Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

  • rrd

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 14:51

    Om du hittar nån fin, gärna RRD, kan du väl ta en till mig också!

    Förresten du har väl inte missat prisutvecklingstråden, kanske kommer vi alla att behålla våra brädor längre i framtiden.

    Och jag måste säga att det såklart inte alltid innebär att nya shapes är bättre än tidigare årsmodeller, hittar man sin favorit ska man behålla den länge.

    För övrigt ska jag testa Sealion om jag får tillfälle i rätt förhållanden.

    Historiskt/statistiskt sett så dröjer det inte länge för oss i Varberg tills vi får fin vårsurfing i sol, men det känns svårt att tro med prognoserna o dagens väder.

  • surfslusken

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 15:24

    @RRD 532959 wrote:

    För övrigt ska jag testa Sealion om jag får tillfälle i rätt förhållanden.

    Ja om Sealion inte skulle va kul med segel så verkar den va klart roande som SUP. Kolla 1.20 in i den här filmen http://vimeo.com/3282481
    Enda gången jag sett att SUP ser roligt ut, ja t o m får en att bli sugen o testa!

  • lars_k

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 15:28

    @surfslusken 532958 wrote:

    Näe, ja tänkte vänta tills augusti när alla märken får ut 2010orna med 3-4 fenor. (Samtidigt som dom testar -11 proton me en fena) Då åker jag bort till återvinningsstationen här i Varberg o rotar i containern bland alla utdömda -09 twins o testar om dom va nåt o ha.

    Hehe. Jag blev helt snurrig av allt snack om twinfins-trifins-quadfins osv så jag beställde nyss helt sonika en ny klassisk singlefin-planka. Fan va rätt det känns!
    Skulle inte förvåna mej om det om några år visar sej att singlefins faktiskt är bäst trots allt… 🙂

  • ola-h

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 19:50

    @surfslusken 532964 wrote:

    Ja om Sealion inte skulle va kul med segel så verkar den va klart roande som SUP. Kolla 1.20 in i den här filmen http://vimeo.com/3282481
    Enda gången jag sett att SUP ser roligt ut, ja t o m får en att bli sugen o testa!

    Jag SUP:ade på Sjölejonet en sväng på Maui. Bruno får det att se grymt lätt ut på filmen, men faktum är att brädan känns betydligt stelare i svängen än en modern renodlad SUP som t ex den Paddle Surf Hawaii som jag också testade. Däremot är den snabb och skön och mer lättpaddlad än vad man kan tro av längden.

    Men visst ser det kul ut. Väl värt att testa.

  • bicless

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 08:54

    Vill någon testa ett sjölejon som SUP eller vindsurfingbräda så har vi för utlåning. Tror inte du blir besviken. Vill du testa längre period kan du hyra en billigt.
    De 2 korta fenorna gör att den funkar rätt bra även som nybörjarbräda på långgrunt vatten för kidsen eller nån polare som vill testsurfa. Stropplöst gör det hela ännu enklare för dem.

    AHD:s nya conceptwave med 3-fin system går att köra både med en lång eller 3 korta beroende på vilka egenskaper man är ute efter så bara att välja.
    Bilderna nedan är helt nya, brädan har ej hunnit ut på marknaden ännu utan kommer nu i vår.

  • bicless

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 08:57

    Eller med 1 fena, då får med totalt 4 fenor så du har lite att välja på….
    3 fenor ger mer stabilitet och 1 fena ger mer nervösare karaktär på denna bräda.

  • robin

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 15:37

    @Bicless 533034 wrote:

    Vill någon testa ett sjölejon som SUP eller vindsurfingbräda så har vi för utlåning. Tror inte du blir besviken. Vill du testa längre period kan du hyra en billigt.
    /QUOTE]

    Kan du inte köra en testdag på Torö? Perfekt är en sådan dag som blir hypad här på konfen utan att det finns några prognoser som backar upp:-) Ett mycket mer vanligt alternativ är en vridning som kommer i kombination med att vinden blir lite svagare.

    Du behöver knappt ens göra reklam här på konfen för en sådan testdag, de flesta som är möjliga köpare är där ändå!

  • bicless

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 14:25

    Hypade prognoser finns det ju gott om här på ostkusten.
    Släpar man dit lättvindsgrejer kan man ge sig faan på att det blåser kuling. Smart…… 🙂

  • calle

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 15:59

    @Bicless 533225 wrote:

    Hypade prognoser finns det ju gott om här på ostkusten.
    Släpar man dit lättvindsgrejer kan man ge sig faan på att det blåser kuling. Smart…… 🙂

    Perfekt! Ha alltid med dina lättvindvåggrejer, det kanske är det voodotricket som behövs 😉

    / Calle

  • robin

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 19:57

    @Bicless 533225 wrote:

    Hypade prognoser finns det ju gott om här på ostkusten.
    Släpar man dit lättvindsgrejer kan man ge sig faan på att det blåser kuling. Smart…… 🙂

    Tänkte inte ens på det, den här säsongen kommer ju bli den bästa någonsin!!

  • mag

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 20:36

    @Lars_K 532966 wrote:

    Hehe. Jag blev helt snurrig av allt snack om twinfins-trifins-quadfins osv så jag beställde nyss helt sonika en ny klassisk singlefin-planka. Fan va rätt det känns!
    Skulle inte förvåna mej om det om några år visar sej att singlefins faktiskt är bäst trots allt… 🙂

    Undantaget som bekräftar regeln, eller?
    Vad har du beställt? berätta berätta.
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 20:41

    @Mag 533304 wrote:

    Undantaget som bekräftar regeln, eller?
    Vad har du beställt? berätta berätta.
    /Magnus

    Det blev en Carbon-Art WSC 56! 🙂

  • andreas-h

    Medlem
    3 mars, 2009 vid 22:19

    AHD er nu ikke de første med tri-fins.
    Witchcraft Fuerteventura Sailboards har haft dem fast på programmet på deres customboards igennem en længere årrække og som serieboards siden 2007.
    Havde en w-craft 71HDD med til Kaapstad her i feb. Den fungerede absolut fuldt tilfredsstillende:wink:
    (fotocred Liz Metcalfe – http://www.capesessions.com)

  • ola-h

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 05:24

    Ser det inte ut som fenorna släpper greppet lite och hamnar i luften på något konstigt sätt både på Andreas bilder och på de på Bruno?

  • lars_k

    Medlem
    4 mars, 2009 vid 06:39

    @Ola H. 533339 wrote:

    Ser det inte ut som fenorna släpper greppet lite och hamnar i luften på något konstigt sätt både på Andreas bilder och på de på Bruno?

    Japp. En singlefin hade aldrig fått den typen av luftburen spinout i toppsvängen!

Sida 3 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.