙂
    Utan för revet här vid lagunen blir det stora svall som bryter, 0.5-1.5 meter uppskattningsvis. Såg nån göra en bakåt tidigare idag. När det blåser som idag håller jag mig innanför revet.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    gött…..surfa på…..
    måste testa Naxos nästa gång alltså…. 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juli, 2016 vid 10:03

    Tisdag – Kl 12.00 är det i innerskärgården enligt prog, dvs 4-7 m/s och lägre vid Fituna enligt vindmätaren. Med gårdagen i åtanke och som det ser ut så skulle jag gissa på att västvinden består och att vi inte kan räkna med sjöbris. Molnen har nämligen gått långt ut. I värsta fall blir det sjöbris som dödar västvinden helt och så blir det bara kaka av alltihop. Grundtips är dock att proggen håller.

    Tio minuter senare är det öppet lopp! Det står och väger. Västvinden dog…

    Vid 13-tiden kommer stora mörka moln från väst. Kan bli svårt att få till en surfdag i dag.

    Brisen kom igång på allvar först vid 16-tiden med rätt bra tryck i södra skärgården. Uppåt 10 m/s på em helt utan inslag av väst. Proggen rök i solskenet!

  • electric

    Medlem
    5 juli, 2016 vid 19:36

    @Herr Pelegrin 740036 wrote:

    Tisdag – Kl 12.00 är det i innerskärgården enligt prog, dvs 4-7 m/s och lägre vid Fituna enligt vindmätaren. Med gårdagen i åtanke och som det ser ut så skulle jag gissa på att västvinden består och att vi inte kan räkna med sjöbris. Molnen har nämligen gått långt ut. I värsta fall blir det sjöbris som dödar västvinden helt och så blir det bara kaka av alltihop. Grundtips är dock att proggen håller.

    Tio minuter senare är det öppet lopp! Det står och väger. Västvinden dog…

    Vid 13-tiden kommer stora mörka moln från väst. Kan bli svårt att få till en surfdag i dag.

    Brisen kom igång på allvar först vid 16-tiden med rätt bra tryck i södra skärgården. Uppåt 10 m/s på em helt utan inslag av väst. Proggen rök i solskenet!

    I Södertäljeleden (Torö-Södertälje) blev det inte sjöbris alls (precis i enlighet med min egen och Pelegrins (initiala) spådom), tolkat på basis av mina egna observationer långt in (och konsultation av olika vindmätare). Väst/sydvästvinden var helt enkelt för stark – och därmed gissar jag att de som valde Torö gjorde ett bra val. Så långt ut blir ju sjöbrisen aldrig stark (och kan tvärtom “förstöra” schysst grundvind).
    Om någon som var på plats vid Torö resp Fituna skulle det vara intressant att få bekräftelse eller mothugg!
    /Lars

    Fick nu bekräftelse betr Torö, där det körts 6.5 i Käringviken.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 07:24

    TORSDAG GÄSSAR DET – På morgonen gässar det brett på väst med minst 8 m/s över fjärden i södra. Proggen säger likadant hela dagen och till det sol!

  • labbe

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 07:53

    Någon som ska ut idag? jag funderar på Rasta /L

  • surfing_is_great

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 07:55

    Hoppas komma ifrån efter lunch, blir rasta för mig!

  • labbe

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 08:35

    Perfa! jag skickar rapport när jag är där

  • labbe

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 09:48

    Rasta ser riktigt bra ut, gäss överallt, riggar 5,4

  • labbe

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 09:50

    De håller på med vägarbete på lönnviksvägen, jag tog andra avfarten (lönnviksvägen 41-47 står det på skylten) det funkade bra även om de hade skyltar där också , längre ner närmare parkeringen

  • labbe

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 10:42

    Rasta 5,4 funkar i byarna men en hel del guppa mellan, riggar 6,7

  • labbe

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 11:18

    Lätt överriggad i byarna med 6,7, ser att det är någon som kör lite längre norrut, jag går i vid den lilla fotbollsplanen med midsommarstången , är det längre upp man ska gå i ? Eller är det någon som kör från sin tomt? Ser ut som är bättre vind och jämnare längre upp

Sida 28 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.