Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken neopren sko?

  • nlc

    Medlem
    1 oktober, 2007 vid 08:06

    @Christian 419119 wrote:

    Första skon jag inte får nageltrång av.

    Hmm, du vet väl att du borde ta av skon mellan surfen :tongue: ?

  • mwp

    Medlem
    1 oktober, 2007 vid 16:52
  • getwet

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 06:06

    Det har skrivits en hel del om Atan skor. Har själv använt dom i två säsonger (nytt par varje säsong, slits fort) och införskaffade därför ett nytt par till denna höst.
    Tyvärr anser jag dom numera helt odugliga eftersom det “blanka” gummit på de nya modellerna går längre upp mot vristen än tidigare modell. Detta gör att man halkar runt som en hal ål inne i fotstropparna och får noll kontroll på seglingen. Tråkigt eftersom de äldre modellerna med “blanka” gummit bara en bit över tårna fungerade utmärkt och det var det varmaste jag använt någongång.
    Så nu blev det annat fabrikat för min del. Den som vill köpa ett par hala Atan size 43 använda två ggr kan bara hojta till…….lämpligt för den som inte använder fotstroppar:wink:

  • pln

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 06:14
  • g_l

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 06:44

    @getwet 419324 wrote:

    Tyvärr anser jag dom numera helt odugliga eftersom det “blanka” gummit på de nya modellerna går längre upp mot vristen än tidigare modell.

    På ATAN:s hemida ser det ut som om det finns båda modellerna: med lite eller mycket gummi. Kanske en fråga till den svenska importören vilken/vilka modeller man väljer att ta in.
    http://perso.orange.fr/atan.boots/pages%20produits/boots.htm

  • getwet

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 08:00

    Det är den här modellen man ska ha, inte den med gummi hela vägen som rekommenderas till windsurfing (tror jag det står på Franska, eller är det tvärtom?)

  • supasonic

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 10:27

    Håller inte med getwet. Gamla Atan sprack i gummit vid den där värdelösa remmen. De nya med mer gummi och utan rem sitter perfekt och jag har inte haft en sko som funkat bättre med fotstropparna, både i och ur. Atan är varmast och funkar bäst.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vilken neopren sko?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.