Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfzones begagnade shop död !?

  • Aquario

    Medlem
    6 juli, 2012 vid 22:13

    Jag annonserade över en månad för att bli av med en nästan ny bräda för under halva nypriset, men förr eller senare dyker det upp någon som är i behov av just det man säljer. Har man rätt pris och tålamod så blir man av med prylarna förr eller senare. Det verkar dock lättast att bli av med hyfsat moderna och billiga nybörjarpaket.

    Ditt segel är kanske inte det mest eftertraktade denna vindfattiga sommar eftersom det behöver blåsa lite över 10 m/s om det skall vara lönt att rigga ett 5.0 och plana med lite marginal.

  • stinger

    Medlem
    7 juli, 2012 vid 18:11

    I den storleken letar nog de flesta efter vågsegel (?)

  • frippe75

    Medlem
    8 juli, 2012 vid 16:07

    dead!!!

  • raggarn

    Medlem
    9 juli, 2012 vid 09:38

    beg-shopen e inte död………bara sporten…när det inte blåser…….här hemma :-O
    och man inte vill ha prylar över 7m2
    vi får göra om den här till en äkta gnälltråd

  • tws

    Medlem
    9 juli, 2012 vid 12:33

    Jeg får ikke engang lagt inn noe på Kjøp/salg ???? Ok, skriver her da:

    Selger 6 stk Gaastra IQ (4.0 / 4.2 / 4.5 / 4.7 / 5.0 / 5.3 ) til
    1700kr per stykk. 5.0 har ett lite hull (duk-reparert) men trenger ikke seilmaker og går derfor for 1400 spenn!!!4.2 og 4.7 er brukt 2 ganger hver. Ring +47 19517509 hvis du vil ha moderne serie av beste 4 spilers seilet til rimelig pris.

    pluss:
    1 stk Quatro 76L KT 2012, 5500kr
    1 stk Quatro 85L LS 2012, 5500kr

    // Thomas, N-14

  • challgren

    Medlem
    9 juli, 2012 vid 13:14

    Att posta här istället för på Köp & Sälj gör ju inte att den lever mer direkt 😉

    Vad får du för felmeddelande TWS, vilken browser använder du?

    /Christian

  • stinger

    Medlem
    9 juli, 2012 vid 13:40

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=83979&page=16

    kanske har den tråden tagit över K&S???

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juli, 2012 vid 19:34

    Aquario – Jag håller med Dig om att med tålamod går det både att köpa och sälja via Surfzone. Som säljare får man nog inte var för optimistisk och det kan vara värt att ladda lite lågt om man vill ha snabbare affär. För små brädor, små segel och äldre prylar är det antagligen köparens marknad. Vad gäller segel specifikt så har jag köpt alla mina till hyfsade priser på begmarknaden via Surfzone.

  • rabbit

    Medlem
    10 juli, 2012 vid 12:15
    stinger;692780 wrote:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=83979&page=16

    kanske har den tråden tagit över K&S???

    Det är ju, inte lite, knasigt att man förstör sitt eget köp&sälj forum som fungerat väl i över tio år med en forumtråd.

    Synd.

  • kevlarsjal

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 15:21

    Själv är jag mest trött på alla som försöker få ut saftiga överpriser för sina prylar.

  • stoorfaen

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 16:10

    Vad tror ni om att fixa in köp&sälj på mobila varianten av Steffo?

  • challgren

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 16:16
    stoorfaen;692930 wrote:
    Vad tror ni om att fixa in köp&sälj på mobila varianten av Steffo?

    Det är inte så enkelt som det låter men kanske går att lösa i nästa version av SZ.

    /Christian

  • svenne

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 19:23
    Kevlarsjäl;692927 wrote:
    Själv är jag mest trött på alla som försöker få ut saftiga överpriser för sina prylar.

    Skämtar du eller? Saker blir ju inte ens sålda för halva priset även om de är nya.

  • safesurfer

    Medlem
    12 juli, 2012 vid 08:20

    Håller med svenne. Sällan skådad en bättre begagnatmarkant än den på vindsurfingutrustning, undantaget kan vara nybörjar grejor som håller värdet bra. Anledningen är som jag ser det att de flesta som håller på med speed och vågsegling är eldsjälar som är beredda att betala för att ha det bästa. Nu då det inte sker lika snabb utveckling som på 90 och 00 talet så kan man fynda nästan identisk prestanda till mer än halva priset. Från en som köper det mesta begagnat.

    Problemet är nästan att priserna börjar vara så låga att man lika gärna har kvar grejerna i garaget bara utifall man skulle vilka plocka fram dem någon gång.

  • pedersen

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 06:14

    Vad hände med möjligheten att posta kommentarer till köp och sälj-annonserna?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfzones begagnade shop död !?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.