Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf vid kapellskär

  • Surf vid kapellskär

    Publicerad av kimengqvist på 8 juli, 2014 vid 13:11

    Tja!
    Någon här inne som brukar surfa vid kapellskär eller andra spots vid Norrtälje?
    Har stuga där ute och då jag är nybörjare men köpt all utrustning nu så vore det naja att hitta några att surfa med. Surfat på lite insjöar runt rådmansö,men även vid kapellskär som jag tycker om så länge det är onshorevind.
    Bor annars i Aspudden så tips på bra surfställen för nybörjare/medel ställen runt Sthlm vore kanon
    /Kim

    leak91 svarade 6 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 juli, 2014 vid 13:30
  • swe176

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 07:01

    Vad är det som hänt vid Kapellskär? Det verkar som om dom grävt sonder hela stranden och dumpat lera och sten utanför bryggan.
    Är det någon som varit där i år?

  • stoorfaen

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 07:36

    Halloj Kimengqvist! Det är många som kör Kappis, idag kommer det säkert att vara massa på plats, alternativt kör de på sandtungan väster om själva klubbhuset från 16 idag. (du kör av till höger på grunsvägen ca 100 meter innan klubbhuset och håller sedan vänster. Därifrån går du sedan förbi bommen rakt söderut på vägen/stigen till vattnet, ca 300-400 meter?). Kom dit så bjussar vi på kaffe och snackar om vart och när man kör runt Norrtälje!

    Angående stranden vid gamla klubbhuset så är det kommunalt vatten/avlopp till marö som har lagts ned därifrån…smart?!?

  • stoorfaen

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 05:38

    Det blev 12 gubbs på vattnet igår, du får hänga på nästa gång!

  • sailortrash

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 06:40

    @stoorfaen 726603 wrote:

    Det blev 12 gubbs på vattnet igår, du får hänga på nästa gång!

    när var ni där? jag var där mellan 11.30 och 13.30 och då var jag själv med brorsan..grymt fin vind dock..

  • stoorfaen

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 08:37

    Kul! Jag dök upp som 4a på plats runt 16 och körde nog till 19 kanske?

  • sailortrash

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 12:56

    Med klubbhuset menar du där det är fik och loppis nu?

  • stoorfaen

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 13:05

    Precis

  • kimengqvist

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 14:50

    Tjena!
    Såg ditt svar nu, lite sent men kul och höra att några kör Kappis, får kolla in sandtungan nån gång, aldrig varit där. Haft mycket med plugg & jobb men hunnit med Solsidan och Tyresö på sistone, trevliga ställen. Ska ut till sommarstugan lör-sön,får se hur vinden tar sig om det blir någon åktur.

  • leak91

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 09:13

    Ska någon till Kapellskär idag??

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf vid kapellskär

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.