Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

  • woodleaflay

    Medlem
    14 december, 2009 vid 20:01
    Peter B;592213 wrote:
    Testade en 5000 m rodd i går och fick 18,41,8. Satsade på att köra jämt, började med 1,55 på första 500m. Sedan ökade jag tempot för varje 500 och slutade på 1,47på sista 500.

    Kunde inte skriva in det 16 siffriga nr på webben men har det på papper.

    Peter B

    Jag fick inte heller min kod att funka trots Stefans tips. Jag ser dock på min mobilbild av displayen att det är fel datum inställt (3 mars 2011)på “min” maskin. Kanske spelar det in?

  • stefanlindmark

    Medlem
    14 december, 2009 vid 20:17
    woodleaflay;592261 wrote:
    Jag fick inte heller min kod att funka trots Stefans tips. Jag ser dock på min mobilbild av displayen att det är fel datum inställt (3 mars 2011)på “min” maskin. Kanske spelar det in?

    Då kan du ju vara med nästa år :tongue:

    Borde väl gå att ställa om. Ungefär som en blinkande mikro, egentligen inte så svårt men tänk så länge och fint de kan hinna blinka ändå.

  • mick

    Medlem
    14 december, 2009 vid 21:57

    Yes, då var man med i matchen. :blush: Lite julmat runt buken så man får lite tyngd att lägga bakom så skall man nog kunna pressa tiden lite till.

    Kilometertider:
    1000m 3.25 (Blodsmak)
    2000m 3.45 (Ögonflimmer, pipljud från strupen)
    3000m 3.55 (Tänker ge upp men en snygg sak äntrar maskinen bredvid)
    4000m 3.50 (Hon sitter kvar)
    5000m 3.40 (Hon sitter kvar)

    Grymt bra initiativ med den här tävlingen förresten! Tack för sporren!

    Mvh Mick

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    14 december, 2009 vid 22:58
    stefanlindmark;592260 wrote:
    Eller så gör man som vissa andra här på konfen, sticker iväg och mörkar och pressar ur sig kanontider på 10.000 meter i det tysta medan vi andra harvar vidare ovetandes.

    You can run, but you cannot hide:

    Men, men jag skulle ju bara pröva lite:grin:

  • stinger

    Medlem
    15 december, 2009 vid 11:22
    stefanlindmark;592260 wrote:
    Eller så gör man som vissa andra här på konfen, sticker iväg och mörkar och pressar ur sig kanontider på 10.000 meter i det tysta medan vi andra harvar vidare ovetandes.

    You can run, but you cannot hide:

    Skönt att ha en pallplats på 10000 😀 iaf men glädjen blir nog inte långvarig…
    Långa pass gör massor både för uthålligheten givetvis men även för tekniken.

    Filtrerade bort “heavyweights” på 5000 så ser det genast lite bättre ut 😉

  • petalz

    Medlem
    17 december, 2009 vid 20:03
    Dags att bidra till statistiken!

    Tredje försöket på 5000 slutade på 18:57. Lyckades inte validera men det är ju knappast nån vinnartid ändå… Kör på en PM3 med troligen för gammalt firmware.

    Får se om man kan toppa formkurvan framåt våren o hitta en validerbar maskin!

    Grymt initiativ oxo får jag säga, gött o va lite taggad när man går till gymmet:wink:

    / Peter

  • wallin

    Medlem
    17 december, 2009 vid 21:16

    Jag hade tur och hittade en maskin på skolans gym. Har provat två gånger nu och kom under 19 idag iaf. Men jag fick aldrig fram den där koden oavsett vilka knappar jag tryckte på. Kan det bero på att den inte har rätt version av programvara?

    Men nu är det jullov så lär inte bli nån mer rodd i år. För första gången någonsin kanske man längtar tillbaka till skolan efter lovet :tongue:

    Har ni några problem med att lyfta rumpan från slejden av misstag och då glider den fram så man sätter sig för långt bak? Resultatet är att slejden går i hälarna när man går fram, så att man får sår. Det tycker jag var värre än all mjölksyra.

    God jul o lycka till med roddandet!

  • stefanlindmark

    Medlem
    17 december, 2009 vid 21:28
    Wallin;592613 wrote:
    Jag hade tur och hittade en maskin på skolans gym. Har provat två gånger nu och kom under 19 idag iaf.

    Strunt i koden for now och regga tiden för masseffektens skull. Den var ju bra ju!

    Wallin;592613 wrote:
    Har ni några problem med att lyfta rumpan från slejden av misstag och då glider den fram så man sätter sig för långt bak? Resultatet är att slejden går i hälarna när man går fram, så att man får sår. Det tycker jag var värre än all mjölksyra.

    Rent intuitivt skulle jag tro att du får mer tryck på sätet om du flyttar upp fötterna en bit. Jag tycker mest att den där plastbiten saknar stoppning och gnager för mycket på sittknölarna. Lite hal också.

  • macedu

    Medlem
    17 december, 2009 vid 21:46

    Hopp och Hej!

    “Tävlingsuppehåll på grund av ankomst av en liten dotter (1:a).

    STORT!

    Men jag får väl ro in under 19.00 för hennes skull (JOLINE) innan nyår…. inget val :-). 18 56 tiden ser smaskig ut :-).

    Notering!
    Nu börjar det bli riktigt roligt med alla förklaringar till de “uteblivna” valideringskoderna.´, hehe….
    Lindmark… Dags för att lägga in valideringsframtagning på U-TUBE eller här på ss ngt sätt. Kör ett 500 pass och sen fram med kameran.

    Faen boy´s tom jag klarar ju av det……….

    In med valideringarna nu….. 2 st av 14st är alldeles för dåligt.

    Inbjudan!
    Härmed så bjuder jag in VALIDERINGS RODD MED vittne(jag hehe) till Köping på City Gym.
    Luftigt och bra gym med 2 Concepts med utsikt över mkt öppen yta… Inge vägg alltså 🙂
    Har Ni vägarna förbi så kör vi ett “åka”.
    Jag är löst ett 10 kort för de som vill köra “for free” 🙂
    Hör av Eder.

    /mac

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    17 december, 2009 vid 22:24

    @MacEdu 592619 wrote:

    Hopp och Hej!

    “Tävlingsuppehåll på grund av ankomst av en liten dotter (1:a).

    STORT!

    Coolt! Stort grattis.

    Jag är löst ett 10 kort för de som vill köra “for free” 🙂
    Hör av Eder.

    Jag kommer ner och kör 10ggr i sträck:grin:

  • macedu

    Medlem
    18 december, 2009 vid 12:55
    sailorstiffrigg;592625 wrote:
    @MacEdu 592619 wrote:

    Hopp och Hej!

    “Tävlingsuppehåll på grund av ankomst av en liten dotter (1:a).

    STORT!

    Coolt! Stort grattis.

    Jag är löst ett 10 kort för de som vill köra “for free” 🙂
    Hör av Eder.

    Jag kommer ner och kör 10ggr i sträck:grin:

    Öh….vänta nu……lägger till max 2 ggr :-). Lägger till kravet på att det skall stå City Gym oxå…..moahahahaaa…

    Tack by the way…..Ja det är allt fantastiskt……fast de “säkra” aktiviteterna rök ju när flickan “dök upp”. Men va fan…..Surfingen kommer hon INTE undan…. och vips så kan jag köpa lite NYA DYRA små barnsegel (läs VÅGSEGEL :laugh:), ja bom oxå…..hehe.

    Skall ner och köra idag (på gymmet) MEN vette fan hur jag reagerar när jag ser Concepten…….

    Må gott och validera mera:laugh:

    /mac

  • stefanlindmark

    Medlem
    19 december, 2009 vid 21:27

    Ribban har höjts.
    17.36.6 av Mats.

    Jag var nästan helt säker på att jag såg en liten svettpärla på Mats panna vid målgång idag. Men så här i efterhand blir jag lite osäker… Kanske var det bara en reflex från takarmaturen? För så jobbigt kunde det ju inte varit….

    Som en extra morot kan jag meddela att det är blott en tiondels sekund kvar till den där postroddaren som bränner över Ålands hav i en läckande träbåt från anno dazumal.

  • stinger

    Medlem
    19 december, 2009 vid 21:54

    Shit alltså, jag ligger “bara” två minuter efter, när jag blir frisk igen så ska jag köra hårt igen och se till att validera mina nya rekord.

    Kul att se om man kollar alla svenskar på online-rankingen så dyker det upp “VS” lite här o där i listan. Hoppas vi sätter lite myror i huvet på rodd-sverige 🙂

  • macedu

    Medlem
    20 december, 2009 vid 08:35

    Grymt Mats!

    Stefan!
    Nu gäller det för dig att bita ihop!
    Ngt mål innan nyår och ngt nyårsköfte INNAN skumpan då det antagligen för de flesta andra dödliga funderas på kanot vm mm :laugh:

    /MAC

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    21 december, 2009 vid 14:20

    Svennebanan smög sig ljudlöst (inte under själva passet kanske) in på en 3:e plats med en finfin tid på 17:57.3. APBRA JOBBAT!
    Har vi måhända ytterligare en bananmissbrukare med i tävlingen?:grin:

    15 reggade vindsurfingroddare är ju kalaskul. Säkert ett gäng som ror i hemlighet också. Vet att det är några i vår klubb som nöter men inte lagt upp tiderna.

    Nu är det snölekar som gäller i ett par veckor men till er andra som siktar på pallplats säger jag småleende, med skelande ögon och uppblåsta kinder: “Du har ju hela helgen på dig”:wink:

Sida 6 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.