• imported_macts

    Medlem
    29 december, 2007 vid 14:18

    Vad surt med missilen! var det en sten eller haj?

  • andersbq

    Medlem
    29 december, 2007 vid 14:48

    Enligt Erik var det inte sten, så enligt uteslutningsmetoden så bör det varit haj.

  • ozkar

    Medlem
    29 december, 2007 vid 14:53

    Igår ett nytt gasta segel som total förstördes och idag en hel bräda, lågsäsong för surf nu men TT skördar endå material hehe……fyy surt med en hel bräda

  • surfan

    Medlem
    29 december, 2007 vid 15:13

    Ja detta var nog bland det roligaste på länge att se Erick ha två brädor!!!
    hahahah

  • tobhed

    Medlem
    29 december, 2007 vid 15:36

    att döma av skadan så måste det ha varit en fet smäll, men fenan ser ju intakt ut – vad händer nu egentligen?

  • jester

    Medlem
    29 december, 2007 vid 15:52

    Enligt uppgift gick den bara rätt av 30 meter efter start. Fick sig nog en smäll förra gången hr Larsson kraschade (och mosade en X9-bom). Börjar bli dyrt det här, tre-fyra-fyra… Inte kul, men samtidigt aningen dråpligt…

  • trefyrafyra

    Medlem
    29 december, 2007 vid 17:04

    Fick seglat ca 100m med misilen , hörde att det knarra till och sedan stod jag i spagat
    som tur va så hade jag inte någon högre fart .
    Synd på en sådan bra bräda.
    Gången innan jag segla gjorde jag ett ultra kastfall i ca36 knop med misilen sång inget fel på den då .

  • trefyrafyra

    Medlem
    29 december, 2007 vid 17:05

    pengar är bara papper.

  • andersbq

    Medlem
    29 december, 2007 vid 17:12

    Han träffade en sten lite grand och sedan såg det ut som ett rejält kastfall. Men Erik tyckte inte stenträffen var i paritet med resultatet..

  • imported_macts

    Medlem
    29 december, 2007 vid 18:29

    @trefyrafyra 435932 wrote:

    Fick seglat ca 100m med misilen , hörde att det knarra till och sedan stod jag i spagat
    som tur va så hade jag inte någon högre fart .
    Synd på en sådan bra bräda.
    Gången innan jag segla gjorde jag ett ultra kastfall i ca36 knop med misilen sång inget fel på den då .

    Oj, tråkigt. var med om en liknande grej för ca 8 år sedan då jag kryssade upp mot starten till en Mellansvenska cupen-tävling i Öregrund. Plötsligt small det till och ca 60 cm av fören ställde sig rakt up som ett bogvisir….

  • andersbq

    Medlem
    2 januari, 2008 vid 09:09

    Ser bra ut till helgen i TT, om prognosen på lördag står sig med 17-20 m/s från sydost vankas nya PB!

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 januari, 2008 vid 10:04

    Minusgrader…

    Jag är en hare

  • the_novice

    Medlem
    2 januari, 2008 vid 11:07

    Det är varmare i vattnet… 😉

  • andersbq

    Medlem
    2 januari, 2008 vid 12:31

    Jag har köpt Atan 7 mm skor, NP-dräkt 5/4 med torrkedja. Dessutom en NPX Rash på 0,5 samt 0,5mm NP-shorts. Ovan på detta en crashwest i neopren.
    Så tempen är inget problem. (Lite kallt om fingrarna kan det bli med DK Cold water mitts, men i värsta fall så blir det PL varma fingervantar. Eller kylväska med varmt vatten!

  • surfan

    Medlem
    2 januari, 2008 vid 16:15

    Ja vi får se men det låter nästan lite för kallt

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.