Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

  • frippe75

    Medlem
    18 december, 2007 vid 17:35

    @Dala Lama 434044 wrote:

    Jag röstade på det översta alternativet med min fru hängandes över axeln.
    Hon försökte även få in alternativ två men när jag fågade barnen så var dom direkt med på att flytta men inte utan sin mamma.
    Så det är väl bara att börja en stenhård lobbying kampanj.
    Men å andra sidan kör man ju Kungsholmen-Abay på 4,5 tim numera………
    Per

    Kanske inte rätt tråd… och med risk för att dumförklara mig.. för hur tänkte jag….. jo på surfen…

    Stockholm-Varberg 3.26 (Med morgontrafik i Borås :-))

    Mest dumt men har inget bättre för mig än att konfa…

    Annars en klockren tråd för min del.. Surfar någon gång i månaden på nytt jobb och hus… Men har faktiskt svårt att hitta ett ställe där allt klaffar…

    Har haft mina funderingar på landet i väst… Typ Sanfrancisco…
    +hyfsad surf
    +nära till Maui
    +California
    -lite semester (=lite surf?????)
    -dyra bostäder
    -högt arbetstempo
    -långt “hem”

    Andra förslag på bra ställen ????
    -Australien… westcoast… lite outback känsla???

    -kompisar/släkt

  • surfslusken

    Medlem
    18 december, 2007 vid 18:10

    @frippe75 434538 wrote:

    Kanske inte rätt tråd… och med risk för att dumförklara mig.. för hur tänkte jag….. jo på surfen…

    Stockholm-Varberg 3.26 (Med morgontrafik i Borås :-))

    Andra förslag på bra ställen ????

    -kompisar/släkt

    Ja, nu mera även dumförklarad. Idiotförklarad har du ju varit länge.
    Väldigt moget att köra Sthlm-Vabg på 3.26, dessutom som nybliven far (om de nu verkligen är du som är Viktors pappa?)

    Spelar väl mindre roll vart du flyttar, kompisar har du ju inga och de finns väl inte nån släkting som erkänner nåra släktband till dej längre?

    Så den där lilla stugan i skogen utanför Varberg ja tips om för nån vecka sen var väl ett bra förslag?

  • frippe75

    Medlem
    18 december, 2007 vid 19:13

    @surfslusken 434543 wrote:

    Ja, nu mera även dumförklarad. Idiotförklarad har du ju varit länge.
    Väldigt moget att köra Sthlm-Vabg på 3.26, dessutom som nybliven far (om de nu verkligen är du som är Viktors pappa?)

    Spelar väl mindre roll vart du flyttar, kompisar har du ju inga och de finns väl inte nån släkting som erkänner nåra släktband till dej längre?

    Så den där lilla stugan i skogen utanför Varberg ja tips om för nån vecka sen var väl ett bra förslag?

    Det står under din signatur att du är “gammal räv”. Gammal Sur-Röv hade stämmt mycket bättre..

    Nu har jag inte tid jag måste ringa till Molgan 🙂

  • soulsurferusa

    Medlem
    18 december, 2007 vid 23:12

    @frippe75 434538 wrote:

    Kanske inte rätt tråd… och med risk för att dumförklara mig.. för hur tänkte jag….. jo på surfen…

    Stockholm-Varberg 3.26 (Med morgontrafik i Borås :-))

    Mest dumt men har inget bättre för mig än att konfa…

    Annars en klockren tråd för min del.. Surfar någon gång i månaden på nytt jobb och hus… Men har faktiskt svårt att hitta ett ställe där allt klaffar…

    Har haft mina funderingar på landet i väst… Typ Sanfrancisco…
    +hyfsad surf
    +nära till Maui
    +California
    -lite semester (=lite surf?????)
    -dyra bostäder
    -högt arbetstempo
    -långt “hem”

    Andra förslag på bra ställen ????
    -Australien… westcoast… lite outback känsla???

    -kompisar/släkt

    Allt har såklart sina för och nakdelar. Varje land har sina bra och dåliga grejer, Sverige, USA, Holland, SA, Aussie land, etc. Frippe75 och jag har haft lite offline diskution om att han skulle flytta hit till SF trakten. Oberoende av vart man flyttar, om det är en region, ställe, område, stad, ö etc där vindsurf är möjligt nästan dagligen så ska man börja med att se bort från hur man lever i Sverige nu. Allting blir annorlunda, hela din attitude om att kunna vindsurfa, surfa ändras, eftersom möjligheten nästan alltid finns. Suget blir annorlunda, vardagen blir annorlunda, etc. Lägg märke till att jag skriver annorlunda, och inte bättre.

    Tex. I Sverige “behöver” man åka 1, 2 gånger om året på en (längre) vindsurf semester under vinter halvåret, för att hålla abstinsbesväret under kontroll. (om man är en någon allvarlig vindsurffreak dvs). Flyttar man ditt där vindsurfingen finns, så behöver man inte sådana (långa) vindsurf semestrar lika mycket.

    Ang san fran skulle jag ville kommentera frippe75as lista på följande:
    + hyfsad surf: skulle på står mycket bra… tänk dig sveriges bästa dag, vilket är här en vanlig dag!
    + nära till maui: och the gorge, san carlos, västindien
    – dyra bostäder: yep, men bra löner med, och det är inget fel med att hyra heller…
    – lite semester: si o så, 2 veckor om året att börja med, men semestertiden behövs knappast längre för långa vindsurf resor ändå, eftersom man vindsurfar lätt 100 dgr om året ändå…
    – högt arbets tempo: därför ännu skönara att man kan vindsurfa av sig lite nästan dagligen
    – långt hem: yep inget jag kan ändra på tyvärr

    som sagt, det är inget fel med Sverige. Jag kunda bara inte få ett passande bra jobb, vilket jag kunda här. Men ändå saknar jag Sverige och Holland. Kan man leva med den kännsla och är berätt på att göra allt själv utan släktens direkta hjälp etc så klarar man sig. Kan man inte, skit i det, man blir inte bättre bara för att man har flyttat långt hemifrån till ett vindsurf ställe.

  • soulsurferusa

    Medlem
    18 december, 2007 vid 23:17

    @Ola_P 434473 wrote:

    Nästa år blir sannolikt ut å resa (till tre ställen i tre tremånaders praktikperioder), hamnar jag i SF får du guida till spotsen. 😉

    Vad pluggar du? Kankse kan jag ge dig några bra praktikställe-tips eller så.

    Sedan är det bara att slå en pling, så hämtar jag dig från flygplatsen och så ska vi segla så att det rycker om det!

    aloha
    arnie

  • klang

    Medlem
    19 december, 2007 vid 07:25

    @snaffe 434042 wrote:

    Ja men lite mörkt. Sätt upp belysning i Habo! Det hade varit nåt att bita i för LBWS. Klang, släpp det här med cement och asfalt som du funderat på. Tänk belysning 🙂

    Hahaha… oki, 5 x 1000W beställt, 10 minuter vara klar….

  • ola_p

    Medlem
    19 december, 2007 vid 08:49

    @soulsurferusa 434581 wrote:

    Vad pluggar du? Kankse kan jag ge dig några bra praktikställe-tips eller så.

    Sedan är det bara att slå en pling, så hämtar jag dig från flygplatsen och så ska vi segla så att det rycker om det!

    aloha
    arnie

    Interaktiv kommunikation… Tänk typ strategisk kreatör på webb/reklambyrå. Nästa år söker jag till Farfar academy, så byråer inom aegis/isobar tror jag det är som gäller. I SF innebär väl det Freestyle Interactive tror jag…

  • wind-lover

    Medlem
    19 december, 2007 vid 21:05

    Inte lätt o va liten säger jag bara… Kan ju inte ens lägga in mat i micron, skulle aldrig kunna flytta

  • gonadman

    Medlem
    20 december, 2007 vid 08:05

    Ett slag för Nordvästra Skåne!

    Jag flyttade från Götet till Nordvästra Skåne för drygt två år sedan och bor nu i Ängelholm. Visst trodde jag att det fanns bättre möjligheter till surfing och vindsurfing här än i gamla Götet (iaf. om man gillar vågor) men mina förväntingar har bannemej överträffats.

    Kustträckan mellan Mölle och Båstad är full av goa kända och inte minst mindre kända vågseglingsspots. I mitt tycke överträffar några av dessa spots både Apelviken och Ringenäs under en bra dag. Jag har en kilometer till Ängelholmsplayan, är 10 minuter från Magnarp och 15 minuter från Vejby strand.

    Sen gör det ju inget att det bara tar 40 minuter att köra till Halmstad, eller 1 timma och kvart max till Apelviken och Lejet (plus en halvtimma till för att komma till Åsa). Och skulle det blåsa från nordost kan man på två dryga timmar köra över till Gislövshammar.

    Om man nu känner att Ängelholm är begränsat vad avser gäller nattliv, shopping och arbetsmarknad så är det bara 3 mil på motorvägen till Helsingborg – och 7 mil till Lund. Och i Helsingborg kan man ju lätt och snabbt tura över till grannlandet för att fylla på öllagret.

  • andersbq

    Medlem
    20 december, 2007 vid 09:25

    @wind-lover 434710 wrote:

    Inte lätt o va liten säger jag bara… Kan ju inte ens lägga in mat i micron, skulle aldrig kunna flytta

    Ja ja, visst missade jag er ungdomar när jag la upp röstningsalternativen.
    men se nu på denna survey som lärdom inför framtiden. Kom inte som 40-åring och klaga på att du sitter där med jobb i gruvan, fet släkt ihop med vrång sambo, handbollsungar, huslån utan säkerhet i Korpilombo och bara får 5 bra dagar på brädan per år!

  • surfslusken

    Medlem
    20 december, 2007 vid 09:39

    @wind-lover 434710 wrote:

    Inte lätt o va liten säger jag bara… Kan ju inte ens lägga in mat i micron, skulle aldrig kunna flytta

    Beror väl inte så mkt på just din ringa ålder och fysiska storlek. Pannkakor finns o köpa färdiga i kyldisken hos dom flesta livsmedelshandlarna här i Varberg. Och tills du lärt dej handhavandet med micron så överlever du på kalla pannkakor. Det är nog 14is partajandet bland gymnasie studenterna här som gör en flytt Varberg direkt olämplig för dej. För sånt vill väl inte du som seriöst satsande vindsurfare hålla på me?

  • suecocabron

    Medlem
    20 december, 2007 vid 15:37

    @Oscar 433992 wrote:

    Saknar alternativet “har ingen bra ursäkt”

    Där sätter jag mitt kryss!! =)

  • wind-lover

    Medlem
    20 december, 2007 vid 15:57

    @andersbq 434761 wrote:

    Ja ja, visst missade jag er ungdomar när jag la upp röstningsalternativen.
    men se nu på denna survey som lärdom inför framtiden. Kom inte som 40-åring och klaga på att du sitter där med jobb i gruvan, fet släkt ihop med vrång sambo, handbollsungar, huslån utan säkerhet i Korpilombo och bara får 5 bra dagar på brädan per år!

    Jaa.. Fast Läskigt att tänka mig själv som 40-åring dock, jag menar vad ska de bli av mig?
    Men ser det helt klart som en lärdom inför framtiden!

    @surfslusken 434762 wrote:

    Beror väl inte så mkt på just din ringa ålder och fysiska storlek. Pannkakor finns o köpa färdiga i kyldisken hos dom flesta livsmedelshandlarna här i Varberg. Och tills du lärt dej handhavandet med micron så överlever du på kalla pannkakor. Det är nog 14is partajandet bland gymnasie studenterna här som gör en flytt Varberg direkt olämplig för dej. För sånt vill väl inte du som seriöst satsande vindsurfare hålla på me?

    Hahaha pannkakor, min favorit rätt juh 🙂 !
    Men nej.. Jag kopplar inte denna sporten till dumma fester på något sätt..
    Men du har en poäng med att en flytt till varberg för min del skulle vara ganska olämplig 😉

  • andersbq

    Medlem
    20 december, 2007 vid 19:39

    @wind-lover 434815 wrote:

    Jaa.. Fast Läskigt att tänka mig själv som 40-åring dock, jag menar vad ska de bli av mig?
    Men ser det helt klart som en lärdom inför framtiden!

    JA tackar ibland mina inre krafter för att jag iallafall under några år provade alla världens spots, innan jag blev fast med VVV… (och att jag efter provrundorna skaffade en utbildning och hyggligt betalt jobb, så att jag kan åka tillbaka ibland).
    Dock blir jag ooooooootrooooooooligt deprimerad när jag väl är hemma igen.
    vet inte vad som är jobbigast, att inte åka eller att åka och sedan komma tillbaka till vardagen igen.
    Om jag hade varit JesperB med en Mauiresa varannan vinter hade jag förmodligen knaprat Prozac halva året…

  • andersbq

    Medlem
    20 december, 2007 vid 20:01

    @wind-lover 434815 wrote:

    Jaa.. Fast Läskigt att tänka mig själv som 40-åring dock, jag menar vad ska de bli av mig?
    Men ser det helt klart som en lärdom inför framtiden!

    Fast det kunde varit värre, visst har jag barn, hus & fru och kul jobb. Men har iallafall nästan 70 dagar på brädorna i år, & inget gnäll fast xx nya brädor & segel, (har dock mutat barnen med en).

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.