Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • labbe

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 09:09

    Aahh hinner inte ner till torö idag, bra dag att testa stenstranden för mig annars, försöker ta en sväng till närlunda runt lunch

  • sundheden

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 09:39

    Dags för mig att hitta ett jobb där jag kan flexa som jag vill.
    Fan va vind man missar med ett 8-17-jobb.

    @sailortrash
    Är med på det vid tillfälle när proggen ser lovande ut.

  • sailortrash

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 10:23

    funderar faktiskt på nästa helg, öland eller varberg…tors-söndag

  • sailortrash

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 12:44

    Fin dag för slalom på trälhavet, jämn vind för att va väst. Platt och fint…7.0/6.5 och 130 l lär funka fint

    Attachment Image
    Attachment Image
  • labbe

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 14:52

    Närlunda kört 6:7 & 122l funkar bra, ökar nu och vrider lite mer mot väst, hade jag möjlighet att vara kvar hade jag riggat 5:7 nu

  • pete

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 17:06

    Hemma från Torö: som befarat fick de morgonpigga bäst utdelning; redan vid 10-tiden började vinden och vågorna minska (typ 4.7-segling innan dess) men med större bräda (105 fsw) gick det att köra hyfsat med 5.4 dock en del guppa emellanåt. Vid 14:30 ökade det till 4.7 igen, med bibehållen bra vinkel för Stenstrand (vsv).
    För övrigt: det är märkligt vad denna drogen är vanebildande; flex-, komp- o goodwillkontona stretchas lika hårt som familjebanden så här års, men ut på vattnet ska man likförbannat… 🙂
    /Peter

  • dendrite

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 17:20

    Härligt att det blev utdelning på Torö Peter! Nice med lite sol också, inte ofta det klaffar med sol och vind denna årstid…

  • evert

    Medlem
    4 oktober, 2017 vid 18:58

    Imorgon ser det lite dött ut, eller känner någon till en lokal virvelvind? Annars kanske fredag kunde vara något? Nån som ska ut då? 🙂

  • cottin

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 08:52

    Jag funderade också lite på fredag (imorrn). Men vart åker man på NV? Spotguide ger typ Askrikeviken, “Mycket bra vindar på NV. Mycket svårt att starta”. Någon med erfarenhet? Hoppar man i från 2 meter hög brygga eller är det svårt att starta för kiteare?

    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=2a1&Page=2&WindDir=Nordvast&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=612

  • steffo

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 10:49

    En snabb bild vid 8 tiden.

    Attachment Image
  • _frippe_

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 10:59

    Snyggt Steffo! Cottin, jag känner inte till Askrikeviken men har noterat att informationen om launch på spotguiden verkar vara för kitare.

  • evert

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 12:28

    Askrikeviken imorgon vid 10 skulle kunna vara något, om vinden är på plats.

    Alternativt Torö, men det är ju så långt att åka..

  • cottin

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 13:45

    Hmm.. ja, slår man in Lidingö på SMHI så är det bara kring 5 m/s imorrn. Man kanske måste ta sig till kustbandet, typ Torö för att ha någon chans på planing. Hittade något som heter Rangsta Brygga om man inte orkar ta sig hela vägen till Torö. Men har man redan åkt så långt kanske det bara är snålt att inte fortsätta 🙂
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=2a1&Page=2&WindDir=Nordvast&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=152

  • smurfolle

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 19:06

    Är det nån som åker till Torö imorn?

  • cottin

    Medlem
    5 oktober, 2017 vid 19:13

    Jag åker om någon annan åker 🙂
    Förmiddag, där vid 10? Eller ska folk hålla på och jobba och ha sig…

Sida 55 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.