Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • henryk

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 11:50

    Det är anbsolut där du är man går i på rasta :). Närlunda ser bra ut körs mellan 5,5 – 7,7 typ… 🙂

  • labbe

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 12:10

    Tack, jag åker till närlunda istället

  • staffomania

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 12:39

    @labbe 740083 wrote:

    Lätt överriggad i byarna med 6,7, ser att det är någon som kör lite längre norrut, jag går i vid den lilla fotbollsplanen med midsommarstången , är det längre upp man ska gå i ? Eller är det någon som kör från sin tomt? Ser ut som är bättre vind och jämnare längre upp

    Är det inte ALLTID, oavsett vad man kör, bättre och jämnare vind högre upp. 😀

  • raggarn

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 13:15

    @staffomania 740087 wrote:

    Är det inte ALLTID, oavsett vad man kör, bättre och jämnare vind högre upp. 😀

    exactement….som vi fransmän säger…. 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 juli, 2016 vid 16:08

    Vi körde ett par timmar mitt på dagen på Horsan. En testade 5.5 – för litet. Tog 7.5 – för stort och bytte tillbaks till 5.5. En annan 7.0 – för stort och bytte till 6.5. Körde själv 6.7 men det var bara kaka av allt. Korta byar med inget emellan. En kryssade långt ut på fjärden men trots att det gässade friskt var byarna för korta. Hoppas andra hade bättre tur med dagen, som såg så fin ut.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 juli, 2016 vid 11:37

    Fredag – Lite bris längst ut i kustbandet men molnen har t o m nått ut till Nåttarö. Gässar på öppet hav 14.30.

  • jiveman

    Medlem
    8 juli, 2016 vid 18:43

    Är sugen på att surfa i morgon från lunch och framåt.
    Tänkte höra om det blir fler och i så fall vart. Är inställd på lite 7.5-8.2 segling.
    Förväntar mig ej supervind men ändå hyfsad fart.

    Claes

  • tigerflash

    Medlem
    8 juli, 2016 vid 19:04

    Också sugen… Nynäs ser ok ut efter lunch. Frågan är om det kommer orka in till ex fituna eller om man måste tanka bilen och åka längre !!?? Är dock lite glest med stora segel då jag gjort mig av med 8,0an och har störst 6,5 just nu.” Letar efter något runt 7,5″ / Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • jiveman

    Medlem
    8 juli, 2016 vid 19:12

    Vi kan väl stämma av i morron strax före lunch och se om SMHI är på vår sida eller ej.
    Det kanske kommer fler och fler förslag.
    Syns i morron.

    Claes

  • tigerflash

    Medlem
    8 juli, 2016 vid 19:31

    @Jiveman 740121 wrote:

    Vi kan väl stämma av i morron strax före lunch och se om SMHI är på vår sida eller ej.
    Det kanske kommer fler och fler förslag.
    Syns i morron.

    Claes

    Låter som en plan. Dalarö visar lite bättre grundvind.. 7-11 vid 14-17 tiden i morgon . Men mycket kan hända tills dess. Hörs i morn../ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • tigerflash

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 08:28

    Verkar bli lite konstiga vrid på tex Dalarö i samband med regn som kommer in och då går från rak syd till nord!!! Sker dock senare om man ska tro SMHI. Däremot visar tex nynäs stadig sydväst och lite bättre tryck.” Vad nu den prognosen är värd”
    Fituna får man kanske stoppa ner i säcken igen om det inte ändras dom närmsta timmarna. V-nv. Tankar och förslag för dagen någon?? / Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • jiveman

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 09:03

    Jag är säkert en naivt optimist. Åker till Dalarö. Är där 13,15 med 7,5 i högsta hugg.
    Har aldrig varit där . Hittar man rätt utan guide?

    Tack, Claes

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 09:06

    Lördag – Vad gäller södra skärgården så gäller det nog att pricka in rätt timmar på em. Är man ute för tidigt kan vinden vara för svag. Är man ute för sent så lär det kunna bli vindvrid åt alla möjliga håll men kanske mer i styrka Gissar att man ska hoppas SYDVÄST TIDIG EFTERMIDDAG som runt 11 verkar vara på G att ta över västvinden från i morse. Dalarö, Årsta eller Nynäs snarare än Fituna.

  • tigerflash

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 09:08

    @Jiveman 740133 wrote:

    Jag är säkert en naivt optimist. Åker till Dalarö. Är där 13,15 med 7,5 i högsta hugg.
    Har aldrig varit där . Hittar man rätt utan guide?

    Tack, Claes

    Jag är också optimist…😃 knappa in askfatsvägen” återvändsgata ner mot hamnen” längst ner finns en vändplan där man parkerar och riggar. Sen går man i till vänster om stenbryggan och går upp liten bit i vattnet så man slipper bryggan. Funkar utmärkt .😃

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • tigerflash

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 09:36

    Åker till Dalarö om 15 min…är där vid 12:30ca

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sida 29 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.