Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vanta på eller av?

  • jiveman

    Medlem
    19 maj, 2015 vid 05:29

    Bra riktlinjer. Jag tror jag provar där det finns en strand så man kan springa upp och fega lite om luften inte är med mig.
    Tack!

  • jiveman

    Medlem
    19 maj, 2015 vid 05:40

    Verkar smart. Nu har jag en bra uppfattning om vanten skall vara på eller av.
    Tack för alla bra svar!

  • cosmosurfer

    Medlem
    20 maj, 2015 vid 16:00

    Jag använder vanliga diskhandskar. Skyddar mot avkylning från vinden.

  • cosmosurfer

    Medlem
    20 maj, 2015 vid 16:04

    Ger inte kramp och kostar nada!

  • robsofleon

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 04:59

    Körde 2 timmar igår utan vantar i Sthlm skärgård utan problem

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • malibu

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 10:34

    Körde en stund utan idag, men det var för kallt för mig.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 19:14

    Ursäkta, men om jag med artros i fingrarna o stundtals stasande underarmar kan köra med trasiga “våttumvantar” med tre-fyra år på nacken så borde väl ungdomar kunna göra det utan att frysa fingrarna av sig. Kan det vara så att man ska hitta några handskar eller vantar som inte sitter åt. För egen del funkar, som sagt, vantar bättre. Vattnet rinner ut o inget klämmer. Kall blir man däremot om vinden lägger sig och man stelnar till. När det tutar på blir man varm igen.

  • svenj

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 20:17

    I Torhamn/Blekinge kan man låta handskar, skor och huva ligga kvar i garaget nu. Det har varit soligt, blåsigt och gott i vattnet fredag-lördag. Funkade i två timmar idag utan att jag frös (5/4mm dräkt). Det är kanske en ovanligt gynnsam vik… Hoppas på lika gott väder i morgon.

  • spinl

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 11:05

    Just fingervärme är så individuellt att frågan blir omöjlig att svara på. Själv kör jag med tumvantar tills det blir över 15 grader i luften. Tappar känseln i fingrarna även med tumvantar på fortfarande.

  • sundheden

    Medlem
    7 september, 2015 vid 11:07

    Nu har jag köpt mig nya vantar inför den kallare säsongen så jag tänkte jag bumpar upp denna tråd.
    Jag köpte dessa.
    http://www.surfspot.se/dakine-cold-water-mitts-7065.html
    Neopren på utsidan, tunna på insidan.

    Jag fick tips om att göra modifieringar på vantarna för att göra dem ännu bättre så de höll än mer täta utan för den skull knipa åt handlederna.
    Men hur man går till väga vet jag inte.
    Det var någon här på forumet som brukade göra egna modifieringar. Någon som har en aning vem/vad jag pratar om? =)

    Jag är en sån typisk som får kramp i mina isbitar till händer.

  • surfing_is_great

    Medlem
    7 september, 2015 vid 11:32

    Jag har 2 par av dessa, ena paret uppklippta och det andra tätade med Liqusoul.

    Bästa kombon om du frågar mig, det är dom uppklippta som används klart mest och dom tätade för dom allra kallaste dagarna!

  • sundheden

    Medlem
    7 september, 2015 vid 11:47

    @surfing_is_great 735661 wrote:

    Jag har 2 par av dessa, ena paret uppklippta och det andra tätade med Liqusoul.

    Bästa kombon om du frågar mig, det är dom uppklippta som används klart mest och dom tätade för dom allra kallaste dagarna!

    Ah nice! Tack för tipset.
    Jag hade fått för mig att det är via handleden vattnet fyller på, men det läcker alltså lite via handens material mot neoprenet?

  • surfing_is_great

    Medlem
    7 september, 2015 vid 11:53

    Mycket vatten kommer ju in via sömmarna eftersom dom inte är tätade (som ex din våtdräkt).

    Dock så vet jag dom som kör lite silvertejp runt skorna och handskarna för att slippa genomträngning den vägen, lite overkill tucker jag.

    Ett annars bra trix när det är riktigt kallt är att ta med en termos med varmvatten och pyttsa i lite grann i dojorna och handskarna innan du drar ut så blir det stor skillnad.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vanta på eller av?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.