Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • labbe

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 12:17

    Torö kärringviken 5:4 & 96l funkar fint, andra kör 6,2 & 5,3

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 12:31

    På Horsan körde vi båda ut med 6.5 efter kl 10 på SV vilket var ok, åtminstone i byarna, till kl 13 då det ökade på rejält och blev väl mycket syd i vinden. Gissar är det hade gått att köra med 5.0-5.5.

  • sundheden

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 13:47

    Jag gick ut med 6.5 vilket var perfekt här i Byvik… Eh jag menar Brevik.

    Nyss när ett regn kom ökade det sjukt.
    a62c92afc62fd57e0c4a0bd3442d5220.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • labbe

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 14:08

    Kom ett regnmoln och då droppade det, packar ihop för idag (hämta 5:0 på dagis) sist jag kollade var det hyfsad planing med 6:2

  • pete

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 16:08

    Labbe, förvarar du fem-nollan på dagis? 😉
    Hade varit perfekt på Fituna idag, en av årets hittills bästa Fituna-dagar vågar jag nog påstå, iallafall fram till halvtre då det vred o droppade med en molnfront. Full fart med 4.7 (det kördes både mindre o större).

  • sundheden

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 16:13

    Blåser helvete sen en trekvart i Brevik.
    Orkar inte rigga om.
    Fullt nedhal på 6.5an, bytt fena, lägre bom, längre tampar… Går fort satan. 😄

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • speedfreak

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 16:26

    Härlig breviksrapport!
    Själv fick jag packa ihop lagom till att det började blåsa fint men var sjukt överriggad med 7.5an. Funderar på ett nytt försök imorgon måste packa mer godis till barnen så även de blir nöjda 😉.

  • labbe

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 17:33

    Hmm verkar som fituna var ett bättre val idag, jag funderar på torö imorgon, får hålla bättre koll på fitunamätaren när jag åker ner…

  • isaac

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 18:14

    Det blir frukost på Stenstrand imorgon :cool2:

  • staffomania

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 19:23

    @labbe 740608 wrote:

    Hmm verkar som fituna var ett bättre val idag, jag funderar på torö imorgon, får hålla bättre koll på fitunamätaren när jag åker ner…

    Nja när jag kom ut på vattnet vid 15 så dog vinden helt och sen var det helt värdelöst.

  • electric

    Medlem
    8 augusti, 2016 vid 19:32

    @labbe 740608 wrote:

    Hmm verkar som fituna var ett bättre val idag, jag funderar på torö imorgon, får hålla bättre koll på fitunamätaren när jag åker ner…

    Ja, Fituna var verkligen rätt val! – det drog rejält, tydligen mer än på Torö och alla andra ställen – och vi körde från 3.7 och uppåt, de flesta mellan 4.0 och 4.9! Men det funkade bara fram till ca kl 16 eftersom vinden då började vrida mot väst pga den front som närmade sig. Då var det bara att lägga av (även om någon senkommen försökte köra ändå, med föga framgång vad jag såg).
    /Lars

  • labbe

    Medlem
    9 augusti, 2016 vid 07:41

    Rullar ner mot torö nu

  • sundheden

    Medlem
    9 augusti, 2016 vid 07:56

    Om jag ändå hade mindre segel och en FSW-bräda nu!
    Hur ofta blåser det för mycket i dessa trakter?
    Nej det finns inget som heter blåser för mycket… Vind är vi inte bortskämda med så jag klagar absolut inte! 😀

    Med frukosten i halsen funderar jag på vart jag ska…
    Bäst vind verkar man hitta söder om stan, hemmaspoten Brevik ska bjuda på stark byvind.

    Ses på vattnet! / Stefan

  • jiveman

    Medlem
    9 augusti, 2016 vid 08:25

    Undrar om det inte är byvind i hela Sverige idag. Vi är några stycken som ska föröka trotsa byvinden vid Björkviks brygga, Ingarö idag kl.11.30.

    Mvh Claes

  • goose

    Medlem
    9 augusti, 2016 vid 08:40

    Rapport Torö. Vinden borta, max 6-7 m/s. Dåligt dåligt dåligt

Sida 40 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.