Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • evert

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 11:24

    Ja, ruset från Torö i fredags har lagt sig och nu börjar desperationen komma igen.. Lidingö brofäste för mig om ca en timme!

    Ha så härligt på Torö!

  • smurfolle

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 12:30

    Vi parker på vanliga parkeringen nu. Vi e 6 vindsurfare som går ut här..

  • mrquality

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 19:22

    Jag var på Fågelöudde men det blåste för lite, lite planing här och där men ignen hög fart.

  • sebbekitte

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 19:37

    Torös baksida var riktigt trevligt för två surfgubbar som körde vågis med 5.0 och 5.4.

  • sundheden

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 19:47

    Vinden har helt klart blåst väldigt olika på håll å kanter idag.
    Vid Rullsand hörde jag man körde överiggad med 3.4 och 3.7, ni på Torö hade skoj med 5.0 och 5.4.

    Vi var några som försökte oss på Fågelöudde på Lidingö, det kändes lovande när både Lagnögrund och Loudden visade 12 i byarna, på plats valde jag 7.5an. Men inte ens det räckte till utom i några korta byar.
    Guppade runt 1½ timme och jagade byar, när vinden vred mot N så vart det helt kört.

  • pete

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 19:54

    Käringviken funkade över förväntan på NV måste jag säga. Dessutom är det ju stådjupt i bukten norr om, så stället borde funka perfekt som nybörjarspot på lagom NV. Men idag seglades det typ 4.7-5.4 och vågbrädor, bra tryck mestadels, en hel del fina vindvågor, inte mycket regn förutom när det riggades ner vid femtiden. Bra spot på NV! /Peter

  • sailortrash

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 19:56

    Mätaren vid eggegrund låg mellen 21-25 m/s idag eftermiddag…alltså: hade jag åkt dit hade jag ändå inte kunna köra med 4.2 för den funkade inte sist i 18/19 m/s..

  • irieman

    Medlem
    8 oktober, 2017 vid 21:36

    Håller med Pete, Torö var riktigt bra på NV, körde 4.7 och 86 liter. När det var NV-NNV så var det kalas, lite vindhål här och där när det var lite mer VNV ett tag.

  • evert

    Medlem
    9 oktober, 2017 vid 00:02

    Torö ser lovande ut igen på tisdag..! Någon som kan då?

  • evert

    Medlem
    9 oktober, 2017 vid 16:39

    Imorgon ser ut att vara en av veckans mest lovande dagar, är det någon som tänkte ge sig ut? 🙂 Vore trevligt med sällskap.

    @sebbekitte Jag hörde det ska finnas gott om parkering även på baksidan, och att det är nära till vattnet därifrån, är det något du kan konfirmera? Inga konstigheter när man ska ut vid den spoten?

  • jiveman

    Medlem
    9 oktober, 2017 vid 18:18

    Jag hänger med till Torö i morron. Ser helt ok ut.
    Ropa till vart ni parkerar . Fungerade bra i söndags på NV att gå i på vanliga stället.

    Hörs, Claes

  • evert

    Medlem
    9 oktober, 2017 vid 18:26

    Kul! När siktar du på att vara där? Ser vinden ska vrida mot ost på em så jag tänkte åka hemifrån vid 9, så där innan 10.30 i så fall.

    Skulle vilja undersöka baksidan, men om jag inte kommer först tar jag samma ställe som övriga! 😀

  • jiveman

    Medlem
    9 oktober, 2017 vid 18:38

    Fint jag är där 10.30.
    Jag väntar på vanliga parkeringen 10.30 så kan vi åka vidare och undersöka ev. baksidan.

  • sebbekitte

    Medlem
    9 oktober, 2017 vid 18:40

    Det finns skapligt med plats på baksidan och man riggar vid parkeringen. Sen får man bära prylarna ca 200 meter åt vänster längst med stranden för att sedan surfa snett ut åt höger. Funkade klockrent i söndags.

    Attachment Image
  • evert

    Medlem
    9 oktober, 2017 vid 19:40

    Tack!! Toppen, vi ses imorgon!

    Jag har nr 0739262070 om du vill stämma av plats innan, Claes!

    /Eva-Lena

Sida 58 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.