Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anders Bringdal – Wikipedia

  • Anders Bringdal – Wikipedia

    Publicerad av silenty på 31 maj, 2010 vid 07:30

    Tjenare!

    Jag har haft som skoluppgift att skriva om någon/något på wikipedia. Jag valde att skriva om Anders Bringdal. Märkligt nog var denna wikipedialänken om Anders helt tom så jag har samlat ihop fakta så gott som möjligt!

    Det fanns fakta till en viss del, men vissa luckor fattas. Är det något som ni skulle vilja lägga till eller ta bort om Anders i denna wikipedia artikel? (ifrån någon säker källa)

    – [ame]http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Bringdal[/ame]

    tacksam för svar : )

    slor4ever svarade 13 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • j-s

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 09:20

    86 km/h = 88 knop?

    Källa på det?

    😉

  • silenty

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 09:39
    J.S.;614712 wrote:
    86 km/h = 88 knop?

    Källa på det?

    😉

    hahaha jo den källan skulle jag också vilja veta! Nu ska det vara ändrat i alla fall ! 🙂

  • andersbq

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 09:49

    Det är sisådär 5 faktafel per rad. Jag PM:ar dig Anders kontaktuppgifter så det blir lite ordning om han nu ska ut på Wikipedia.

  • slor4ever

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 18:29

    “Som vindsurfare kallades han ofta för Naish efterträdare…”
    Möjligtvis kallades han det runt -87 när Anders och en viss Björn Dunkerbeck på allvar samtidigt utmanade dåtidens etta Robby Naish.
    Naish efterträdare blev istället Björn Dunkerbeck som kom att totalt dominera tävlings windsurfingen under nästkommande 13 år.
    Bringdal är nog mer känd som 2:an bakom Dunken, tyvärr. Dom körde några år båda Neil Pryde, men bringdal bytte till Gaastra. Sen han körde länge på Gaastra segel och Copello brädor. Körde sedan även Simmer och RRD.
    Undrar om han inte uppfann ‘Laydown-jibe’ också. Han var i alla fall väldigt tidig med den.

    Hans kommentar “I don’t freestyle -I’m a freesmiler” är f.ö underbar!

  • Knatte

    Gäst
    31 maj, 2010 vid 18:45
    Slör4Ever;614776 wrote:
    “Som vindsurfare kallades han ofta för Naish efterträdare…”
    Möjligtvis kallades han det runt -87 när Anders och en viss Björn Dunkerbeck på allvar samtidigt utmanade dåtidens etta Robby Naish.
    Naish efterträdare blev istället Björn Dunkerbeck som kom att totalt dominera tävlings windsurfingen under nästkommande 13 år.
    Bringdal är nog mer känd som 2:an bakom Dunken, tyvärr. Dom körde några år båda Neil Pryde, men bringdal bytte till Gaastra. Sen han körde länge på Gaastra segel och Copello brädor. Körde sedan även Simmer och RRD.
    Undrar om han inte uppfann ‘Laydown-jibe’ också. Han var i alla fall väldigt tidig med den.

    Hans kommentar “I don’t freestyle -I’m a freesmiler” är f.ö underbar!

    Han körde väl inte speciellt många år på Gaastra, utan bytte väl rätt snabbt till Simmer. Tror både han och Mathias Holmberg kallade sitt byte till Gaastra ett misstag:cool2:

  • slor4ever

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 21:38

    Du har så rätt!

    Neil Pryde 1988-1992
    Gaastra, 1993-1995.
    Simmer Style, 1996-2000.

    Källa: Från http://www.challengersails.com/10/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=255&lang=en

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Anders Bringdal – Wikipedia

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.