Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

  • jlhp

    Medlem
    8 april, 2009 vid 18:17

    Inte illa, påminner mig om Woodwind, “brädornas Stradivarius”! Tur att Starboard finns, trä finish är bara så läckert tycker jag, men de borde ju förståss göra dem i helträ finish (som man gjorde på 80-talet) och inte bara visa lite trä på däcket/John

  • jlhp

    Medlem
    8 april, 2009 vid 18:22

    Och jag blir lite avis Magnus, jag fick nöja mig med en staketfena som jag inte ens kommer ihåg hur den kändes att segla med 🙁 /John

  • ola-h

    Medlem
    8 april, 2009 vid 21:27

    Hade i min ägo både en staketfena och en fotfena men klenoden var en fotbollsfena i glasfiber. Synd att man inte har kvar den. Vill minnas att jag slipade fram en liten thrusterfena ur den.

  • dude

    Medlem
    10 april, 2009 vid 08:33

    När börjar alla vindsurfingbrädtillverkare tillverka sina brädor i ekologiska material a la Imagine? Kommer det något från någon redan år 2010 kanske…

  • arnout

    Medlem
    24 april, 2009 vid 18:06

    några bilder på quatro’s 2010 onshore twinfin vågis hittar ni här: [ame]http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=542623#post542623[/ame]
    . Bifogar en del andra bilder för att man kan se på skilnaden i rocker o fen sättning mellan dagens 81L twinfin. (ps: produktionsmodellen bli i silver inte guld)

    TEMPO brädan kommer med LS twinfins, vilket jag tycker är underbar, jämmfört med KT twinfin som produktion 2009 brädorna ha (jag talar bara för, om Quatro). Basen på LS är bredare men kurva och profilen är samma som KT modellen. För mig blir brädan lite mera stabil båda i svängarna och rakt fram, ta bättre höjd och planar lite tidigare, eller bättre sagt smidigare. Jag berättade för Keith att jag tyckte att 81L har en liten “hickup” precis vid planningströskeln och han föreslog LS fenor istället. Jag kör 16.5cm vilket fungerar för mig på 94kg från 5.6-4.2. Toppfarten är lite mindre, men det är struntsamma.

    Som sagt, många provar quad finor nu, och jag såg att RRD har trifenor brädor i sitt program inför nästa år: 2 thruster fram och en single fin bak, men sist nämde är mindre än på en vanligt single fin bräda.

    Aloha,
    Arnie

  • rrd

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 14:51

    Jp 2010

  • doc

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 16:47
  • rrd

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 19:57

    1,2,3,4…

  • ola-h

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 20:18

    …alla fenor äro dyra,
    den som inga fenor har,
    får spinouter alla da’r.

  • aggrosurf

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 09:53

    hehe.. En vaggvisa i min smak.

    och rrd ger inte upp med 3 fenor

  • rrd

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 13:53

    Jag såg det mer som julklappsrim, en julklapp i förskott?,
    1 – 2 eller 3, en julklapp från RRD…

  • ola-h

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 14:03

    Ja, om RRD behåller sina twins också blir det väl svårt att välja.

  • mag

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 17:17

    Vem blir först med fem fenor på ws-bräda (inte prototyp)?
    Jag har ju 5 boxar på min SUP, och den levererades med 4st små fenor.

  • doc

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 22:04

    Starboard. Deras quad kommer också som en convertible, med US-box i mitten. Fritt fram att använda den med alla fem 🙂

  • dude

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 19:54
    Mag;551564 wrote:
    Vem blir först med fem fenor på ws-bräda (inte prototyp)?
    Jag har ju 5 boxar på min SUP, och den levererades med 4st små fenor.

    Vad har du för SUP Mag? Förnimmer mig ingen som har både quad och singel som alternativ (o trippel för den delen också)…

    …jag ser SUP som någon slags länk för oss vindsurfare in i surfingvärldens redan långt komna experimenterande med olika fenuppsättningar. Jag menar att här får vi både känna på skillnaderna i kursstabilitet och sen också vad det betyder för känslan vid kantsättning och så vidare. Eftersom en SUP är så mycekt större så blir också skillnaderna med olika fenuppsättningar så kännbara på en gång – antar jag som ämnar pröva mig runt lite nu när det kommer igång även för mig här hemma i norden 🙂 (ja attans vad man jobbar och gnetar på med annat när man bor uppe i Stockholm och inte har en strand runt hörnet där man bor)

Sida 10 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.