Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 18 – är det sköj!?!

  • 18 – är det sköj!?!

    Publicerad av mangew på 17 november, 2003 vid 10:18

    Ska uppgradera lite, kör idag med 10 o 14 men suktar efter större. Är det någon som har erfarenheter av en 18, de ska ju ha blivit snabbare med åren, men är de kul att segla på? Jag väger 80 kg och kör på stubbie 127. Tacksam för svar!

    / Magnus

    anonym-anvandare svarade 20 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • melker

    Medlem
    17 november, 2003 vid 10:24

    Om du har 10 å 14 så är det perfekt komplemet med en 18. Å visst faan är det kul. Köp inte äldre än 03 dock. Den 18 som tar dig upp å plana i minst vind jag sett är North Rhino2.

  • patrikol

    Medlem
    17 november, 2003 vid 10:46

    Skall du handla nytt så kolla in Naish V4 skall vara enormt drag och gjord speciellt med tanke på dom större storlekarna. Hör med Michell på kiteshoppen han har kört dom. Naish har legat före sin tid sen förra året i allafall. Förstärkningarna som Slingshot har på sina 04 hade Naish redan på sina 03or. cool.gif

  • kitelife

    Medlem
    17 november, 2003 vid 11:18

    Inte sant! blåsor istället för lattor i vingspettsarna JA det är jag med på… men SS är gjorda i matrial av högre (högsta/bästa) kvalle och har mer förstärkningar på div. ställen i draken och det redan på 03 modellen, 04 är en hellt annan ballpark det är ingen på marknaden som har det konceptet som SS lanserar med splitstrutts och onepump mm.

    iaf ingen som vi har fått se ännu . . .

    Den nya Fuel är sjukt formstabil och flaxar inte hur mycket man än hettsar den! och det kan man inte säga om dom flesta märken på marknaden idag.

    //Pan

  • patrikol

    Medlem
    17 november, 2003 vid 11:31

    Bara att kasta ut kroken med lite beté på. Så hugger han direkt MRsta Slingshott. grin.gif Ja måste hålla med har heller aldrig sätt en så formstabil kite ser väldigt bra ut. Fast då har jag ju inte sett Naishs nya kitear i heller. wink.gif Inte live i allafall.

  • kitelife

    Medlem
    17 november, 2003 vid 12:06

    anledningen att jag skriver sånt här e inte att jag trackar ner på nått märke men tycker inte heller om när andra gör det speciellt inte när det är mitt märke ; ) min åsikt är välj själv det du gillar och om du vill veta mer så går det bra att fråga…

    Men jag sitter på en del inside info och det jag säger är inte något jag har hittat på själv utan baserat på vad tillverkarna säger och resonerar om emellan sig, jag brättar gärna för dig men det får bli över en öl eller en kopp kaffe för jag pallar inte skriva allt det här…

    //Pan

  • patrikol

    Medlem
    17 november, 2003 vid 12:12

    Låter mycket trevligare it´s a deal wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 november, 2003 vid 13:11

    JA,ja men vilken är roligast – har fått ett förslag – Rhino 2. Jag hade tänkt mig Storm 2, har idag Storm 1 och är väldigt nöjd, men om det finns bättre på marknaden är jag öppen för förslag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 november, 2003 vid 13:12

    Jag glömde.. det var jag, Mange som skrev här ovan 🙂 / M smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 november, 2003 vid 15:25

    04 globerider komm idag! strl. 12kvm, har inte provat dem, men den som vill får gärna komma förbi, eller rentav prova en, vi har en test(demo) drake! för den som vill prova,
    WHY WALK WHEN YOU CAN RIDE THE GLOBE!
    Mvh Bengt N http://www.skid.nu

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 18 – är det sköj!?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.