Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • staffomania

    Medlem
    31 oktober, 2016 vid 23:14

    @Alltidxx 742043 wrote:

    Jag var på Fågelöudde förra helgen och några till trevliga var där. Jag satte en gopro kamera på bommen och masten och filmade eländet för det gick rätt dåligt halva tiden och jag fick simma i land 3 ggr! Wtf liksom. Kanske känner någon igen sig i bakgrunden :laugh:

    https://www.youtube.com/watch?v=Q81RBS9_K_8

    Riktigt skön film! Mer sånt på konfen!

  • mexi_

    Medlem
    1 november, 2016 vid 05:19

    @Alltidxx 742043 wrote:

    Jag var på Fågelöudde förra helgen och några till trevliga var där. Jag satte en gopro kamera på bommen och masten och filmade eländet för det gick rätt dåligt halva tiden och jag fick simma i land 3 ggr! Wtf liksom. Kanske känner någon igen sig i bakgrunden :laugh:

    https://www.youtube.com/watch?v=Q81RBS9_K_8

    Störtskön rulle!!!
    Impad av din uthållighet och roligt klippt👍

  • electric

    Medlem
    1 november, 2016 vid 11:20

    Landsort nu. Om man extrapolerar detta några timmar framåt så …
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 november, 2016 vid 12:29

    AlltidXX – Det var bland det mest underhållande jag sett på länge! Vi förstår vilket slit det var och sedan blir man glatt förvånad när Du kör med fullt spett!👍👍👍👍👍

  • irieman

    Medlem
    1 november, 2016 vid 14:57

    Håller med, riktigt bra film!

    Har för övrigt en Bic Astro Rock som jag inte kört på väldigt länge. Senast jag körde den var just på Fågelöudde faktiskt.

  • alltidxx

    Medlem
    1 november, 2016 vid 17:13

    Tack alla! Jättekul att ni tyckte om den 🙂

  • dendrite

    Medlem
    1 november, 2016 vid 18:24

    Brevik bjöd på fin vind i eftermiddagsregnet! Lyckades inte med gipparna idag heller men blev lite hopp och gick undan rejält stundtals. SO funkar väldigt bra där 🙂

  • mrquality

    Medlem
    1 november, 2016 vid 21:19

    @Alltidxx 742043 wrote:

    Jag var på Fågelöudde förra helgen och några till trevliga var där. Jag satte en gopro kamera på bommen och masten och filmade eländet för det gick rätt dåligt halva tiden och jag fick simma i land 3 ggr! Wtf liksom. Kanske känner någon igen sig i bakgrunden :laugh:

    https://www.youtube.com/watch?v=Q81RBS9_K_8

    Respect! 😉 Du har din första funboard bräda kvar från 1990, jag tycker att det är helt fascinerande. Nice, cool och larorik video :laugh:

  • sailortrash

    Medlem
    2 november, 2016 vid 08:07

    de där brädorna är skumma att segla, men egentligen inte så dumma ändå
    jag har en gammal CLS som jag räddade från tippen i början av min vindsurfing karriär
    jag har kört den nere på Haga en del, i blandade vindstyrkor, och trots sin storlek och tyngd (framförallt tung), så går den sjukt fin i vattnet och är rätt snabb. Jag tror det är en typ vågbräda, men på ca 120 l eller så..den har nästan all volym kring mastfoten och supertunn pin-tail. Tailen gör att den svänger supernice, trots sina nästan 3 meter..

    inte jätterolig kanske, men man cruisar fint på den. Däremot funkar den inte med moderna riggar, går inte att kliva i stropparna som sitter alldeles för långt bak

  • sundheden

    Medlem
    4 november, 2016 vid 13:55

    Vad säger ni om helgen kyla vs. vind? Köldeffekten är rätt påtaglig nu.
    Ok vind imorrn, grym på söndag.

    Exempel94bdfae827e2f9b5a3d21e5267a475a0.jpg

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • alltidxx

    Medlem
    4 november, 2016 vid 17:42

    @sailortrash 742078 wrote:

    de där brädorna är skumma att segla, men egentligen inte så dumma ändå
    jag har en gammal CLS som jag räddade från tippen i början av min vindsurfing karriär
    jag har kört den nere på Haga en del, i blandade vindstyrkor, och trots sin storlek och tyngd (framförallt tung), så går den sjukt fin i vattnet och är rätt snabb. Jag tror det är en typ vågbräda, men på ca 120 l eller så..den har nästan all volym kring mastfoten och supertunn pin-tail. Tailen gör att den svänger supernice, trots sina nästan 3 meter..

    inte jätterolig kanske, men man cruisar fint på den. Däremot funkar den inte med moderna riggar, går inte att kliva i stropparna som sitter alldeles för långt bak

    Ja jag känner igen det där. Bic Electric har också volymen kring mastfoten. Det gör förvisso att den är snabb när det väl trycker på och man har en mindre del av brädan i vattnet, men skapar en del andra stökigheter.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    4 november, 2016 vid 19:36

    @Sundheden 742108 wrote:

    Vad säger ni om helgen kyla vs. vind? Köldeffekten är rätt påtaglig nu.
    Ok vind imorrn, grym på söndag.

    Exempel94bdfae827e2f9b5a3d21e5267a475a0.jpg

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Funderar på Lilla Sand på Söndag, får ev med mig ett par galningar till. Får se hur det känns på Söndag Morgon.

    Skickat från min LG-X150 via Tapatalk

  • vindsokaren

    Medlem
    4 november, 2016 vid 21:52

    Shit! Kallt ju.
    Nä brukar inte ge mej men nu har jag ställt om till is.

  • mrquality

    Medlem
    5 november, 2016 vid 07:32

    Jag ska till näsbypark idag, har med mig lite varm vatten som jag kan hälla i våtdräkt efter har vindsurf. Det gäller att köra lite warm up innan hoppa in i vatten. Vi får se 😉

  • sundheden

    Medlem
    5 november, 2016 vid 10:10

    Vintersurf expectation 😆
    52e31da6d969f43cb14853e2014e7fe9.png

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sida 64 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.