Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed SYD Cup -08

  • klang

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 20:16

    SweSpeed SYD Cup -08 – Heat 3 Habo Ljung

    Alltså, heat 3 blir i Habo Ljung imorgon tisdag 9/6

  • jester

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:00

    Tror Klangen menar Tisdagen den 10/6… 😉

  • klang

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:02

    @Jester 473721 wrote:

    Tror Klangen menar Tisdagen den 10/6… 😉

    O shit, tack jeppe, jag menade Tisdagen 10/6…

    (o jag som nästan lyckades lura bort alla motståndare, attans också…)

  • jester

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:04

    Den gubben går inte, serru

  • klang

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 20:54
  • mackee

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 20:58

    hur gick det för dig Klang?

  • joth

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 05:53

    @mackee 473980 wrote:

    hur gick det för dig Klang?

    Han hoppade över att regga nått. Tom jag vågade, med dom kassa farterna jag fick.

  • kapten-k

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 06:46

    Allt över 30 knop i det skvalpet som var i går tycker jag är imponerande.
    Har inte fått min gps än, och så stukade jag foten igår!

  • klang

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 07:58

    @mackee 473980 wrote:

    hur gick det för dig Klang?

    Det kan man fråga sig, vad hände egentligen? Lyckades aldrig stanna kvar i fotstropparna för att prova på en slör… Drar till OnWater för att handla nya skor idag… fungerar inte det så säljer jag skiten och börjar spela schack…

    Vi är alla djupt inponerade av dina tider mackan, bra jobbat. Hoppas du har vägarna förbi Lund fler gånger 🙂

  • glader

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 11:52
    Klang;474110 wrote:
    Lyckades aldrig stanna kvar i fotstropparna för att prova på en slör

    Halkade du ur dina nya stroppar eller var det en annan bräda?

  • klang

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 18:46

    Inte ens med Dakine Contour lyckas jag stanna kvar… förresten, jag har inte fått nått kontonummer ännu…

    Det är som Mackan sagt tidigare, att jag säkert har något fel på trimmet. Antagligen lyckas jag inte få tillräckligt mycket kraft som skjuter fram foten in i fotstroppen, jag står väl fel på något sätt.

    Nästa trim pryl jag skall prova näst är ett par kortare hängselelinor (26cm). Alla tips välkomnas så klart.

    Mina gamla skor (har köpt nya så klart :-P) är visserligen väldigt mjuka och sköna, men “korvar” sig något enormt. Foten halkar omkring i skon och då släpper greppet i stroppen till sist. Provade barfota i slutet och det blev bättre trots att stroppen då var alldeles för stor… har stora förhoppningar på den nya skon… Det är absolut inget fel på de nya stropparna, de är kanon!!!

    Men det är felet trimmet/stancen jag måste hitta/fixa

  • klang

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 19:00

    Jag tror vi saknar Jan Adolfssons resultat, kanske får vi uppdatera senare. Den nya resultat listan ser ut så här med 3 heat körda. De resultat som är inom paranteser är strykningar/discard (2 discards vid 5 heat körda)

    http://www.kinnas.com/speedcup/south/index.htm

  • pugge

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 20:19
    Klang;474293 wrote:
    Inte ens med Dakine Contour lyckas jag stanna kvar
    det är felet trimmet/stancen jag måste hitta/fixa

    Funkade det inte med att flytta fram mastfoten? Ingen expert på sånt här men kan ju alltid komma med förslag då jag själv haft enorma problem med just detta. Testa med mastfoten längst fram och extremt negativt uthal för att få så mkt tryck som möjligt i främre delen av riggen!

  • kinetic

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 21:15

    Klang: Smalare stance…hade själv precis samma problem med original-stancen (som är/var anpassad efter Bringdahl). Nu med smalare stance är problemet i princip helt borta, faktum är att jag kunde gått på en ännu smalare stance om man nu bara skall köra i “pungdrag” när det blåser ap-mycket ( i förhållande till segelstroleken), men jag känner att den främre stroppen skulle kunna vara ytterligare 3-5 cm längre bak…

  • klang

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 21:19

    @Pugge 474332 wrote:

    Funkade det inte med att flytta fram mastfoten? Ingen expert på sånt här men kan ju alltid komma med förslag då jag själv haft enorma problem med just detta. Testa med mastfoten längst fram och extremt negativt uthal för att få så mkt tryck som möjligt i främre delen av riggen!

    Ahhh… så långt fram… jag provade flytta fram mastfoten till mitten, men inte så långt fram… det skall jag prova… super… tack Pugge!

    Om man nu har mastfoten så lång fram vad är det man förlorar, kommer inte brädan att ligga med större yta i vattnet?

Sida 7 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed SYD Cup -08

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.