Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad skulle du gjort i min sits?!

  • tim-eriksson

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 18:50

    Nå… Hur går det?.. Var hamnar du :D?
    Själv verkar det bli en kombination av surf och studier efter jul. Syd-Afrika är aktuellt nu!

  • gh0st

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 20:43

    Såg på TVn häromdagen, mellan 35 o 40% av Sydafrikas befolkning har HIV… läskigt värre.

  • surfbasse

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 21:08

    jag hade bara gått ner på stan å tatt en öl å sen lagt ut lappar å snurrat flaska

  • surfbasse

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 21:09
    gh0st;564170 wrote:
    Såg på TVn häromdagen, mellan 35 o 40% av Sydafrikas befolkning har HIV… läskigt värre.

    smittar det även när man surfar eller pluggar?:shocked:

  • ballerina

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 21:17

    Sviker du mig så gör jag ett stort hål i din kite så det är bara nummer 2 som gäller gumman!

  • neven

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 21:25
    Ballerina;564180 wrote:
    Sviker du mig så gör jag ett stort hål i din kite så det är bara nummer 2 som gäller gumman!

    Woooah! Nu börjar det hända grejjer! Catfight!

  • eklov

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 23:40

    Oahu & HPU!

    Martin Vari har pluggade där o se vad det blev av honom…

    Går att läsa i princip allt där plus att allt är riktigt bra organiserat för utländska studenter!

    Men gillar man inte bosätta sig i paradiset ett par månader så välj något annat!

  • jode

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 04:20

    nr 2, inget snack!!

  • _sofia_

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 20:09

    Det går ganska bra faktiskt med planerna vad som händer. Har en resepartner nu Malin, jättekul!!
    Det jag har skickat förfrågan på är Brazilien, 2 veckor
    LA, 1 vecka
    SF,1 vecka
    Hawaii, 2 veckor
    Perth, 10-12 veckor

    och fått ett pris på ca 28000kr inkl skatt men har endast kollat med en resebyrå än så länge. Under vistelsen AUS är tanken att resa och besöka några av ställena bali, fidji, new caledonia, nya zeeland och indo. Kul är ju att många har tänkt att åka till perth så kommer bli kul att möts upp där!

  • ballerina

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 20:28

    Är det verkligen säkert för två tjejer att åka till Brasilien? får lite onda aningar av tidigare inlägg ang brasilien

  • virena

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 21:29
    Ballerina;564410 wrote:
    Är det verkligen säkert för två tjejer att åka till Brasilien? får lite onda aningar av tidigare inlägg ang brasilien

    Brasilien är inte så illa, har varit där i 8.5 månader och inte ens varit i närheten att bli av med något eller bli utsatt för något. Håller man sig på rätt ställen så är det inte så himla farligt, fast man skall väl aldrig säga aldrig. Det har ju börjat skjutas hej vildt här hemma nu också. Jag har bara hört om två mord i Cumbuco på senaste tiden. Sen att mar ser lite knivslagsmål och liknande då och då så är det bara nativos som fått i sig lite för mycket cachaca. Åk till brasil, det är lugnt.

  • sanna

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 07:42
    Virena;564427 wrote:
    Brasilien är inte så illa, har varit där i 8.5 månader och inte ens varit i närheten att bli av med något eller bli utsatt för något. Håller man sig på rätt ställen så är det inte så himla farligt, fast man skall väl aldrig säga aldrig. Det har ju börjat skjutas hej vildt här hemma nu också. Jag har bara hört om två mord i Cumbuco på senaste tiden. Sen att mar ser lite knivslagsmål och liknande då och då så är det bara nativos som fått i sig lite för mycket cachaca. Åk till brasil, det är lugnt.

    När jag kom hem min andra natt i Paracuru var det två dudes i lägenheten. Datorer och kameror var packat och klart i mitt lakan. Fast dom drog som tur var. Men resterande tre månader var allt lugnt. Då tycker jag det hände mer i Cabarete med knivhot och grejer.

    Men vi ses i vinter chicas! Ska ner och kolla lite skolor.

  • pepa

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 10:23

    3 inbrott på fem veckor i vårt hus i Cumbuco och pistolrån på stranden…. Brasil is safe.

  • virena

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 10:32
    Pepä;564499 wrote:
    3 inbrott på fem veckor i vårt hus i Cumbuco och pistolrån på stranden…. Brasil is safe.

    Fast det har hänt rätt mycket på sista tiden. Två stora polisbilar patrulerar dygnet runt i Cumbuco nu. En som är till för turisterna och en för lokalbefolkningen. Sen det har det blivit mycket tryggare. Det man skall passa sig för är strömavbrott

  • roland

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 11:19

    Åk inte dit!! inte bra alls!! sjukt kryddat!! Cumboco gillar namnet!!!

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad skulle du gjort i min sits?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.