Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Team rider efter nybörjarkurs?!?

  • dadil

    Medlem
    21 augusti, 2011 vid 16:45
    Sportentusiast;666554 wrote:
    Det är ju strålande att vi kan roa! Och att one-linersen sitter som de ska (glöm inte vem det var som nominerade dig till årets one-linermästare på kitenation…).

    …Det är naturligtvis inte alls säkert att exempelvis Joel eller Ted är de som kommer att dominera i framtiden…

    Bengt-Erik

    nähä..?

  • jakobb

    Medlem
    21 augusti, 2011 vid 17:15

    man kanske skulle köpa sig en flytväst, sittsele, hjälm och brillor för någon chans att bli bättre än ted och joel kommer man väl ändå inte ha 🙁 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    21 augusti, 2011 vid 17:23

    Shit vad bittra ni är!!

  • windyboy

    Medlem
    21 augusti, 2011 vid 19:59

    Ert team verkar vara lite som en chansning på börsen. Som att köpa aktier, man väntar på framtida avkastning och betalar priset i förtid. Blir det ingen avkastning så kommer ni uppenbarligen få äta upp en del skit. Jag hoppas för er skull att ert team kommer att leverera i framtiden eftersom ni uppenbarligen snackar så mycket. Förutom att teamet verkar vara en klass för sig så tror jag inte att ni kommer att sälja så många kites med den attityden.

  • cortex

    Medlem
    21 augusti, 2011 vid 20:43
    Windyboy;666706 wrote:
    Ert team verkar vara lite som en chansning på börsen. Som att köpa aktier, man väntar på framtida avkastning och betalar priset i förtid. Blir det ingen avkastning så kommer ni uppenbarligen få äta upp en del skit. Jag hoppas för er skull att ert team kommer att leverera i framtiden eftersom ni uppenbarligen snackar så mycket. Förutom att teamet verkar vara en klass för sig så tror jag inte att ni kommer att sälja så många kites med den attityden.

    Bwahahaha… 210 inlägg till trots så verkar du inte riktigt fått koll på Steffo-känslan ännu. :grin::grin::grin:

    Sedan har jag faktiskt inte en aning om vad du menar med sista meningen. Vilken attityd? Att vi har humor? Att vi hängt en halv eon på Steffo och gillar att hinka in en och annan ironi då och då? Upplys oss gärna. Alltid kul när en konkurrerande leverantör kommer med lite feedback. 😉

    Oroa dig inte alltför mycket om hur vårt team “levererar” i framtiden. Att vi satsar på möjliga framtida talanger får du gärna se som en vild chansning. Det är nämligen precis vad det är.
    Blir killarna trevliga och hjälpsamma kitare som gillar att hänga med andra trevliga kitare på stranden så har vi redan där gjort en bra sak genom att få in dem i sporten.

    Blir de dessutom duktiga tävlingsåkare är det givetvis ett stort plus… men det är inte en nödvändighet.

    /Kaj

  • skanepaul

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 06:12

    Fattar inte hur man kan hänga upp sig på att en leverantör väljer att sponsra ev. talanger! Om något så är det bara kul och inspirerande.

    Svenska avundsjukan eller!?

  • mattiasn

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 06:22
    SkånePaul;666740 wrote:
    Fattar inte hur man kan hänga upp sig på att en leverantör väljer att sponsra ev. talanger! Om något så är det bara kul och inspirerande.

    Svenska avundsjukan eller!?

    Äkta svensk avundsjuka!

    Jacobb…. Inte fan var du någon fena på Kite när Skotten tog dig under sina vingar och hjälpte dig på traven med lite prylar.

    Redan förträngt kanske, nu när du hänger med de cooola närmast vägen 😉

  • pepa

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 08:19

    Teamåkare… Jag undrar varför man ens vill vara teamåkare? Okej om man FÅR utrustning varje år, men att ligga och köpa till inköpspris (en deal som de allra flesta teamåkare skulle vara glada att ha) känns bara dumt när andrahandsmarknaden är som den är. I köp/sälj kan du välja och vraka bland märken och göra klipp som du aldrig kommer i närheten av som teamåkare. Räknar jag bort ett par år med Cabrinha International har jag personligen aldrig haft så bra deal som nu när jag inte har någon alls.

    Och just det, Surfers är bäst.

  • acemattias

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 09:42
    Pepä;666751 wrote:
    Teamåkare… Jag undrar varför man ens vill vara teamåkare? Okej om man FÅR utrustning varje år, men att ligga och köpa till inköpspris (en deal som de allra flesta teamåkare skulle vara glada att ha) känns bara dumt när andrahandsmarknaden är som den är. I köp/sälj kan du välja och vraka bland märken och göra klipp som du aldrig kommer i närheten av som teamåkare. Räknar jag bort ett par år med Cabrinha International har jag personligen aldrig haft så bra deal som nu när jag inte har någon alls.

    Och just det, Surfers är bäst.

    Du glömmer raggvärdet av att vara teamåkare, det är ovärderligt:cool2:

  • nundy

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 09:52

    Håller fullständigt med Pepä. Jag tycker allvarligt talat det finns så sjukt många matrialbögar i denna sporten, varför inte hålla sig till en kite som man trivs med tills den går sönder eller av säkerhetsskäl inte går att köra längre?? Vi på begagnatmarknaden klagar inte. En vegas från 2006 står bra mot dagens c-kites.
    Ställer mig fortfarande väldigt frågande till om denna rabatt/giveaway skulle hjälpa någon till att bli bättre, i slutändan handler det ju nästan bara om antalet dagar på vattnet. Och självklart kan man då inte bo i stockholm!!

  • mjersen

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 10:27

    jag håller med alla!

  • regfellow

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 10:35

    Utan teamåkare hade ju inte andrahandsmarknaden varit så bra, så låt dem nu vara ifred!

    Dock tycker jag att man skall tvinga leverantörerna att kvotera in fler kvinnor i teamen!

  • sportentusiast

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 14:21

    Storm i ett vattenglas (i brist på verkliga stormar…)

    Jag håller också med alla. Nästan…

    Vi tycker också att det har gått inflation i teamåkandet så vi kommer att försöka hålla ner antalet s k riktiga teamåkare. Sen är det naturligtvis väldigt värdefullt att ha trevligt och duktigt folk på stränderna, inte tu tal om saken.

    Att elitsatsa på kort sikt inom kitesurfing i dagsläget är ingen större idé vad jag tror åtminstone, då vi exempelvis inte har en tävlingstour här. Men minst sagt stort cred till de som arrangerar enstaka tävlingar och exempelvis förra årets tour. Personer som ni är superviktiga! Och dessutom är det kul att titta på tävlingarna. Andra personer som Kristjan, Erik m fl på Nordic Surfers gör också ett stort jobb för att promota vår idrott i Sverige. Liksom många s k gamla rävar (exv Pepä då) som har bidragit till att ta oss dit där vi är idag. Någon/några av dessa hoppas jag kommer att coacha fram nya ungdomar i framtiden där vi som sponsorer bara underlättar lite ekonomiskt i en sport som är minst sagt dyr för en tonåring och det även om man köper begagnat.

    Kitesurfing är dock en liten och marginell företeelse bland idrotter i Sverige. En div 4 fotbollsspelare tjänar säkerligen bättre än en normalsponsrad kitesurfare. Jag börjar ett nygammalt jobb i månadsskiftet på http://www.redcord.se (http://www.redcord.no). Företaget och samarbetpartners jobbar som en del med elitidrottare och har tränat och behandlat både svenska och världs/os mästare internationellt och nationellt. Jag håller på att se om jag kan få med några kitesurfare (kvoterat och märkesoberende dvs inget direkt med F-One att göra!) i ett sponsorpaket som kan ge tillgång till kvalificerad träning/rehab, möten med andra elitidrottare, seminarier etc (se exempelvis http://www.jernvallenrehab.se eller http://www.klaralvskliniken.se som jobbar praktiskt med olika landslag/elitidrottare). Den krassa sanningen är att jag får vara glad om jag lyckas få med någon eller några och då talar vi som nämnts inte om några pengar utan tillgång till kunskap kring skadeförebyggande och prestationshöjande träning och i vissa förekommande fall rehab. Företagen vill helt enkelt ha personer som Svensson känner till (fast kitesurfing är en mkt coolare sport och det är grymt kul att titta på duktiga svenskar på stränderna…).

    Tävlingar och krängande av kites, brädor etc i all ära så handlar ju surfingen om så mycket mer för det stora flertalet. Många lägger också ned massa med obetald tid i lokala föreningar som exempelvis Stockholm Kiteboard för att hålla stränderna åkbara (varit en del förbud genom åren). Personligen ser jag ingen motsättning mellan en ungdomssatsning (i det lilla formatet) och det nöjessurf som de flesta av oss gör. Som ju nämnts så gör sponsring av prylar ingen stjärna utan det handla mer om talang, intresse, passion, rätt guidning/träning, att hålla sig skadefri etc (och dagar på vattnet då…). Pengarna finns f ö inte heller i sponsringen av tävlingsåkare och ff a inte unga sådana. Titta bara på vår klart bästa manliga surfare Mikael Blomvall, hur många svenska åkare kör idag på Nobile?!? (fast jag kanske är på “fel” stränder och det är fler än vad jag tror…).

    Aloha

    Bengt-Erik

  • luuddee

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 14:23

    epicepic

  • rrd_z

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 17:56

    internet war .. plockar fram chips o cola detta blir bara bättre o bättre o läsa inlägg ;))

    Surfa mer sura mindre 😉

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Team rider efter nybörjarkurs?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.