Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed SYD Cup -08

  • klang

    Medlem
    29 april, 2008 vid 12:43

    Det blir GPS tävling imorgon i Klagshamn, prognosen ser lovande ut för hela onsdagen. Några av oss kommer att försöka sätta igång strax efter 12.

    Lycka till allihop

  • tobhed

    Medlem
    30 april, 2008 vid 10:23

    Drogden visar 10m/sek – jag och Klang är på plats ca 13.30

  • axxelerator

    Medlem
    30 april, 2008 vid 19:54

    Blev det något köra av i Klagshamn idag?

  • tobhed

    Medlem
    30 april, 2008 vid 22:37

    Jo, vi var faktiskt 5-6 stycken. Föthållandena blev bättre och bättre hela tiden så frågan är om Ulf drog en vinstlott eller nitlott när han hoppade i när övriga fick sluta pga av utmattning. Själv kom jag 1 timme försent, oduschad och i typ surfkläder, till en fest – min fru var inte helt lycklig om vi säger så…. 😉

  • tobhed

    Medlem
    30 april, 2008 vid 22:49

    här kan du förlja när de lägger upp sina sessioner
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=6698

  • alexxx

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 08:21

    @tobhed 462177 wrote:

    Jo, vi var faktiskt 5-6 stycken. Föthållandena blev bättre och bättre hela tiden så frågan är om Ulf drog en vinstlott eller nitlott när han hoppade i när övriga fick sluta pga av utmattning. Själv kom jag 1 timme försent, oduschad och i typ surfkläder, till en fest – min fru var inte helt lycklig om vi säger så…. 😉

    Då e de sant som dom säger ”de kostar å ligga på topp” Ulf såg ut att få några riktigt finna repor, ska bli kul att se hans tider.
    Jag kom i alla fall sist, men e glad ändå! INGENTING gick ju sönder i går.

  • kapten-k

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 08:30

    Jag var där och körde 8.1 mellan 10.30 och 13.00
    har inte fått min gps än…

    nåt allvarligt fel på min mobil kamera…

  • klang

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 09:51

    Himla kul det här med cupperiet.

    LBWS har en Garmin Gekko att låna ut till den som inte ännu fått tag på en GPS… det är bara att säga till så tar jag med den.

    Nu saknar vi bara Uffes postings, vi avvaktar med spänning. Just nu ligger Tobbe i en klar ledning för första omgången.

  • surfan

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 10:25
    Klang;462228 wrote:
    Nu saknar vi bara Uffes postings

    Resultat
    Deltagare sänder sitt average 5×10 sek resultat till http://www.gps-speedsurfing.com/ senast kl. 12.00 dagen efter.
    OBS Var noga med att använda följande stavning på respektive plats.

    Då är uffe diskad eller??

  • klang

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 14:32

    Så, då är alla resultat på plats och resultatet av första omgången blev följande:

    1 Ulf Sjostedt 31.16 knots
    2 Tobias Hed 30.86 knots
    3 Robert Klang 30.48 knots
    4 Jonas Thell 28.76 knots
    5 Alexander Ekman 27.96 knots

    Stort tack för att ni tog er tid att lägga upp era resultat redan till dagen efter till ~ kl.12. Det är väldigt kul att kunna sammanställa resultatet redan dagen efter.

    Och förstås ett stort grattis till Ulf som vann första omgången.

  • klang

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 14:37

    @surfan 462233 wrote:

    … senast kl. 12.00 dagen efter.

    Då är uffe diskad eller??

    Njaa, även om det är lockande att hoppa upp på 2:a plats… och det är viktigt att resultatet kommer upp så fort som möjligt… så är det även så att vi ibland (dock sällan) ger dispans till de som har problem med tiden eller tekniken, Uffe fick strul med gps-speed siten och detta kan vi inte klandra honom för.

  • jester

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 17:12

    Klang o resp tävlingsansvarig har fått mail ang. hur man publicerar resultaten på min server…

  • bjornen

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 17:19

    @Jester 462280 wrote:

    Klang o resp tävlingsansvarig har fått mail ang. hur man publicerar resultaten på min server…

    Räknas resultaten på 08 cupen ?
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57025
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=6560

    //Björn

  • tobhed

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 17:28
    Klang;462255 wrote:
    Njaa, även om det är lockande att hoppa upp på 2:a plats… och det är viktigt att resultatet kommer upp så fort som möjligt… så är det även så att vi ibland (dock sällan) ger dispans till de som har problem med tiden eller tekniken, Uffe fick strul med gps-speed siten och detta kan vi inte klandra honom för.

    Jag tar honom nästa gång…. 🙂 Då ska jag inte segla 7 mil innan de bra förhållandena börjar (såg att jag körde 8 mil på 3 timmar igår…)

  • jester

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 17:30

    Björn: Kolla med GetWet

Sida 2 av 8

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed SYD Cup -08

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.